/ Fórumok /

Segítség!!!

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632.
ndee82 685384 2021. május 8. 22:15
Válasz erre
Miért ne lehetne visszahozni? Nemrégiben édesapám megtalálta az egyik első makettemet, egy Airfix Bf-109-est. Gyerekként kb. 10-szer festettem újra, átkarcoltam, még a fülkét is feljavítottam anno.
Még emlékszem a papírból szkreccselt Mig-21-esemre, a tejfölös pohárból készült Me-262-re és a fém tubusból készült Spitermre. A mai napig is hiányoznak, pedig 300 makettem van. három év alatt 15 makettbe fogtam bele, de egyiket sem fejeztem be, mert tökéleteset akartam. Fel is akartam hagyni a hobbival. Idén eldöntöttem, hogy befejezek amennyit csak tudok. 8 kész lett a 15-ből. Tökéletes? Koránt sem, viszont rég nem élveztem ennyire a makettezést.
Nemrégiben láttam egy makettes kihívást a Youtube-on. Egy starter kit, csak azt használhatod, ami benne van + egy vágó eszköz és csiszoló papír, semmi extra cucc csak a tudásod. Egy profi csinálta. Nem lett szép, de élvezte. Nekem erről szól a makettezés.
TAMÁS78 685382 2021. május 8. 21:36
Válasz erre
Azt sajnos már nem is lehet visszahozni. Túl sok a referencia, túl sok az elvárás. Pedig milyen nagyszerű időszak volt!
p-51 685381 2021. május 8. 21:30
Válasz erre
Tapasztaltam ilyet sajnos! Van a barátaim között olyan fiatal, aki eleve így kezdte a hobbit. Szuperül épít évente egy-két gépet, ami nem baj, öröm látni a munkáit, de nem látom rajta azt a fajta felszabadult örömöt, amit mi megéltünk anno a 90-es években, a net és egyéb finomságok nélküli világban, egy-egy KP makettel.
p-51 685380 2021. május 8. 21:21
Válasz erre
Szia!
Nagyon jó lesz! Ugyan nem diorámázok, de majd az udvaron szórom magamra, mert ha a magaságyásba esik a fejemről, szerzek jó pontot az asszonynál. A zacc állítólag távol tartja a macskákat...
halaci 685377 2021. május 8. 19:55
Válasz erre
Bingó, sajnos ebben igazad van, és valóban, a kezdők felé sugárzott minta ilyenkor még külön gáz.
TAMÁS78 685376 2021. május 8. 19:15
Válasz erre
Csakhogy az említett esetben a maximalista hozzáállás a saját hobbiját lékelte meg, és ez nyilvánvalóan egyáltalán nem tette boldoggá. Épp ellenkezőleg. Ettől szomorú az egész: semmi kedve nem volt az átalakításokhoz, de az identitása alapját képező értékrend szerint vagy úgy csinálhatta meg, vagy sehogy.

Szó nincs róla, hogy ha valaki a szegecsszámlálásban leli örömét, akkor ne azt csinálja. Az a gáz, amikor már nem leli örömét benne, és így az egész makettezésben sem, mert minden makett így vagy úgy szar. És ez árad belőle az újonnan belépő örömmakettezők felé is, akik sokszor elsajátítják ezt a működést, hisz ő a nagy tiszteletben álló öreg.
halaci 685375 2021. május 8. 19:00
Válasz erre
p-51: felelőtlenül ígérgettem, nincs itthon hamu. Kávézaccban kiegyezhetünk? príma dioráma alapot lehet belőle csinálni.

TAMÁS78: végül is mindenki maga dönti el, hogy mi jelent neki nagyobb örömet - ha a polcán láthatja egy régen vágyott darab makettjét, amiről tudja, hogy nem tökéletes, vagy ha az az ő elvárásai szerinti tökélyt megüti. Én is önsorsrontásnak tartom, amikor valaki ennyire a hibákra koncentrál, de ez is olyan, mint az S-M szex - van, akinek csak így jó. (Van egyébként rá egy nagyon egyszerű gyógymód: olyasmiket kell építeni, amit nem ismer az ember az utolsó csavaralátétig. Akkor gátlástalanul lehet csak és kizárólag a makett építésére koncentrálni.) Nekem sem Sokol saját értékrendjével volt gondom, hanem ahogy mindenki mást az igénytelen kategóriába sorolt.

