/ Fórumok /

Segítség!!!

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617.
Miggyuri 698831 2022. augusztus 1. 06:28
Válasz erre
Hali!
Képeket keresek arról a MiG-21PF-ről amin a korai (1990-91-ben), használt(?), körben ék magyar felségjelzés van. Ha valaki eredeti méretet is tudna, az külön öröm volna.
Miggyuri 698784 2022. július 30. 07:37
Válasz erre
Hali!
Összeállítási rajzot keresek az Alanger 1/72-es "Ilja Muromec"-éhez. Ha valakinél lapul egy ilyen kérem ossza meg velem!
borisz 698756 2022. július 28. 11:01
Válasz erre
De jó, hogy a Kossuthban ezt már nem tudták tanítani!
És még minket hívott impotenskéknek...
Varjúbácsi 698755 2022. július 28. 10:14
Válasz erre
KarBal!
Boldogult ifjú koromban amikor létrát kellett forrasztani a gyakorlaton, a forrasztási hely fölé egy gemkapcsot csíptettünk. Az volt a hőrabló, és nem engedte felolvadni a már meglévő forrasztást.
KarBal 698752 2022. július 28. 08:17
Válasz erre
20220728_070207
20220728_070207
20220728_070238
20220728_070238

halaci, warbirds, Bandika - köszönöm szépen a válaszaitokat. Még korábban a Youtube-on ráakadtam Walter Reeb videóira, amiben többek között a forrasztás teljesen alapjait is bemutatja, a tisztítástól, az első beónozástól, stb. kezdve. Ilyenekben kiműveltem már magamat.

Végre eljutottam addig, hogy meg tudom mutatni az eredményt. Azért nem akartam csak pillanatragasztóval rögzíteni, mert sok U-alakú idomot kell hajtogatnom és a rézszárak nem nagyon akarnak úgy maradni. Sok ragasztó persze egyben tartja, de attól félek, hogy szétpattanhatnak. Végül az vált be, hogy pillanatragasztóval rögzítettem, rátettem Blutack-et a végére és utána forrasztottam. A ragasztó ugyan azonnal elégett, de a Blutack egyben tartotta. Legközelebb megpróbálom csak Blutack-kel is. Az eredmény szerintem kifejezetten jó lett. Persze kezdő forrasztóként sok ón került rá, amit le kellett reszelnem, de az is mutatta, mennyire erős kötése lett. A végén látszik a Blutack helye, oda vagy még egy kicsit ónozok, óvatosan, hogy ne olvadjon el a korábbi ónozás, vagy csak pillanatragasztót folyatok, hogy betöltse a rést.
Megmutatom a korábbi próbálkozást is. Annál nem használtam Blutack-et, így amikor elégett a pillanatragasztó, egyből szétnyílt, folyt az ón mindenhova és undorító lett. Arról le kell majd vakarnom az ónt és az új technikával újra megcsinálni.
Bandika 698636 2022. július 22. 19:47
Válasz erre
www.soselectronic.hu/products/koki/ss4-m951dk10-40-10ml-40g-60553
Ólomtartalmú pasztát már csak javításokhoz használ az ipar, de még beszerezhető, bár - szerintem - huzallal is jól lehet forrasztani, nem kell feltétlenül a paszta.

Az egyik darabot mindenképpen rögzítsd. A hozzá forrasztandó darabot tartod (csipesszel) az egyik kezedben, a másikkal pedig a pákával megforrasztod. Feltétlenül használj forrasztó vizet, vagy forrasztó zsírt.

www.soselectronic.hu/products/stannol/stannol-174071-174071-314415

A páka hegyét egy vizes karton darabbal tudod tisztítani. Zsebkendő is jó, de idővel szétázik.

Ólmos forraszhoz kb 350°C páka kell (ajánlott a hőmérséklet szabályzós). Ólommenteset nem ajánlom, sokkal nehezebb vele a kézi forrasztás.

