/ Fórumok /

Segítség!!!

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633.
lucky 207262 2007. november 10. 20:25
Válasz erre
Zsenya!
Epoxival is ragasztható( van köztük olyan is ami 2-5 perc alatt köt meg).
Tömítésre jók a 2 komponenses gittek ( pl neoplaszt, nem Neoflex!)
Zsenya 207261 2007. november 10. 20:17
Válasz erre
Blasio 207260 2007. november 10. 20:11
Válasz erre
Zsenya!

Én általában a barkácsgépemmel, mini körfűrészlappal vágom le, de lombfűrésszel vagy pilkával is eltávolítható. A csípőfogót, szikét, snicert nem ajánlom, mert sokkal könnyebben törik az anyag, mint a fröccsöntött műanyag.
Egyébként ugyanúgy csiszolható, és jobban faragható, mint a "sima" alkatrészek, és tömítője válogatja, hogy hogy tapad hozzá.
Ragasztani pillanatragasztóval érdemes, oldószeres cucc nem jó, mert nem oldja.
Szerintem könnyen kezelhető anyag, arra figyelj, hogy mivel rideg, merev, könnyen törik.
Zsenya 207259 2007. november 10. 19:16
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!

A következő problémám lenne. Vettem egy Humvee műgyanta átépítő szettet, de sohasem volt még műgyantához szerencsém.
Hogyan és mivel kell leválasztani, gondolok itt a macerásabb részekre (gumiabroncsok)?
Hogyan lehet kialakítani az eredeti formára (remélem jól fogalmazok)? és így tovább

A válaszokat előre is köszönöm!
Zsenya
Directors 207258 2007. november 10. 16:52
Válasz erre
gondolom a durvával kezdjek és a finommal fejezzem be ugye?
Directors 207257 2007. november 10. 15:29
Válasz erre
MattHeafy 207256 2007. november 10. 14:36
Válasz erre
Szia!

800astól kezdve 2000ig érdemes és vizesen, úgy kevésbé kapsz dúrva felületet...

Matyi
Directors 207255 2007. november 10. 14:33
Válasz erre
Milyen finom csiszolópapírt használjak a ragasztó eltüntetésére?
Máté 207254 2007. november 10. 13:50
Válasz erre
Directors 207253 2007. november 10. 11:14
Válasz erre
köszi nagyon faszán megcsináltad

Blasio a tiédre is ugyan ez vonatkozik frankó nagyon
Kalóz 207252 2007. november 10. 10:54
Válasz erre
Famo3
Famo3
Famo4
Famo4
ZIL 157_2
ZIL 157_2

Directors!
Egy kis ízelítő, ami a koszolást illeti (nem tökély, de még én sem igazán gyakoroltam be magam): az első két képen egy poros, kissé sáros makett, a harmadikon egy gyári új kivitel. Kinek mi tetszik.
Kalóz
Blasio 207251 2007. november 10. 10:20
Válasz erre
Mig-21
Mig-21
fakítás,koptatás
fakítás,koptatás

Szóval, hogy egyértelműbb legyen.:) Ezt a Mig-et nyáron fejeztem be, mindhárom módszerre látsz rajta példát. A panelvonalak rotringgal ki vannak húzva, a gerinctartály alaposan ki van fakítva, valamint a kerozinnyomok is vannak rajta.
Blasio 207250 2007. november 10. 10:05
Válasz erre
Directors!