Az eredeti témához: a magam részéről amikor több vonzó opció is van, akkor a youtube-on szoktam komplett építés videókat keresni. Azokból le tudom szűrni magamnak, hogy az ott előkerülő problémák engem(!) mennyire zavarnak, plusz általában elég jól látszik a felületi kidolgozottság is. Ezek alapján már általában elég jól képet lehet alkotni arról, hogy szépre megépíteni a készletet mennyire lesz szívás, és csak utána szoktam megnézni, van-e kidolgozottsági, alakhűségi gond vele. Azért, mert ahogy Nagyzo is írta, mindenkinek megvan a saját fontossági sorrendje és ha vágyom arra, hogy a polcomon legyen egy típus, akkor általában(!) kevésbé zavar, ha valamilyen pontatlansága van. (Ha kijön egy pontosabb, akkor legalább van indok, hogy miért muszáj megvenni...)
p-51 685372 2021. május 8. 18:15
Válasz erre
A fórumot erre találták ki. Szócséplésre. Pláne ilyen időkre, mikor nem lehet személyesen.
Az emberek már csak ilyenek. Beszélgetnek.
És igazad is van, szerintem sem szabad lenézni senkit. Épp aggódásunknak adtuk hangot, hogy van olyan, aki önmagát fosztja meg az örömtől a mikrométerrel, meg a gyári rajzzal, miközben épít. Nem a Tamiyát ekéztük, meg nem az AMK-t, hanem sajnáltuk, hogy van, akit nsgyon apró hibák is eltántorítanak az építéstől.
Üdv és kedvünkre való makettet mindannyiunknak!
ltom74 685369 2021. május 8. 17:39
Válasz erre
Komolyan nem ertem min megy itt a szocseples.
Varjubacsi erdelkodott ez ugyben es paran leirtak a kulombozo makettekrol a velemenyuket es majd O eldondi hogy neki melyik szempont fontos.

Senki nem nezi le aki amk epit mert kicsit pontatlan vagy aki tamiyat mert az meg kevesbe reszletes.
Az a lenyeg aki epiti elvezze oszt csoklom szvsz.
kezo 685368 2021. május 8. 17:35
Válasz erre
Aki Matchbox-ot gyűjt és van kb. 1000 db belőle , nem hinném, hogy azzal foglalkozik milyen méret pontos , 1-2 mm -el rövidebb vagy hosszabb , hanem azzal hogy ami még nincs azt megszerezze . Nem bosszankodik , nem méreget tolómérővel ,hanem örül neki . Az a hobby-ja .
Mi makettezők örülünk a makettnek , hogy építhetjük , hogy van mit.
Nem kell ,hogy kedvünket szegje , hogy rossz helyen van a panelvonal ,nem alakhű. nem olyan a futó, más a kerék felnije ,, rövidebb az orrkúp ,stb. Nem hiszem ,hogy a zsűri csak ezekkel foglalkozik , mikrométerrel ellenőrzi a méreteket , és csak a hibákat keresi. Építsünk ,amíg lehet kinek mi tetszik , menjünk versenyekre - ha lehet - a szépet lássuk meg mindenben ne a rosszat, és mindenki lelje örömét ebben a hobby-ban .
Mindenkinek kellemes makettezést ! Találkozzunk minél hamarabb !

Zoli
p-51 685367 2021. május 8. 17:19
Válasz erre
Pl. én:

Van már ilyenem? Igen/nem
Olcsó? Igen/nem

A második szempont befolyásolni tudja az elsőt...
p-51 685366 2021. május 8. 17:15
Válasz erre
Szia halaci!
Légyszi, hamut majd egy fél vödörrel tegyél már félre nekem is!
Itthon most nincs, de megérdemlem én is!
p-51 685365 2021. május 8. 17:12
Válasz erre
Tamás!
Megpróbálok 100%-ig egyetérteni Veled, de nem tudok.
Csak 1000%-ig. :)

Nyilván van az a szintű pontatlanság egy makettben, amit nem tolerálunk, de valahogy úgy érzem, ki kell mondani:

Emberek, ez nem igazi repülőgép! Ez egy makett!

Ha ez meglesz, akkor több, általad említett örömteli percet él meg az ember a hobbiban.
Persze, kell egy mjnőséget kitűzni célért, de a cél ne ölje meg az odavezető utat. Mert azért makettezünk, hogy közben jól érezzük magunkat.

