<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
hunspirit | Adatlap | 720093 | 2024. február 5. 11:09 | ||
borisz | Adatlap | 720089 | 2024. február 5. 10:11 | ||
Szia! Óvatosan, kb. 1500-as, vagy inkább 2000-es finomságú polírpapíral kezdeném, és haladnék fölfelé nagyobb finomságig. Adtál neki festéket rendesen, had fedjen elsőre, mi? :D | |||||
hunspirit | Adatlap | 720088 | 2024. február 5. 09:58 | ||
Attila91 | Adatlap | 720057 | 2024. február 4. 19:37 | ||
Szia! Köszönöm a tanácsokat, megteszem amit lehet, tapasztalat szerzésnek mindenképpen jó lesz, ha megkísérlem a javításást. | |||||
Attila91 | Adatlap | 720056 | 2024. február 4. 19:36 | ||
Szia! Vallejo 28011 szürke akril festéket használtam. | |||||
Gabusch | Adatlap | 720021 | 2024. február 3. 21:58 | ||
Köszi, ezek tervben is vannak elvileg. Mintha régen (2001) lett volna nekik valami Mark IV is talán, egy olyanra kíváncsi lennék. Mostanság úgyis az I. VH-s korszakomat élem, meg az idióta fegyverekét, mint pl. a Monarchia kísérleti géppisztolyát két darab 17M Frommer Stopból. | |||||
Muzzy | Adatlap | 720018 | 2024. február 3. 21:08 | ||
Brüsszelben a Schumann tér utáni parkban van két múzeum, az egyik háborús, (van hajó, udvaron járművek, PziV T 34, első világháborús terem (lövészárok imitációval, hanggal, és repülős terem. a kezdetektől napjainkig, kardok, korai tűzfegyverek, egyenruhák. Vele szemben autós múzeum van | |||||
Gabusch | Adatlap | 720016 | 2024. február 3. 20:55 | ||
Nekem a szállás tűnik problémásnak. Autóval ki lehet menni egy nap alatt, viszont el kell tölteni három éjszakát. Speyer kb. 1000 km Budapestről, az 7l-el számolva oda-vissza 140 liter, 4 személlyel simán megéri. 10-12 óra alatt szinte biztosan meg lehet tenni, lehetőleg éjjeli indulással, mert ha beáll valamelyik autópálya, a baj. | |||||
Gabusch | Adatlap | 720015 | 2024. február 3. 20:37 | ||
Köszi, ha nem felejtem el és egyszer még járok arra, megnézem, bár azon kevés ember közé tartozom, akit nem annyira vonz a repülés. Nem mostanság lesz, ha megyek Brüsszelbe, akkor cuccot viszek és visszafelé meg tudok állni múzeumozni, de azért minden nem fér bele. | |||||
Muzzy | Adatlap | 720009 | 2024. február 3. 20:14 | ||
Münchenben a múzeumnak van egy külön kiállítása a működő Oberschleißheimi repülőtéren. Van külön restauráló része, amit kívülről üvegen keresztül lehet látni. 10 éve voltam ott, de gondolom csak jobb lett. | |||||
Sennás | Adatlap | 720005 | 2024. február 3. 20:01 | ||
Sennás | Adatlap | 720004 | 2024. február 3. 20:00 | ||
Hmmm régen még utat is szerveztek ide. Mostani fizumból röhögve foglalnék 4 főre de most már nem megy senki:( 210€ 4 vonatjegy 80-100E Ft 4 buszjegy de az utolsó 50-100 kméterre kocsit kell bérelni mert oda nem visz senki. | |||||
Gabusch | Adatlap | 719997 | 2024. február 3. 18:47 | ||
Köszi. Két marha nagy múzeum, de a szállodáik már akkor is horror áron voltak. A kemping sátorral nem megy sajnos. Én azt mondanám, hogy mind a két múzeumra célszerű 1-1 napot szánni, legfeljebb előbb végez az ember. Eszetlen mennyiségű cucc van, mindenféle autók, repülők, tengeralattjáró, tank, ami szem-szájnak ingere. Münchenben a Deutsches Museum pedig egy nap alatt sem bejárható, pláne, ha az ember a bemutatókat is nézi. De az más kategória. | |||||
p-51 | Adatlap | 719990 | 2024. február 3. 17:42 | ||
Én az ilyen nagyokat RAL 7001 szürkével fújom, az pontosan FS 36373 és pontosan Humbrol 167, szerintem a szovjet szürkéhez jól illik. Kicsit kevésbé kék, mint a FS 36375. | |||||