Igazából nem polírozol akkor, hanem csiszolsz, igaz olyan finomra, hogy szinte nem is látni majd a csiszolás helyét.:). Ragasztómegfolyás helyét kár polírozásig finomítani (kivéve persze, ha fémfestést szánysz a gépnek).
A koszolás, koptatás a maketted élethűvé tétele, talán úgy mondhatnánk, hogy egy szépen kivitelezett játékból ekkor válik egy igazi repülő replikájává. Az elmúlt nyolc -tíz évben egyre nagyobb jelentőssége van, különösen mióta a "spanyol iskola" (spanyolországi makettezők ma a talán a legjobbak a világon) ekkora hatással lett a makettezésre.
A különböző technikákat leírni egy egész könyv kéne, nagyon sokféle van, és mindenki kicsit mást használ. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy a én a legtöbb elrontott makettemet ennek köszönhetem.
A legáltalánosabb repülőknél:
1.a panelvonalak kiemelése. Ekkor a panelvonalakban meggyűlt koszt, illetve árnyékot jelenítjük meg. Ennek a legegyszerűbb módszere (amit én is használok), hogy finom csizsolóvásznon kihegyezem a rotringcerkám, és óvatosan. átrajzolom vele a
panelvonalakat.
2. a nap által kifakított festés megjelenítése: festék világossá tételével, matt lakozzással lehet elérni.
3. különböző olajfolyások, kerozin nyomok, füst, stb. megjelenítése. Én ezt lereszelt pasztelkrétaport viszek fel a felületre.
Bocs a szájmenésért, a végén veszem észre, mennyit írok...:)
Máté 207249 2007. november 10. 09:40
Válasz erre
Köszi a gyors választ, tray!
Hát, én megpróbáltam egyszer a italeri puttyval gyurmázni...:(.
Egyébként a választásom a Tamiyára esett. Akkor ezt észterhigítós megoldással nem ajánlod? Te hogy használod?(bocs a fárasztó kérdésekért, de csak most kezdek hobbifüggővé válni!).
ÜDV
Máté
Directors 207248 2007. november 9. 23:54
Válasz erre
oké köszi :)
A koszolás és a koptatás az micsoda?
Egyébként azért akarom políroznia a gépet mert néhol megfojt a ragasztó és ahogy leszedtem a ragasztót utána polírozás.
Blasio 207247 2007. november 9. 22:48
Válasz erre
Directors!

Felpolírozni általában fémszínűre festett gépeket szoktak. Mivel a fémszín a felület minden apró hibáját kihozza, éredemes festés előtt finom, 2000-es csiszolópapírral (polírpapírral), végigmenni a gépen. Ha külön polírozható a festék, a csillogóvá tételhez festés után szokták nagyon finom szövésű, puha ronggyal polírozni, én pl. mobiltelefonokhoz kapható tisztító ronygot használok, de kismilió megoldás létezik:). Nagyon jó "fémszínű" sorozata van a Testors-nak, ami itthon is könnyen beszerezthető.
A repülő átlátszó részeit (kabintető, reflektorok) általában akkor érdemes felpolírozni, ha opálos, karcos, vagy építés közben megsérült. Ilyenkor csiszolópapírral kezdek (1000-1500-2000), majd alaposan összegyűrt nyomtatópapírral és egy kevés fogkrémmel teszem csillogóvá. Léteznek különféle polírozó paszták, ilyenekt még nem használtam, majd tapasztaltabbak írnak róla.:)
A repülőket nagyobb részegységekre bontva érdemes festeni. Először ugye a kabint rakja össze az ember, utánna lehet is festeni. Ezután a futóaknákat érdemes lefesteni, beépíteni a törzsbe. Utánna a teljes gépet akkor, ha a "sárkány" már kész, tehát a törzs, a szárnyak már össz vannak ragasztva, beépítve a kabin, a futók. Én a fegyverpillonokat, antennákat csak festés után ragasztom fel.
Festés után jön nálam a matricázás, majd a "kütyük" felragasztása, pilonok, fegyverek futószárak, kerekek, antennák, kabintető, stb. Utánna koszolom, koptatom a gépet.
Szóval a kérdésedre a válasz: közben :)
Ez gépenként és makettezőnként mindig változik, majd nálad is kialakul a saját ritmusodban. Jó sokat írtam...:) Jó makettezést
Directors 207246 2007. november 9. 22:32
Válasz erre
A felpolírozás hogyan történik?
Mikell hozzá?
Mikor érdemes lefesteni a repcsit?
Összerakás előtt,közben vagy után?
Szabi77 207245 2007. november 9. 20:18
Válasz erre
Sziasztok!
Magyar Brdm2,Brdm2U-ról keresek képeket!Ha tudtok segíteni írjatok!
Szabi77
lucky 207244 2007. november 9. 18:37
Válasz erre
Ki lehet próbálni a nitro késtapaszt is.
Az nitro hígítóval tetszés szerint hígítható.És nem 80g van egy csomagban...
Ha meg nem jön be, mondjuk ajtóra ablakra is el lehet használni 1/1-ben.:)
tray 207243 2007. november 9. 18:27
Válasz erre
Máté!
Nem tudom, Italeri puttyt még nem használtam.
A Humbrol puttyja higítható észterhigítóval, meg talán a Tamiyáé is, de ez általában többet árt, mint használ.
Pillanatragasztóval nem keverném.
Nem lehet, hogy az Italeri puttyját nem tömítésre kellene használni, hanem gyurmázni vele, mint a miliputty-val?