Analógiák a mondásra: regénnyel, szoborral. Azok sem lesznek soha pontosan ugyanolyanok, mint az eredetik, de attól még szépek.
TAMÁS78 685363 2021. május 8. 16:35
Válasz erre
Részben szomorú téma ez.

Volt sok éve egy idősebb makettező kolléga, nem tudom, megvan-e még. Mikor kiadta az Italeri az 1/35-ös S-100-ast, egy beszélgetésben részletesen kifejtette, mennyire örült neki, mert ősidők óta szereti a típust, de aztán megnézte jobban, és x részlet ezért nem pontos, y azért, z amazért, és ahhoz, hogy átfaragja teljesen élethűre, kellene egy év, és rengeteg munka, amihez semmi kedve. Úgyhogy letett róla.

Értitek: kis túlzással egy életen át ez a vágya tárgya, aztán, amikor végre elérhető, a szegecsszámláló rutin kinyírja a picsába az egészet, mert úgy érzi, hogy azokat az átalakításokat el KELL végezni, neki meg semmi kedve hozzá. Ez így szerintem egy öntökönszúrás, a makettezésnek, mint jó mókának, élvezetes tevékenységnek a halála, és csak keserűség árad belőle. Érezni is véltem ezt a keserűséget áradni a pasasból.

És igaza van Marcinak: a legnagyobb kritikusoktól sokszor nem látni egy idő után már semmi építést. Talán már ők sem tudják megugrani a maguk által felállított mércét, vagy nem tudom.
halaci 685362 2021. május 8. 16:24
Válasz erre
Én most elvonulok egy sarokba és hamut szórok a fejemre, amiért ostoba disznó módjára képes voltam - nem is egyszer! - élvezni egy-egy makett építését, ami nem érte el a Nonpluszultra SohanemvoltnemleszTökéletesebb Makett szintjét. Sőt, megbocsáthatatlan módon sokszor nem is akartam orvosolni az egyébként tudott hibákat, csak örültem az építésnek. Nem vagyok méltó az ember névre.

maradok tisztelettel
röf-röf
tyimosenko 685361 2021. május 8. 15:28
Válasz erre
Az a baj Sokol, hogy az ennyire igenyes makettezoknek altalaban nem keszulnek el makettjei, igy meg mi ertelme a hobbinak.
Nagyzo 685356 2021. május 8. 12:57
Válasz erre
Dehogynem lehet rangsorolni, mégpedig a szubjektív szempontok alapján. Bár kis hazánkban ez a fogalom nem létezik, hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy az ÉN véleményem a mérvadó, mindenki más ostoba. A tökéletes makett nyilván nem létezik, így mindenki eldöntheti a saját szempontrendszere alapján, hogy mit választ, és ha tanácsot kér valaki, akkor ugyanezen, de a válaszadáskor kihangsúlyozott szempontrendszer alapján mondhatunk véleményt, amit az illető felhasználhat. Én ezeket a kijelentő módban előadott, totálisan szubjektív véleményeket tényként közlő "véleményeket" nem bírom befogadni.
A Tamiya egy nagyon szép, hihetetlen könnyen építhető, arányaiban, méreteiben és főbb jellemzőiben az eredetivel megegyező készlet. Nagyon szép a felülete, rettentő okos mérnöki megoldások segítik az építést, szinte nem kell utómunkázni. Én ezért ajánlottam. Cserébe vannak kompromisszumok - ahogy minden más kit esetében, de ezeket is leírtam. Ez az én véleményem, mindenki úgy veszi, annyira fogadja be, amennyire akarja. Nem akarom meggyőzni, megtéríteni, stb. Csak a véleményem mondtam el - amit kért az illető.
Sokol 685344 2021. május 8. 10:15
Válasz erre
Igazad van! Jól látszik a linkelt leírás képein, hogy komolyak az eltérések. A baj az, hogy hogy valójában nincs választási lehetőség. Amennyiben jól értem, kb. azonos mennyiségű kínlódás mindkét gép elfogadható szintre történő javítása.

Csak csörömpös pédát tudok mondani, de nagyon hasonlót.