A forrasztó gőzök ártalmasak, ne szívd be.

Őszintén szólva én soha nem bajlódtam a maratás forrasztásával. Pillanat ragasztó: loctite gél vagy slow zap.
Miggyuri 698584 2022. július 21. 09:49
Válasz erre
Urak!
Létezik-e 1/72-es matrica formájában a 1990-körül kipróbált majd elvetett "körben ék" magyar felségjelzés, amit egy MiG-21PF-re festettek fel?
halaci 698582 2022. július 21. 08:44
Válasz erre
bocs, figyelmetlen voltam, a pasztához is a videót linkeltem be. Az EasyPrint nevű cuccokról van szó, a különböző változatoknak eltérő az olvadáspontja, a legalacsonyabb az Sn62Pb36 változaté

muszeroazis.hu/forrasztastechnikai-eszkozok-156/forrasztoonok-368
warbirds 698579 2022. július 21. 07:26
Válasz erre
Szia!

Esetleg ezzel (www.hestore.hu/prod_10022314.html) próbáld meg. Itt úgy "hajtogatod" a kapcsokat, hogy pont jó szögben álljon a cucc a forrasztáshoz. Csak a csipeszekre húzz valamit (pl.: zsugorcső), hogy a fogak ne sértsék fel az alkatrészt.
Üdv,
warbirds
halaci 698578 2022. július 20. 23:09
Válasz erre
Abszolút nem forrasztómester, de hátha tudok más kárán tanulni... ;)

Ebben a videóban 5:40-től kezdődik a forrasztós rész. A benne látható tégelyes pasztát (vagy hasonlót, Sn63Pb37 összetételűt) nem sikerült megtalálnom magyar forrásból, viszont injekciós fecskendős kiszerelésben van ez is és a később látható SMD is. A videóban egyébként elhangzik az apróbb alkatrészek kapcsán (amiket a megolvadó paszta könnyen a "hátára kaphat"), hogy ő Blutack-kal rögzíti őket.

videó: www.youtube.com/watch paszta: www.youtube.com/watch
KarBal 698575 2022. július 20. 22:11
Válasz erre
Kedves forrasztómester tagtársak! Próbálok maratást forrasztani, de nem bírom a két rézdarabot a megfelelő szögbe hozni egymással. Próbáltam ragasztószalaggal, de akkor túl szoros lett és összehúzta őket. Próbáltam pillanatragasztóval, úgy jó lett a szög, de a forrasztásnál elégett a pillanatragasztó és szétugrott a két rézdarab. Mit javasoltok, hogy lehet a megfelelő helyzetben összeforrasztani őket? Hasonlóan két egymásra fektetett és pillanatragasztózott rézlapot próbáltam összeforrasztani, de elengedett a ragasztó és szétcsúsztak egymáson. Még csak tanulom a forrasztást és nem jövök rá, hogy lehet jó helyzetben összehozni ezeket a rézdarabokat.
papgyuri 698474 2022. július 17. 12:51
Válasz erre
Sziasztok!
Sürgősen keresek MIG-15-höz magyar matricát 1/72 méretarányban, akár több darabot is...
papgyuri9591kukacgémailpontkom
Sennás 698403 2022. július 12. 22:44
Válasz erre
20220712_162605
20220712_162605

Kell egy elvetemült fantasztikus aki gyárt sínszál belső oldalára feliratot ,mert kellene az is:) Ezen még vonat jár ma is:) Hány éve gyártottak?
Sennás 698402 2022. július 12. 22:39
Válasz erre
Screenshot_2022-07-12-22-34-38-365~2.jpeg
Screenshot_2022-07-...

Ja biztos hogy színezett a két kar.
Sennás 698401 2022. július 12. 22:23
Válasz erre
Screenshot_2022-07-12-19-41-49-809.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-12-19-38-56-294.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-12-19-37-40-416.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-12-19-32-40-154.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-11-18-57-54-085.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-11-18-55-42-249.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-11-18-53-38-990.jpeg
Screenshot_2022-07-...