Egyébként én a Humbrolt és a Tamiyát is használom. Teljesen különbözik a két cucc, máshogy kell őket használni, de nekem mind a kettő bejött. Sőt, a Gunze folyékony puttyját is használtam már konkrétan Zimmerit készítésére, annak is megvannak a saját fortélyai.
Máté 207242 2007. november 9. 18:12
Válasz erre
Köszönöm a sok választ és a segítségeteket!
Tankos_srac!
Az a nemmondomkimilyen italeri putty tényleg kiesett a lyukból, pedig a száradással 1 egész napot vártam!
Tray!
Szóval pillanatragasztóval kellene higítani?
Lucky!
Hallottam a Tamiya puttyról, dicsérik, úgyhogy lehet hogy olyat veszek én is, már ha lesz a boltokban.
ÜDV
Máté
lucky 207241 2007. november 9. 17:00
Válasz erre
Ha be tudsz szerezni valahonnan Tamiya putty-t ne hagyd ki!
Egyébként használható az Italeri is, bár sokan szidják.
Sneky 207240 2007. november 9. 16:57
Válasz erre
Azt szeretném még megtudni hogy az italeri jó márka vagy mennyek át másikra?
lucky 207239 2007. november 9. 16:57
Válasz erre
Nekem bejött friss állapotban.
Akkor még teljesen folyékony volt, most már kemény mint a beton...
Sneky 207238 2007. november 9. 16:49
Válasz erre
Sziasztok!
Mivel még nem rég kezdtem aszt szeretném megtudni hogy kell jól maszkolni ?
kösz
Üdv.:Sneky
tray 207237 2007. november 9. 16:11
Válasz erre
Máté!

Tömítés: bekened a sérült részt, megvárod a száradást (vékony tömítésnél kb 3 óra, nagyobbaknál 2-3 nap), aztán lecsiszolod. Én fogpiszkálót használok a tömítő felvitelére.
Ha olyan problémád van, amit a tankos srác említett, az is megoldás, ha a tömítő alatt a felületet bekarcolod (érdesíted), így jobban tapad. Ha megvárod a száradást, kétlem, hogy "kipottyan".
tankos_srac 207236 2007. november 9. 15:46
Válasz erre
Máté!

Az ITALERI putty a legratyibb, amit valaha éltem. Fogadni mernék, hogy kitömded a rést elkezdted csiszolni és kiesett az egész. Nemde? Én cseppnyi pillanatragasztóval szoktam keverni és vilámgyorsan belekenni a lyukba. Szikével a felületet elsimítom, aztán csiszolom, polírozom.