Dragon PzII - Tamiya PzII (B/C/D ről van szó) - Academy PzII

Mind nagyon szép készlet. (csak ne vegyél elő fotókat/rajzokat/műszaki leírást)
Mind probléma mentes építés (ja, csak javíthatalan dimenzió hibák vannak minden esetben)
Mind 1:35 szóval miért ne lehetne kitbasholni egy elfogadhatót? (ja azért mert a Tamiya kisebb mint 1:35, a Dragon kb. 1:34, az Academy meg alkatrészenként variálja a méretarányt :D!)

De mondhattam volna t-34-est vagy Bf-109-et, vagy gyakorlatilag bármelyik népszuper típus nagynevű gyártók által készített kitjeit.

Valójában nem tudsz összehasonlítás alapján rangsorolni a nagyoknál sem, mert mindenhol vannak hibák amiket a felkészült makettezők sem tudnak orvosolni.

Látod, hogy az f-14 (amk) panelje rossz helyen van jelölve, akkor azt ki tudod javítani, hiszen van fényképed róla, és több módszer is amivel egyszerűen orvosolható .
Nem elég részletes a tamiya futószár? Hát újra építed az egészet.

De mit csinálsz egy Edu dimenzió ÉS méret hibás Mig esetében? Kihúzod erősebben a furat szerű szegecssorokat, meg kinyitod az e.k panelt, hogy eltakarja az alapvető formai hibákat?

Mindegy, hogy ki a vásárló.
Ha dobsz egy kis gyantát meg rezet, majd úgyis bekajálják, hogy a gyártó rendesen elvégezte a házi feladatát.
Dobj egy kis plusz részletnek tűnő valamit úgyis bekajálják! (ala Dragon, AMK meg még a maradék Kína fele)
Dobj még egy kis vállalati pr-t meg tradiciót, meg éles részleteket (az se baj, ha nem hasonlít a részlet az eredetire, de legalább éles, hogy könnyen festhető legyen ugye, meg ha valamit határozottan állít egy nagy múltú szereplő, akkor azt könnyen el is fogadják valóságnak)

Bármelyik úton indul az ember úgy is csak szívás lesz a vége,- persze ha igényes :D
A disznók közé vetett gyöngy, meg csak azt a disznót vakítja el, amelyik még nem tudja, hogy brasinnal nem lehet csak úgy magában jól lakni.

Valójában ha belegondolsz, lehetelen rangsorolni.
Nagyzo 685337 2021. május 7. 21:28
Válasz erre
Az előbb is írtam, ez egy szempont a sok közül, mégis ezen megy a rugózás ezerrel, az pedig, ha látványos alakhibák vannak, igenis fontos. A Mig-21-es esetében bezzeg olyan szempontok alapján szaroznak le össznépileg maketteket a net különböző forumain (itt is), amik az AMK Tomcat hibáihoz képest mikroszkopikusak, és az összehasonlítási alap is sok esetben erősen megkérdőjelezhető, pl az orr fotók alapján cincált dőlésszöge, stb. Az marhára nem ugyanaz, mikor egy jól látható jellegzetesség durván nem úgy néz ki, mint az igazi gépen - már ránézésre sem. Leírtam egy kérdésre a meglátásaimat, amik ezen kívül teljesen a te szempontrendszered alapján íródtak. Persze azt nem mondtam, hogy én tudom, hogy a vásárlók x százaléka hogy gondolkodik (mert senki sem tudja, az a valaki igen, már kurva gazdag lenne), ezt a mindent vivő érvet kihagytam.
ltom74 685333 2021. május 7. 20:14
Válasz erre
Mint Nagyzo is irja amk ranezesre is santit, rajzhoz se kell nezni...
De tenyleg mindenki olyat vesz ami a sajat prefereniajanak megfelel es tok jo hogy van is mibol valasztani nem csak egy tomcat van a piacon.
Bandika 685331 2021. május 7. 19:55
Válasz erre
Leírom, hogyan gondolkodik a makett vásárlók 99%-a:

