/ Fórumok /

MiGMentők

Tommyval összebesz<ünk. Van egy öreg/edő/ MiG-15bisz a fehérvári repüléstörténeti kiállítás udvarán. Rendbe kéne hozni. Ki tud segíteni, tanács, ötlet, szakmai segítség, kétkezi munka, szponzor... minden jöhet!!! Ha ez sikerül, elindulhatunk a MiG-regiszter nyomán.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.
1., 2., 3., 4., 5., 6.
Blackarmy 245559 2008. november 14. 09:00
Válasz erre
Sziasztok,

mint múzeumi dolgozónak, van egy minimális rálátásom a magyar múzeumügyre. Mint tudjátok a múzeumok többségét ma már a kultúrtárca tartja fent. Ebből kivétel a Hadtörténeti, illetve a Vízügyi Múzeum meg néhány szakmúzeum. A HM-ben van ugyan pénz, amit elpazarolnak reprezentatív célokra (gondolok itt ajándéktárgyak stb.), de ezek apró összegek egy újabb múzeum létrehozásához. Egy olyan múzeum éves fenntartási költsége, mint amilyen egy komplex repüléstörténeti múzeum lenne kb. 200-300 Millió Forint lenne. Emelett meg is kellene előbb építeni. Jelenleg folyik az Országos Műszaki Múzeum és a Közlekedési Múzeum integrációja, ami úgy tűnik elbukott. A két intézményt nem sikerült egyesíteni, csak nem nagyon akarják kimondani. Tavaly ősszel még úgy tűnt menni fog, akkor az erről tartott konferencián felmerült, hogy majd egyszer építenek egy Science Múzeumot, amibe mindent összevonnak. De erre 20 éven belül nem lesz mód. Tehát a teljes műszaki kincset sem sikerül megfelelően kezelni. Gondokkal küzd a Vasúttörténeti Park is, s nem élnének meg ha nem állnak saját vállalkozói lábon, nem szolgáltatnának. (A vasutasok köre legalább akkora mint a katonai.) Az OMM-nek egy vasa sincs. A MÜPA olyan sokba került, hogy folyamatosan törleszteni kell, s ezért nem marad plusz összeg. Újabb nagy múzeum nyitására Magyarországon, az elkövetkező évtizedben nincs lehetőség. Legfeljebb akkor, ha egy pilóta kerül hatalomra és személyi kultuszt kíván kiépíteni.
Marad a magántőke és egy olyan fenntartási mód, mely egyben önfinanszírozó, vagyis szolgáltat, pl. reptet stb.
Sajnos én csak ezt tudom hozzátenni...
Balázs
PETI 245558 2008. november 14. 08:45
Válasz erre
Tényleg viccnek gondolom, a mai vezetés mellett.
A nagy, összevont múzeumnak nem nagyon örülnék, mivel van egy hagyományos struktúra, amit szerintem így kell megőrizni! Értsd: majdan a gyerekemnek a Pecsában szeretném megmutatni az ottani szerintem nagyszerű kiállítást, ha pedig a legendás szolnoki gépeket akarom látni, oda szeretnék mindig visszamenni. Nem kéne megbontani őket, mert már így is fel van higítva rendesen némelyik rész...
Tisztelettel várom a véleményedet!
Varjúbácsi 245557 2008. november 14. 08:32
Válasz erre
Tibor!
Mielőtt a Hadtörténetis anyag lekerült Kecelre, volt módom eljutni Horváth Ödönnel a - ha jól emlékszem - Tatai úti telepre, ahol ezt a MÚZEUMI cuccot tárolták, őrizték.
Katasztrófális állapotok uralkodtak, a Kettenkrad tele vízzel, a páncélüvegek összezúzva, a lemezfelületek csákánnyal átlyuggatva, stb.. . Amikor megkérdeztük az okról a "múzeológus" kisérőnket, egy vállrándítás volt a válasz, és az hogy: "unatkozik az őrszemélyzet" ! No comment.
Tibor 245556 2008. november 14. 08:10
Válasz erre
Kedves András!

Teljesen igazad van. Csak tudod fáj a szívem, hogy ezt sem láthatom anélkül, hogy ezer kilométereket utaznék. És mégiscsak van magyar vonatkozása, ha más nem, hogy a Balcsiban végezte.