Érdekes hogy a fék kiiktató kart nem látom függ. piros kar azt még mindenképpen fel kell rakni régi képek alapján megvan a helye.
Sennás 698400 2022. július 12. 22:16
Válasz erre
20220712_092955
20220712_092955
20220712_120357
20220712_120357
20220712_120405
20220712_120405

Esetleg egy kicsit "fel lehet dobni " régi Német kocsikon is látszik a "raksúlyváltó" fehér alapra van festve meg a "vonatnem váltó" is. Fekete fehér képekből az most nem derül ki hogy akkoriban is piros meg sárga színű volt ezeknek az állító karja, de nagy valószínűséggel igen.Meg a kézifék nagy "tekerője" is piros. Ezeket kellene kifesteni meg ha van pici "rács mintás" réz feljavítod a "bárca tartóra " is tegyél. Látod van függ. vagy ferdén is. Kis pici papír (imitáció) is mehet bele. Amúgy teljesen jó. Nagyon tetszik gratulálok hozzá! A tank még ki lesz kötve alá lesz ékelve gondolom:)
McFrost 698399 2022. július 12. 21:53
Válasz erre
DzsunKa 698398 2022. július 12. 21:12
Válasz erre
Szia!
Eddig nagyon "So weit, ist es gut"! Megérte a fáradságot.
McFrost 698397 2022. július 12. 20:27
Válasz erre
DSC04106
DSC04106
DSC04107
DSC04107
DSC04108
DSC04108
DSC04109
DSC04109
DSC04110
DSC04110

Tessék, itt vannak a képek. Még az első levegőtömlő kell, illetve a sínek sincsenek méretre igazítva.
Sennás 698380 2022. július 11. 20:53
Válasz erre
Screenshot_2022-07-11-20-41-22-937.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-11-20-45-50-164.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-11-20-42-28-912.jpeg
Screenshot_2022-07-...
p0007036
p0007036
Screenshot_2022-07-11-20-33-47-398.jpeg
Screenshot_2022-07-...

Na majd meglátod mit tudsz kihozni belőle:)
A "legközelebb" az a vasúti mérlegház, vagy egy oldalrakodó raktárépülettel ami lehet (elfér) . Utolsó kép (Magyar)talán 60-as évek ez nem tudom milyen épület?
Sennás 698377 2022. július 11. 20:20
Válasz erre
Jó csak az épület még kijjebb van mint bármi más (még több hely kell a diohoz)
McFrost 698375 2022. július 11. 20:06
Válasz erre
A dio szélére csak egy ilyen fél vágányt szeretnék, aztán mellé a párducos vagon, aztán némi épület...
Sennás 698371 2022. július 11. 19:38
Válasz erre
Ja 600mm a csavarközép.
Sennás 698370 2022. július 11. 19:37
Válasz erre
Screenshot_2022-07-11-19-30-58-653.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-11-18-42-46-252.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-11-19-31-49-668.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-11-18-43-24-151.jpeg
Screenshot_2022-07-...

Nem kell annyira mm-ben ragaszkodni azért mindenhez. Szerintem:) Látod mekkora különbség van (mondjuk a 3 kép már nekem is necces). Azt nem írtad mint tennél a másik vágányra de ha "túl szűkre veszed az űrszelvényt" másik kocsi oldalából nem sok minden látszik majd. De ha csak üres vagány nincs gond!
McFrost 698369 2022. július 11. 19:37
Válasz erre
Köszönöm a segítséget!
Elmentem lemérni azt, hogy milyen messze vannak egymástól a talpfák, gondoltam van erre egy szabvány. Aztán nincs 2 egyforma, volt amelyik 850 mm volt 650, 500, 550, tök összevissza. Na mondom ez igen! :D AS szabvány, szóval akkor igazából szabad a gazda :)
Sennás 698366 2022. július 11. 19:29
Válasz erre
Screenshot_2022-07-11-19-27-57-820.jpeg
Screenshot_2022-07-...