Könnyű megépíteni? IGEN/NEM
Látványos lesz a makett? IGEN/NEM
Drága? IGEN/NEM

Kb. 1000-ből 1 ember lehet aki valaha méretpontos rajzokra teszi az alkatrészeket. Nos akkor kinek is készítsen makettet a gyártó? Szerintem mindenkinek egyértelmű a válasz.
Nagyzo 685321 2021. május 7. 17:15
Válasz erre
Itt csupán arról van szó, hogy az AMK ránézésre sántít, csak a kétkedők meggyőzését szolgálják a manus méricskélései. Amúgy ez is egy hobbi, ahogy a makettezés is, és tulajdonképpen mindenki azt és úgy épít, ami és ahogy neki tetszik. Itt valaki egy szivatásmentes, szép Tomcatet akart építeni, azon megy a diskurzus. Én a Tamiyát javasoltam, de van, aki meg nem. Senki sem díszhülye szerintem.
Sokol 685317 2021. május 7. 16:44
Válasz erre
Nem értek a modern repcsikhez, sem az f-14-hez, de azt bármikor írásban adom, hogy kizárólag egy díszhülye mér digitális tolómérővel olcsó henger plotterrel nyomott papírról (!) zsugorodott polisztirol kereteket :D !

Sokkal nagyobb a baj van ott, mint hogy mennyire alakhű az xy készlet. Szerintem eloszthatod minden szavát nyugodtan kettővel.
warbirds 685311 2021. május 7. 14:42
Válasz erre
Persze, kőkeményre köt UV fény alatt, aztán azt csinálsz vele, amit akarsz. Annyi, hogy köttetés után érdemes alkohollal letörölni, mert kicsit ragacsos lesz a felülete. De az alkohol lehozza és utána már csiszolható/polírozható.
Nagyzo 685260 2021. május 6. 20:10
Válasz erre
Tamiyát építettem már, és az AMK is volt a kezemben, de az teljesen ugyanolyan volt, mint az "előszériás" fotókon, ugyanúgy ferde volt az utántöltő, és a helyzetjelző csíkok kerete is betonfal vastagságú. Dobnál fel pár képet, ha neked már javított verzió van? Ha tényleg ez a helyzet, akkor elcsábulok a végén. Milyen volt építeni? Azért azt semmiképpen nem mondanám, hogy szegényes a Tamiya felületi struktúrája, talán annyi, hogy nincs agyonszegecselve, mint egy második világháborús bombázó, de nagyon határozott, vékony, és konzisztens panelvonalak vannak, ami az AMK-ról nem elmondható, és ahogy a netes építéseken láttam, azok nagy részét is eltünteti a sok tömítés/csiszolás. Azt se gondolom, hogy a kínai cicc életszerűbb, akárhonnan nézem. Valahogy minden szögből sántít a profilja, ronda a sok szegecs, stb. Itt egy olasz cikk, a chrome lefordítja, de a fotók beszédesek. www.modelingtime.com/review-tomcat-amk-1-48/
SZIGNAL 685254 2021. május 6. 17:52
Válasz erre
Saját benyomásaim Tamiya vs AMK F-14.
Nekem úgy tűnik a Tamiya az F-14 nél mindent feláldozott az "easy build" oltárán. Az építhetőség öröme mögé nézve részlethiányos és szegényes felületi struktúra mindenhol kívül belül.Az ára top de ha fel akarjuk hozni az AMK szintjére akkor elkezdjük az 50,000-et érintgetni sőt túllépni. Kissé Lego-Duplo érzésem van tőle a kabin és futóakna részletek "mókásak" határozatlan gombócok és dudorok a részletek.Az AMK klasszisokkal "életszerűbb" és a részlegazdagsága kívül-belül felülmúlja a Tamiyát.A leírt vádak többsége a piacrakerülés előtt érte az AMK makettet melyek javarészét korrigálták és már javított formában ért a vevőkhöz.Persze ez sem tökéletes de a két 14-est szinte egy lapon sem lehet említeni AMK javára.Véleményem szerint a Tamiya inkább egy állványra való ha valaki a formáját szeretné látni "zárt" állapotban az AMK pedig ha részletes makettet építenénk.
SzIgnaL
Muzzy 685248 2021. május 6. 13:23
Válasz erre
Köszi! És ez csiszolható? PL szárnyvégeknél lévő helyzetjelző fényeknél?
Nagyzo 685247 2021. május 6. 13:22
Válasz erre
A tamiyának csak az ára szivatós - ámbátor mihez képest, mert kiváló készlet.
Varjúbácsi 685244 2021. május 6. 12:10
Válasz erre
Köszönöm a tapasztalatokat, nem vagyok egy modern fun, de a Phantom mellé kellene egy "Black Bunny" F-14D, olyat választanék, ami nem szívatós.
warbirds 685242 2021. május 6. 11:44
Válasz erre
A lámpákhoz esetleg használhatsz műkörmös gél lakkot, olyat, mint amivel a műkörmöket csinálják. A fedőlakk átlátszó, UV fényre azonnal megköt. Elég sűrű ahhoz, hogy a lámpatestbe cseppentsd és UV lámpa/LED alatt pár másodperc múlva megköt.
Nagyzo 685241 2021. május 6. 11:25
Válasz erre
Varjúbácsi!
A Tamiya nagyon jó, tömítő nem is kell hozzá, élmény építeni. Külföldi fórumok szerint teljesen alakhű. A szárnymechanizáció nem jeleníthető meg, azaz nincsenek ledobott fék- és ívelőlapok, nyitott spoilerek.
Az AMK több helyen alakhibás, legfeltűnőbb az utántöltőcsonk fedele, a hátsó hajtőműburkorlat alakja, a szárnytő sokkal vastagabb, mint kellene, stb. Cserébe a szárnyon minden nyílik, mint a tubarózsa. Illeszkedésre sem frankó, jól látható helyeken kell puttyozni, csiszolni, átfaragni.
Mindkét Tamiyát építem, nem kell másik Tomcat.
Muzzy 685235 2021. május 6. 09:23
Válasz erre
Sziasztok!
Két dologban kérek segítséget!
Vinil (gumi) lánctalpat mivel lehet ragasztani? Eddig az útmutatóban jelzett, a lánctalpakat összeilleszt, a kiálló tüskéket hővel ellapít módszer nem jött be. túl kicsi lett az ellapított fej és szétpattant a lánctalp.
Az a gond, hogy nincs köténylemez, mert ahol van takarás, ott ez nem gond, a nem látható résznél tűzőgéppel összefogattam :) Most meg nincs köténylemez :(
A másik, a kicsi lámpabúrákat nem tudom felrakni, sajnos zöldhályog miatt nem látok rendesen, és rendszeresen elpattannak ezek a pici alkatrészek és utána nem találom meg, illetve a helyükre csiszolásuk és a ragasztásuk sem megoldott. (Nekem). Arra gondoltam, hogy kétkomponensű ragasztóval tölteném ki ezeket és száradás után formára csiszolnám. Vettem üverapidot, de ez erre nem jó. Tudtok ajánlani olyan anyagot, ami kitölti a lámpatest helyét, átlátszó, és csiszolható?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Muzzy
solyom 685003 2021. április 30. 09:51
Válasz erre
Sziasztok!