Üdv.: Tibor
Varjúbácsi 245555 2008. november 14. 08:02
Válasz erre
Tibor!
Nagyon sok német haditechnikai múzeumot végigjártam, Berlintől Sinzheimig, és az a véleményem, hogy - látva a kiállítások színvonalát - nagyon jó helyen lesz.
Tibor 245554 2008. november 14. 07:57
Válasz erre
Fiúk!
Kösz valamennyi eddigi reagálást, remélem folytatjuk.

Varjubácsi!
Ott biztos jó kezekben lesz? Szerintem a koronát is vissza kéne adni az amcsiknak, mert a parlamentbe csak úgy nem lehet beesni, ha netántán meg akarod nézni. Hátha ők kiállítanák olyan helyen, ahol bárki minden külön macera nélkül megnézheti.

Balázs!
Erről nem tudtam, de tetszik a dolog. Hát igen, arra nem is merek gondolni, hogy lenne egy Pintér típusú vállalkozó, aki fantáziát látna egy ilyen ügyben.
Egyébként én arra gondoltam, hogy a szolnoki gyűjteményt egyesíteni a PECSA-ban levő gyűjteménnyel, no meg a magángyűjtők anyagaival és egy egységes múzeumot létrehozni valahol. Ehhez persze hangárok, kiállító termek kellenének. Bár pl. Kbely esetében a relikviák is a gépek között a hangárokban vannak elhelyezve.
De egyszerűsítsük a dolgot. Ha a szolnoki kiállítási területet kicsit beljebb vinnék egy-két hangárba, (persze oda a civilek bejárását is biztosítva), vagy a jelenlegi területet bővítenék befelé, hozzá csapva pl. a tantermi épületet, ami most közvetlen a kerítés mellett van (kiállítási termeknek kialakítva a tantermeket) és építve egy félig fedett, könnyűszerkezetes épületet (ez a Szolnoki Repülőmúzeum web lapja szerint tervbe van véve), ahol legalább a féltetebb, sérülékenyebb gépeket el lehetne helyezni (PO-2, JAK-18, JAK-12 stb.) No álmodozzunk még?

Peti!
Nem vicc. Lásd Kecelt. Mit gondolsz a Pintér a HM bólintása nélkül hozzájutott volna azokhoz a kincsekhez? Kérdezd meg Hollósi Nándor nyá. altbgy-t, vagy a KRÜ akkori parancsnokát Egri Karcsit.

No folytassuk!
Üdv.: Tibor
Horvath_Balazs 245553 2008. november 14. 07:24
Válasz erre
Néhány éve egy hozzáértő ismerősöm fejében megfogalmazódott a gondolat, hogy Szentkirályon össze lehetne hozni egy múzeumot (katonai és polgári repülés, plusz ejtőernyőzés témában). Nagyjából feltérképeztük, milyen gépeket tudnánk szerezni "baráti áron", és -miután a reptér körüli jogi és pénzügyi hercehurcák lezajlottak- a terület tulajdonosai is támogatták az elképzelésünket, legalábbis verbálisan. Aztán a dolog sajnos itt megrekedt...
PETI 245552 2008. november 14. 07:01
Válasz erre
Jó reggelt mindenkinek!

Tibor! Minisztérium? Ez csak vicc volt, ugye? :(
Varjúbácsi 245551 2008. november 14. 07:00
Válasz erre
Tibor!
Tudtommal a Ju 88 a lehető legjobb kezekben van, ugyanis a németek finanszírozták a kiemelést, restaurálást, és már talán úton is van egy német múzeum felé.
Tibor 245550 2008. november 14. 06:37
Válasz erre
Jó reggelt Miggyuri!

Sajnos nagy igazságot fogalmaztál meg. Ezeket a topikokat bizton nem olvassák, no meg személyes politikai, anyagi hasznuk sem lenne belőle, így valószínüleg marad egy lelkes, fájó szívű csapat, aki néha agyalog egyet.
Tibor
Tibor 245549 2008. november 14. 06:32
Válasz erre
Bocs! De eszembe jutott még valami.
Szolnok a maga nemében remek, minden tiszteletem Nagy Andrisnak és csapatának és az őket támogató helikopter ezrednek. A baj csak az, hogy:
- a gépek a szabad téren állnak, így az elvégzett kisebb nagyobb felújítások szélmalom harcnak tűnnek.
- a jelenlegi kiállítási terület egyre inkább szűknek tűnik, pedig még jónéhány típus hiányzik. (Pl.: Mig-29A, Mig-29UB, SU-22UM, Jak-52 stb, stb.)
- a "műanyag hangár" nem igazán megoldás, kevés a hely, nyáron a hőség szinte elviselhetetlen. (Bár egyes hírek szerint a volt Jurassic park helyén épül majd valami)
- a kisebb tárgyi emlékek gyakorlatilag a mezei látogató részére elérhetetlenek.
- Ősztől tavaszig nem látogatható.