Igen:) Itt már csak "kocsirendezői határ" van hátul.
DzsunKa 698365 2022. július 11. 19:25
Válasz erre
Sziasztok!
A vágányközép: egy vágányhoz tartozó sínpár futófelületének merőlegesen mért geometriai középvonnala, ehhez kell számolni a két pálya távolságát, figyelembe véve az u.n. ürszelvény méretezését is.
Ha kisebb diorámát csinálsz, de mindenképpen két vágányt akarsz, én egy váltó előtti részt javaslok. Ott már lehetnek közel a sinpárok, söt egy bizonyos távolságból már a talpfák is közösek (váltótalpfa). Sajnos ezek maximális és minimális hosszát nem tudom.
Üdv
Sennás 698363 2022. július 11. 16:39
Válasz erre
Screenshot_2022-07-11-15-40-49-736~2.jpeg
Screenshot_2022-07-...

Nem vagyok jó matekból de ha csak így számolom akkor ennyi. De DzsunKa is írja tartsál vágánytengely között 4métert az jó.
McFrost 698360 2022. július 11. 16:13
Válasz erre
Tehát, ha jól értem és értelmezem, a két egymáshoz közelebb lévő sín távolsága 3000-1435.
Sennás 698359 2022. július 11. 16:04
Válasz erre
Screenshot_2022-07-11-15-58-33-750.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-11-16-01-16-087.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-11-16-03-51-492.jpeg
Screenshot_2022-07-...

Ja olyan "túl szűket" felesleges csinálni kérdés a dioráma asztal mennyit bír el:)
Sennás 698357 2022. július 11. 15:53
Válasz erre
Screenshot_2022-07-11-15-48-46-777.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-11-15-49-46-257.jpeg
Screenshot_2022-07-...

Tenni akarsz még egy vágányt? Régi állomásokon ilyesmi volt.
Sennás 698355 2022. július 11. 15:43
Válasz erre
Screenshot_2022-07-11-15-40-49-736.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-11-15-40-49-736.jpeg
Screenshot_2022-07-...

Így érted ugye?
DzsunKa 698354 2022. július 11. 15:41
Válasz erre
Ez normál nyomtávra (1435 mm) vonatkozik.
DzsunKa 698353 2022. július 11. 15:39
Válasz erre
Szia McFrost!
Jelenleg Magyarországon a szabvány szerinti vágánytengelyek közti távolság vasútállomáson min. 5 m. Nyílt egyenes pályán pedig min. 4 m.
Üdv, DzsunKa
McFrost 698352 2022. július 11. 15:24
Válasz erre
Köszi!
Nem mértem meg, csak kíváncsi vagyok. Nem stimmelt a kész makett és a nyomtáv, de igazítottam, ezért a kíváncsiság.
És, ha 2 sínpár megy egymás mellett, annak mi a minimum távolsága egymástól?
Sennás 698351 2022. július 11. 15:22
Válasz erre
Screenshot_2022-07-11-15-20-51-737~2.jpeg
Screenshot_2022-07-...

Neeem! Így.
Sennás 698349 2022. július 11. 15:20
Válasz erre
Nyomtavolsag.svg
Nyomtavolsag.svg