p-51 | Adatlap | 719989 | 2024. február 3. 17:28 | ||
Sennás | Adatlap | 719988 | 2024. február 3. 16:59 | ||
Nagyon komoly. Gratulálok. Kölyköknek megtetszett , megnéznék az egészet. Van oda kétnapos jegy is. Most már azt is elég zsebből rendezni:) Biztos azóta sok mindent beszereztek, felújítottak. | |||||
Gabusch | Adatlap | 719983 | 2024. február 3. 14:33 | ||
Szia! Innét egy 5600 km-es háromhetes körút részeként voltunk lakókocsival. Ami itt még érdekes lehet, láttuk a két tengeralattjárót (Bremerhaven, Laboe), Koblenzben egy elég jó múzeumot harckocsikkal (Renault FT-17 pl.), a Speyeri múzeumot és a Deutschest is Münchenben. Meg még egy halom érdekességet, de azért így lassan 20 év után nem emlékszem, át kéne nézni a képeket. Ha minden igaz, az idén tavasszal kell mennünk Brüsszelbe, tervezem, hogy ismét megállok útközben és megnézzük a múzeumokat. Ha kell valakinek valamiről fénykép és tényleg megyünk, szívesen lefotózom. | |||||
Sennás | Adatlap | 719975 | 2024. február 3. 10:08 | ||
Szia a múzeumban magába hogy voltatok? Innen Magyarból mentetek vagy már kinti program keretében? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 719974 | 2024. február 3. 09:43 | ||
A 102-es Párizsban nekem is fehérnek tűnik. iho.hu/hirek/konkordszkij-katasztrofa-presztizs-es-politika-130603 | |||||
Tibcsi | Adatlap | 719973 | 2024. február 3. 09:16 | ||
Tibcsi | Adatlap | 719972 | 2024. február 3. 09:05 | ||
Én is sokat töprengtem, amikor építettem. Rengeteg fotót végignézve úgy döntöttem, hogy a Revell 374-es színével festem le (akkoriban még főleg Humbrol-lal és Revell-el dolgoztam). Ez egy világos szürke, nagyjából megfelel az FS36375-nek, ami gyakorlatilag mindegyik festékgyártó választékában megtalálható. Én éppen a Sinsheim-ben kiállított CCCP-77112-est építettem meg. | |||||
csosza | Adatlap | 719971 | 2024. február 3. 07:35 | ||
Köszönöm az infókat. Meggyőztetek: szürke lesz az alja. Az alább csatolt rajzon a 102-es kifejezetten fehérnek tűnik. (legalábbis a hajtómű látható oldala) És ehhez készítettem el a matricát. Meg ugyebár alul-fülül telibe le van fújva fehérre, és spóroltam volna időt és festéket, ha ez tényleg fehér. | |||||
Gabusch | Adatlap | 719966 | 2024. február 2. 22:04 | ||
Nos, ha a belseje nem érdekel, ennyit tudok mutatni. A képek 2006. nyarán készültek. | |||||
Gabusch | Adatlap | 719965 | 2024. február 2. 21:50 | ||
Sinsheimben van a múzeumban a Concorde-dal együtt. Voltam is benne. Keresek képet, de nem vagyok benne biztos, hogy lesz olyan, ami neked jó lenne. Viszont ha keresel rá, gondolom, csak csinált róla más is képeket és akkor festheted olyanra. | |||||
Muzzy | Adatlap | 719964 | 2024. február 2. 21:47 | ||
Itt egy gép helyreállítása CCCP színekre. Ha nemm egy google fordítóval, szólj. dzen.ru/a/XQ-XrZlSzQCwfDxs Csak belepillantottam, alulra fémes szűrkét írtűDe itt van még pár jó video yandex.ru/search/ | |||||
Muzzy | Adatlap | 719961 | 2024. február 2. 21:31 | ||
Bemutató gépet akarsz, vagy sorozatban készíltett? A Párizsi gép kifejezetten bemutatóra volt festve. Itt egy Uljanovszkban kiállított gépről készült walk around disk.yandex.ru/a/ClTDTfTZ3U5AyS | |||||
csosza | Adatlap | 719957 | 2024. február 2. 20:07 | ||
warbirds | Adatlap | 719956 | 2024. február 2. 19:37 | ||
Az már egyszer biztos! :) | |||||
slowmotion | Adatlap | 719955 | 2024. február 2. 19:10 | ||
Miggyuri mindent is szokott tudni az orosz gépekről, nem? | |||||
warbirds | Adatlap | 719954 | 2024. február 2. 18:56 | ||