4 db, 1/72-es vadászgépre való, piros keretes amerikai felségjelet keresek.
Elérhetőség:
b.balazs33@gmail.com

Köszönöm!

BB
kezo 684999 2021. április 30. 08:10
Válasz erre
Tamiya, AMK . A Tamiya nekem megvan , kb. 2,5 éve vettem még akkor 20 ezer alatt sikerült hozzájutni . Nagyon ott van a szeren . Az AMK-t net-en láttam az is jó meg olcsóbb is .
Üdv : Zoli
Tibcsi 684997 2021. április 30. 06:18
Válasz erre
A netes olvasmányaim alapján a Tamiya tűnik annak. De baromi drága... :(
Varjúbácsi 684994 2021. április 29. 22:30
Válasz erre
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni a szakértőktől. Melyik mostanában a legjobb 1/48-as F-14 a kapható makettek között.
Zoli 684982 2021. április 29. 14:43
Válasz erre
Szia,

Igen, a felületet mindenképp zsírtalanítani kell.
z
sanyi 684981 2021. április 29. 14:38
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm a tanácsokat!
Zoli, az alkoholos lemosásra gondolsz?
odél 684950 2021. április 28. 16:49
Válasz erre
miniart-35558-european-farmyard-35_1_c60a646a0c5ef1ce849d9e90874a0725

miniart dioráma
miniart-35558-...