Így:)
Sennás 698348 2022. július 11. 15:18
Válasz erre
"nyomkarima távolság" 1435mm . Nem stimmel a maketten?
McFrost 698347 2022. július 11. 15:10
Válasz erre
Teszek fel, mindenképpen!
Azt tudod esetleg, hogy mennyi a távolság 2 sínpár között?
Sennás 698325 2022. július 10. 19:45
Válasz erre
Tedd már meg teljes oldalról készíts egy képet a kocsiról. Meg szeretnék nézni valamit. Köszönöm szépen!
Sennás 698324 2022. július 10. 19:42
Válasz erre
Én kérek elnézést! Kint voltunk a Ringen néztük a GT Opent mikor ránéztem és nem figyeltem hogy mindkét vége le van fényképezve. Bocsi teljes jó minden!
McFrost 698314 2022. július 10. 17:37
Válasz erre
Na látod, most meg én nem értem! :D
Az első kép a hátsó fele, ez húzza a következő vagont, akkor mi hiányzik?
Sennás 698313 2022. július 10. 17:11
Válasz erre
Nagyon frankó! Így jó meg érthető is. Csak! Menenetirány felöl, csak akkor hátul is egy ilyet( mint közbe sorozott kocsi) épitessz vagy HA utolsó kocsi a vonatban akkor egy "zárjelzőt". De le a kalappal kv-a jó!
McFrost 698312 2022. július 10. 16:06
Válasz erre
vagon
vagon
vagon1
vagon1

Így gondoltam. A levegő kábelek vannak vissza.
Sennás 698104 2022. július 1. 20:56
Válasz erre
Hmmm:( hát nem a szomszéd faluban van! De köszi néztem pár képet róla. Klassz hely lehet. Egy Mosoni verseny alatt/után érdemes lenne benézni .
DzsunKa 698102 2022. július 1. 20:16
Válasz erre
Szia Sennás!
Vasúti lámpamúzeum
Elérhetőségek
Fertőszéplak, Soproni út 13.Telefon:
‎0036203224734
‎0036304565329
E-MAIL:
haragovi@freestart.hu
jozsef@haragovics.hu
Sennás 698101 2022. július 1. 19:37
Válasz erre
Screenshot_2022-07-01-19-05-49-331~2.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-01-19-14-54-254~2.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-01-19-29-27-467.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-01-19-30-50-372.jpeg
Screenshot_2022-07-...

Most hirtelen nem találok jobb képeket de vonat(kocsi) végére tennék egy végzár lámpát. Tudom nem 5perc legyártani de frankó kis cucc lenne.
Sennás 698100 2022. július 1. 18:16
Válasz erre
Screenshot_2022-07-01-18-05-51-407.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-01-17-55-38-588.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-01-17-47-43-894~2.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-01-17-47-56-877~2.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-01-17-49-38-553~2.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-01-18-06-39-047.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-01-18-10-48-472.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-01-17-52-33-522~2.jpeg
Screenshot_2022-07-...
Screenshot_2022-07-01-17-52-18-581~2.jpeg
Screenshot_2022-07-...

Hmmm? Mintha semmi nem lenne ott hátul?(1kép)
Ezek meg talán jó ötletnek. Érdekes uccsón az a tábla.
Sennás 698099 2022. július 1. 17:22
Válasz erre
Értem én így a rajzod, előtte amit feltettem 2 képet úgy "vágtam el" hogy szinte csak a kocsi vége látszott. Egy homlokfal,két ütköző meg a csavarkapocs, levegő tömlő.
Úgy egy kocsinak "mondható" ja. Viszont ha az nem "zarfék"(utolsó kocsi) akkor hátra felé is vízszintesen a csavarkapocs meg a tömlő is kifelé hajlik mindha egy fénykép a vonat egyik kocsijáról. De ha zarfék akkor annyi hogy meg kell jelölni mint utolsó kocsit. Majd teszek képet mert WW2 Német vasúti zárfékes kocsit pontosan nem tudom hogy jelölték anno:)
zsocate 698098 2022. július 1. 16:57
Válasz erre
Sennás tudja, hogy kell két vagont összekapcsolni, ebben biztos vagyok. Azt nem érti, hogy ha az egyik vagon csavarkapcsa a helyén van, a másik vagoné meg az egyik horgában, akkor hogy kerül oda egy harmadik? Egy vagonnak egy végén csak egy csavarkapocs van, összekapcsoláskor az egyik vagoné pihen, a másiké dolgozik.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617.