warbirds | Adatlap | 719953 | 2024. február 2. 18:51 | ||
Az alja Fulcrum szürke" :) Mindjárt megkeresem neked az ICM összeállításit és befotózom. | |||||
csosza | Adatlap | 719948 | 2024. február 2. 17:35 | ||
Kollégák! Banális kérdésem van, de sose láttam élőben Tu-144-est. Milyen színű? Egy csomó képen nézem, ahol fehér a gép látható része. A szárny, illetve törzs alsó része fehér? szürke? ezüst? Csak a szárny, vagy a hajtóművek is? A francia múzeumban lévő gépről van fotó alulról, de csak az orr-résznél látszik a szürke (?) átmenet. A többi rész színe a "források" alapján ellentmondásos számomra. Köszönettel: Rosza | |||||
Sennás | Adatlap | 719946 | 2024. február 2. 16:21 | ||
halaci | Adatlap | 719915 | 2024. február 2. 00:01 | ||
Még annyit warbirds kommentjéhez, hogy a "rendesen" meg "teljesen" az 24 óra legyen. Van cucc, aminek nem kell ennyi, de jobb az óvatosság. A tömítéshez lehet, hogy a közepesen híg pillanatragasztó is jó lenne, de ehhez látni kellene, hogy hogy néz ki a sérülés. | |||||
warbirds | Adatlap | 719911 | 2024. február 1. 22:10 | ||
Szia! Javítható, de készülj fel, hogy macerás lesz. Először is hagyd megszáradni rendesen az alapozót. Ezután tömítővel töltsd fel a sérülést és teljes száradás után csiszold el. Aztán alapozd újra azon a részen. Ha még látszik a helye, akkor ismételd a lépéseket, de mindig hagyd megszáradni rendesen az anyagot. Az eltűnt vonalakat meg vissza kell karcolni. Üdv, Tamás | |||||
slowmotion | Adatlap | 719895 | 2024. február 1. 19:55 | ||
Milyen Spray-t használtál? | |||||
Attila91 | Adatlap | 719894 | 2024. február 1. 19:51 | ||
Sziasztok! Életemben először használok spray-t alapozó festéshez. Sajnos vétettem egy hibát, a többszöri információ gyűjtés ellenére, túl közelről fújtam rá így egy jól látható vastagabb réteg képződött. Meg is barátkoztam volna vele, hiszen elsőre semmi se sikerülhet, azonban beleértem a még száradó ragacsos festékbe, amin így nyomott hagyott a kezem. Ezt próbáltam elsimítani, hiba volt, elkenődött az egész. Úgy döntöttem, hogy valamilyen módon eltávolítom a festéket, végül sikerült is, de sajnos a műanyagból is egy kis foltban feljött egy darab így most olyan, mintha kikapartam volna egy részt a felületből. Ez egy 1/72-es Spitfire, és a szárny alsó részén történt az eset. Kérdésem az volna hozzátok, hogy mennyire érdemes próbálkozni tömítővel ezt a sérülést javítani és újrahúzni a panel vonalakat, vagy örüljek, hogy a többi része szép lett, és legközelebbre már tanulok belőle? Ui.: Miután az alapozó festéket lecsiszoltam újra fújtam egy rétegben, már távolabbról, ami rézben szép lett, rézben viszont ugye látszik a hiba. Nem biztos, hogy jó ötlet újra lecsiszolni a felületet. Lehet tömítő pasztával javítani, úgy, hogy ez a vékony réteg rajta marad? Köszönöm és bocsánat amiért ilyen hosszan írtam le, de hát hogy is mondjam, nehéz este volt a tegnapi ilyen téren :) | |||||
borisz | Adatlap | 719878 | 2024. február 1. 12:42 | ||
Én amúgy is lakkozok mindent, inkább legyen rajta, mint ne. | |||||
Sennás | Adatlap | 719877 | 2024. február 1. 12:12 | ||
Sennás | Adatlap | 719871 | 2024. február 1. 10:10 | ||
kervil | Adatlap | 719850 | 2024. január 31. 22:35 | ||
Akárhogy is, megpróbálom. Köszi a tippet! | |||||
warbirds | Adatlap | 719849 | 2024. január 31. 21:57 | ||
Igen, abban szoktam. Nálam eddig elég jól bevált. Mondjuk oldószeres festékekhez nem biztos, hogy jó. | |||||
kervil | Adatlap | 719835 | 2024. január 31. 19:23 | ||
Szia! Köszi szépen! Ezek szerint a kádban tiszta ablaktisztítóban lötykölöd? | |||||