Sziasztok!
Ez nincs valakinek eladósorban?
Varjúbácsi 684948 2021. április 28. 16:14
Válasz erre
28860_rd
28860_rd

A pillanatragasztó nem rossz. Pl.ez.
Zoli 684946 2021. április 28. 15:47
Válasz erre
Pillanatragacs! Na jó, nem, de ha óvatosan használod kell felületkezelés mellett, akkor nem fog marni. Én Spitfire vákuumos/műgyanta kabintetőket ragasztottam már pillanatragaccsal és nem lett nyoma.
z
sanyi 684943 2021. április 28. 15:26
Válasz erre
Sziasztok!
Látom az új, "modern" fejlesztésű sok ablakos maketteket és agyalok... Adott pl. a KP R-44 helikoptere, ahol az ablak akkora, mint az ablaknyílás. Azt szeretném kérdezni, hogy Ti mivel ragasztanátok ilyen alkatrészt, ami ki is bírja, hogy maszkoláskor nem szakítom ki a helyéről - és nem vágódik az asztalra... A Micrsoscale cucca pipálva, hamarosan ki is lesz dobva, mert kb. olyan erős, mintha törpbogyószörpöt használnék... Faragasztó megtartja, de az is hullagyenge és a kész maketten látszik. Pillanatragcs viszont megmarja, ami szintén idegrendszer károsító.
Előre is köszi a tippeket!
Üdv
Sanyi
tyimosenko 684835 2021. április 26. 12:26
Válasz erre
Szia. Szuper, köszönöm szépen!
tyimosenko 684834 2021. április 26. 12:25
Válasz erre
Szia Zoli!

Marha jó, köszönöm szépen az infókat!

Ezt a "szakállas" G betűt egész jól eltaláltam fotóról, kicsit kövérebb lett, de nincs túl messze.
badogvarju 684804 2021. április 25. 14:32
Válasz erre
Nagyon köszönöm a kimerítő választ és a videó linkjét is!
Most már világos minden!
Üdv!
Attila
SZIGNAL 684803 2021. április 25. 14:03
Válasz erre
Szia!
A megnevezése JO BOLT "blind fastener" ami arra utal hogy egy oldalról szerelhető azaz nincs szükség hozzáférésre tehát megbontásra a repülőgép belső szerkezetében.Speciális kötőelem a mai napig is használják mert igen jók a szilárdsági és kifáradásos mutatói.Csak roncsolással bontható tehát ahol ilyet látsz az biztosan nem ellenőrző panel ami csak úgy nyitogatható.
A közepén látható csapvég balmenetes szár ami a vak vagyis a kötőelem túloldalon lévő kúpos hengeres szárára speciális szerszámmal való forgatáskor egy zárt végű perselyt sajtol rá.Amikor eléri a megfelelő állapotot a menetes szár ahol meg van könnyítve egy rovátkával eltörik a nyomaték hatására és ennek a vége látható a kereszt közepén. Linkelek egy kis sematikus bemutatót.
Remélem érthető voltam :-)
SzIgnaL
www.youtube.com/watch
badogvarju 684795 2021. április 25. 13:27
Válasz erre
1 A pitot bontható  panelje alatt van pár darab az említett valamiből....
1 A pitot bonthat...
2 erdeti kép
2 erdeti kép
nagyított  2-es kép, lényeg karikázva.
nagyított 2-es ké...
3 a jobb oldali panelen van sok
3 a jobb oldali...
nagyított 3-as kép
nagyított 3-as kép

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni makettezéshez (is) használható témában. A képeken szereplő rögzítőelemekről szeretném kideríteni, hogy mik is valójában esetleg hogyan működnek. Kereszthornyos csavarnak mutatják magukat elsőre, de a hornyok metszéspontjában egy tüske látható ami a popszegecsek húzószárához hasonlít.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv!
Attila
Elnar 684733 2021. április 24. 07:51
Válasz erre
www.luftarchiv.de/index.htm - oldal 3/5-énél a teljes Luftwaffe karaktersor
Z63 684729 2021. április 23. 23:05
Válasz erre
Ez pedig a régi 1451, az "s" betű más, de a német repcsiken ilyen "s" van.
www.1001fonts.com/alte-din-1451-mittelschrift-font.html
Z63 684728 2021. április 23. 23:02
Válasz erre
Amikor sablont vágtam, egyenes fémszalaggal és a Tritool körsablonokkal dolgoztam, mivel minden vonalvastagság, mindenhol egyenlő, kanyarokban is. A grafikus szikét, 11-es, hegyes pengével, függőlegesen tartva, az ujjaimmal forgattam a sablonban a köríveknél. Természetesen, vadiúj pengével.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632.