Ha már itt tartunk: a polírozáshoz víz, 1000-es csiszolópapír, körkörös mozdulatok és végtelen türelem kell. Egy ecsettel vizetcseppentesz a felületre és az 1000 papírral simára csiszolod. Még ennél finomabb papírt is használhatsz.
Directors 207235 2007. november 9. 15:23
Válasz erre
köszi a segítséget
A felpolírozás hogyan történik?
Mikell hozzá?
Máté 207234 2007. november 9. 15:06
Válasz erre
Helló mindenki,
Következőben kérném a segítségeteket: hogy kell a tömítőanyagot alkalmazni? Azért kérdezem, mert régebben vettem Italeri puttyt, és pár szépséghibát akartam eltüntetni, de nem sikerült. Szóval, hogy is kell ezt alkalmazni?
Előre is kösz,
Máté
Mercatin 207233 2007. november 9. 13:16
Válasz erre
Uraim, köszönöm a segítségüket!
warbirds 207232 2007. november 9. 13:00
Válasz erre
Sztem beválhat. De lehet, hogy Kalóz megoldása triviálisabb, hogy a festéket óvatosan levakarod a ragasztási helyről. Attól függ, neked melyik a szimpatikusabb, illetve melyik a kézreesőbb technika.
Mercatin 207231 2007. november 9. 12:34
Válasz erre
Na, ez a rejtély megoldódni látszik, legközelebb festetlen felületen próbálkozom...Ki fogom egy pötty maszkolóval takarni a ragasztás helyeit, aztán lefújom, majd ragasztom, munkahipotézisnek elmegy?
warbirds 207230 2007. november 9. 12:15
Válasz erre
Na igen. Ha festékre ragasztod, akkor úgy érthető hogy lejön. :)
Kalóz 207229 2007. november 9. 12:07
Válasz erre
A festékre ragasztott alkatrész tapadása egyenlő a festék tapadásával, bármilyen erős ragacsot is használsz. Ezért kell vagy festés előtt ragasztani, vagy ha ez valamiért kerülendő, akkor aragasztási helyet mindkét oldalon meg kell tisztítania festéktől.
Kalóz
Mercatin 207228 2007. november 9. 11:59
Válasz erre
Lehet, hogy az volt a baj, hogy festett felületre ragasztottam? Mndig úgy jött le, hogy egy réteg festéket is vitt magával, amúgy vártam én többet is mint egy perc. Szerintem a második metódussal fogok próbálkozni.
Köszi!
M
warbirds 207227 2007. november 9. 10:51
Válasz erre
Mercatin! A pill ragacs kis mennyiségben is elég erősen megfogatja a fémet a műanyaghoz és a rézmaratás sem olyan kemény, hogy ne lehetne alakítani. Nem lehet, hogy olyan felületre akartad ragasztani, ami nem volt kellően egyenletes? És várd meg a száradási idejét a ragasztónak. Igaz, hogy pillanat ragacs, de azért egy percet néha jó várni, hogy biztosan megkössön. De csinálhatod úgy is, hogy csipesszel hozzáfogod az üléstámlához a heveder végét és egy egy ecset végével belenyomod az ülésbe a többit. Így formára hajlik, aztán ragasztható. Üdv! warbirds
szucslaszlo67 207226 2007. november 9. 09:32
Válasz erre
HPIM1350
HPIM1350
HPIM1351
HPIM1351
HPIM1346
HPIM1346

Segítség!
Vásároltam egy Protar Martini Lancia LC2-t.
Sajnos azonban az összeállítási rajz és egy gumija hiányzik.
Nagyon hálás lennék annak aki bármelyik problémámban tudna segíteni.
HELP!!!