rod666 | Adatlap | 719806 | 2024. január 31. 11:11 | ||
Elvileg a Microscale Set-Sol párossal is megoldható a dolog. Fényes lakknak meg a zöld Gauzyt ajánlom, 5 perc múlva mehet rá a következő réteg, 3-4 átkenés után olyan, mint a tükör. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 719788 | 2024. január 31. 07:37 | ||
Igen, a Gunze 317 az. A 315-318 a korai (High-vis) NAVY és MARINES gépekhez kellhet. | |||||
slowmotion | Adatlap | 719786 | 2024. január 31. 07:13 | ||
Jóvanna, emlékezetből írtam. Attól még matt, és a Gunze 317-esei tudják. 315-318 erre van kitalálva, nem? | |||||
warbirds | Adatlap | 719785 | 2024. január 31. 06:39 | ||
Szia! Én akrilokat használok, amik többségéhez saját hígítót vagy W5 ablaktisztítót alkalmazok. Festés után általában acetonmentes lakklemosóval, IPA-val fújom át a pisztolyt és törlöm ki. A "nagymosáshoz" ablaktisztítót teszek a kádba, aztán hagyom a leghosszabb ideig lötykölődni benne a szétszedett pisztolyt. Van hogy kicsit felmelegszik a folyadék, ezért nem szabad tömény illékony anyagot tenni bele. A makacsabb maradványokat még kis lakklemosó, IPA, hígító fürdőben részesítem, de ezt már nem a tisztítóban. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 719784 | 2024. január 31. 04:34 | ||
Nemnem: 36231 kell a kabinhoz. 36237 nincs, de 35237 van. Ez egy kék, kelleni fog pl. a low-vis Tomcat-ekhez. Egy kis FS 595a gyorstalpaló: :) Az első számjegy: 1=fênyes, 2=félfényes, 3=matt A második szám a színcsoport: 0=barnák, 1=pirosak, 2=narancsok, 3=sárgák, 4=zöldek, 5=kékek, 6=szürkék, 7=egyéb, 8=fluorescent. Az utolsó három a fényvisszaverő képesség (nagyjából): minél nagyobb a szám, annál világosabb a szín. Ezt műszeres mérésekkel határozzák meg. | |||||
Johnie | Adatlap | 719780 | 2024. január 31. 00:17 | ||
Matrica alá fényes lakk. Fényes lakkra fel a matrica. Ha fent a matrica is , utána matt lakk. | |||||
slowmotion | Adatlap | 719778 | 2024. január 31. 00:02 | ||
Sziasztok! Amikor matricából adja a kit a műszerfalat, akkor Ti le szoktátok lakkozni a kabinbelsőt matricázás előtt, ha a festés matt színű? Azért kérdezem, mert a Hornet pilótafülkéjéhez az FS36237 kellene (Tibcsi szerint, de egyébként már a Phantomhoz is ilyet használtam), ami ugye a Gunze H317 vagy a Tamiya XF-54 körülbelül, mindkettő matt, tehát opálosodhat elvileg a matrica. Szóval: matt színre Ti lakkoztok matricázás előtt a kabinban? Köszöntem |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ez a 2. makettem és az első ahol folyékony maszkolót használtam. Eddig a mr hobby aquaeous-al festettem, azzal nem is volt semmi problémám. De mivel a flanker camohoz nem találtam megfelelő színeket ennél a gyártónál, ezért kipróbáltam a hataka a-t majd a valleyot. Hát a hataka az a szemétbe vagy a tűzre való véleményem szerint. A valleyot legalább használni lehet, de mindkettő elég sérülékeny száradás után is és hártyásodva száradnak. Így amikor eltávolítom a folyékony maszkolót a festék egy része ami a maszkolóra lett fújva továbbra is összetapad a makettel (ez látható a képen).
Viszont 2 másik makettem vár építésre és már nincs több türelmem/időm hogy ezzel játsszak. Élőben mondjuk ez is elég jól néz ki (bár a festés tényleg nem sikerült jóra), nem értem miért ilyen meleg színekkel csinál a telefon képet.
Majd ha eljutok addig, veszek a GWH-tól egy su-30/35-öt meg az mrp-től festéket és azt megcsinálom tip-topra, ezen viszont már nem érdemes hegesztenem többet, tanulni meg elég volt belőle.