A gumi adatai:
átmérő:26 mm
falvastagság:2 mm
szélesség:15 mm és SLIM
Tibcsi 207225 2007. november 9. 09:18
Válasz erre
Ez mind igaz, de nincs benne a G nagyobb orr alatti micsodája, ami a gépágyú helyén van és a függőleges tetején lévő áramvonalas burkolat sem...
Mercatin 207224 2007. november 9. 09:18
Válasz erre
Uraim, a hétvégén először probálkoztam fotómaratással és hét khm... szóval nem voltam túl eredményes. Szóval egy 72-es repülő üléshevedereiről van szó (Eduard). Az lenne a kérdésem, hogy mikor kell a kívánt formára hajlítani a hevedert? Amikor már odaragasztom (pici pillantragasztóval)a helyére? akkor tuti letörik ha hajlítgatom...egyébként meg nem tudom előre úgy meghajlítani, hogy kövesse is a kíván formát... Tehát mi a megoldás?
Előre is köszönöm válaszotokat!
vrauko 207223 2007. november 9. 08:50
Válasz erre
Nem azér' hogy saját portékámat dícsérjem, de a röpcsik rovatban vagyon 1 cikkely 1 +épített Italeri G-6-osról, annak minden (vagy legalábbis legtöbb) kínjával 1ütt. A szárnydudorokat mellé kelik, az Italeri kissé bonyolult modulrendszere miá, de a törzs is az ef változathoz képez alapot, pl. a gyertyahűtés 2-2 légbeömlője közül csak a 2 hátsó van +, a két elülsőt hozzá kell csinálni.
warbirds 207222 2007. november 9. 08:23
Válasz erre
Tudna nekem valaki elsősorban ModelMaster festékkódokat mondani a tereptarka egyenruháink színeihez? De lehet másféle festék is. Üdv! warbirds
Kalóz 207221 2007. november 8. 22:14
Válasz erre
A ragasztót legjobb nem megfolyatni! Viszont ha megtörtént, akkor hagyd jó alaposan megszáradni, és akkor finoman csiszolópapírral és szikével el lehet távolítani, viszont utána nem árt kicsit felpolírozni finomabb csiszolópapírokkal.
Kalóz
Directors 207220 2007. november 8. 22:01
Válasz erre
ok
Egyébként énis észrevettem benne 1-2 hibát nem minden alkatrész stimmel mungyuk a törzs .
A megfojt ragasztót lelehet valahogy szedni a gépről?
Kalóz 207219 2007. november 8. 21:56
Válasz erre
makettben = topikban
Kalóz 207218 2007. november 8. 21:55
Válasz erre
Megnéztem a másik makettben feltett képet, igazatok lehet. Az Italeri F változata is egy eltorzított G, ezek szerint több taposóakna is van még benne. Valahol nekem is megvan, de majd megbírkózom vele.
Dirctors!
Azért ne csüggedj, még nagyon szép makettet építhetsz belőle!
Kalóz
Propellerfanatic 207217 2007. november 8. 21:37
Válasz erre
Directors!

Szerintem:
Ránézésre a repcsid eredetileg Me-109 F szárnyat kapott. Ezt kell átalakítani G verzióra. Az F-en a futóműakna kerek volt. A Külső éleit ki kell faragni szögletesre, a rajz szerint. Bár feltételezem van ott valami jelzés is. A szárny tetejére meg egy-egy dudort kell ragasztani, mert a G-n ilyen volt. A version A jelű fúrásokat akkor kell csak elvégezni, ha a szárnyra fel akarod tenni a szárnygondola-géppuskákat, azaz ez attól függ, melyik festést akarod elkészíteni.
Kalóz 207216 2007. november 8. 21:26
Válasz erre
A szike piktogrammal a kivágandó részeket szokták jelölni.
Kalóz
Zebi 207215 2007. november 8. 21:23
Válasz erre
Az én tippem: A kerek futóaknát szögletesre kell alakítani a külső sarkokon.
Directors 207214 2007. november 8. 21:18
Válasz erre
Kalóz 207213 2007. november 8. 21:12
Válasz erre
Directors!
A bejelölt részleten (1) a futóakna borítólemezét (futóakna ajtó) kell kivágni, mert a maketten egybeöntve adják a szárny-borítással. Nem a legkellemesebb munkák közé tartozik, de egy hegyes és éles késsel (szikével) megoldható. Többszöt kell végighúzni a vonal mentén és így mintegy kivésni a felesleges anyagot, amíg szinte magától kiesik az eltávolítandó rész.
Kalóz
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633.