Ahogy olvastam valahol a Közlekedési Múzeum Pecsaban lévő repüléstörténeti kiállításának áthelyezésén is gondolkoznak.
Teljesen hülye gondolat: nem foghatna össze a két intézmény (Hadtört. és a Közl. Múzeum), meg mondjuk két -három minisztérium és hozhatna létre egy egységes repüléstörténeti múzeumot? Tudom, hogy hülye vagyok!
Tibor
Miggyuri 245548 2008. november 14. 06:29
Válasz erre
Tibor!
Szerintem a kérdéseid nem hülyék, hanem fájdalmasan élők. A repülős relikviák gyűjtésében is úgy vagyunk, mint az emberek megítélésében. Azaz temetni szépen tudunk. Előtte, utána semmi. Jó volna megnyugtató váalszt kapni rájuk, de tartok tőle, hogy akiket igazán illetne, azok nem fognak eljutni akár csak a kérdések elolvasásáig sem.
Miggyuri
Tibor 245547 2008. november 14. 05:59
Válasz erre
Jó reggelt Dudus!

Egyetértek veled és van néhány "hülye" gondolatom, amivel talán sikerül egy kis vitát provokálnom.

1.) Miért van az, hogy repülős emlékek tömkelege tűnik el nálunk, a Hadtörténeti Intézet és Múzeum miért nem figyel oda, vagy nem ez lenne többek között a dolguk?
2.) Miért nem lehet pl. Szolnokon, vagy valamelyik elhagyott repülőtér hangárjaiban és területén létrehozni a Magyar (Katonai?) Repülés Múzeumát. (Halkan mondom: Szentkirályszabadját nemrég ürítették ki. Ha ott polgári reptér lesz, még akkor is bőven lenne hely. Biztos, hogy jónéhány "kényszer" nyugdíjas hajózó és műszaki némi szerény díjazás ellenében szívesen vállalna ott tevékenységet. (Egyébként mindig fáj a szívem, ha Prága Kbelyre, Krakkóra, Kassára stb. gondolok)
3.) Hol vannak a különböző roncskutatók által összegyűjtött repülő "maradványok", relikviák? (Csak néhány magyar web lapot kell megnézni és az ember csak csodálkozik, miért nem hozzáférhetőek ezek a repülés történet kedvelőinek.)
4.) Hol vannak pl. a Balatonból kiemelt JU-88 maradványai?
5.) Ki foglalkozik a még élő, de már nagyon idős volt hajózók, műszakiak birtokában lévő ismeretek, relikviák összegyűjtésével, megőrzésével?

Folytathatnám a sort, de nem teszem. Remélem sikerül ebből valami hasznos beszélgetést kialakítani és netántán az arra illetékesek is felébrednek egyszer. Éppen elég minden tűnt már el.

Üdv. mindenkinek aki szereti a magyar repülést.
Tibor
dudus 245546 2008. november 13. 21:54
Válasz erre
Taszáron nemcsak a Mig-19-essel kapcsolatos relikviákat próbáltuk megőrízni,hanem a repülőtér őskorától kezdve a bezárásáig gyüjtöttek össze lelkes emberek sokszor személyes tárgyakat :ruha,kitüntetés,okmányok egyéb dokumentumokat,melyek tükrözik azt a korszakot,hogy volt egyszer egy Taszár.Nagyon szinvonalas áladó kiállítás volt,aztán helyhiányra hivatkozva kipakolták valahová a muzeumot.Rengeteg tárgy,ami megfogható arégi reptéren kiásott Me.darab,meg a Kendermagos katapult ülése,meg sokolyan dolog van amit érdemes lenne megmenteni nekünk akik szeretjük az Eget.
Xabit 245545 2008. január 3. 13:23
Válasz erre
Miggyuri

Elnézésedet kérem, amiért csak most írok.
Szóval az egyik tulaj bizonyos Janka Edvárd, akit megtalálhatsz az iwiw-en is.
A másik srác nevére nem biztos, hogy jól emlékszek, de ha minden igaz, Nagy Róbert.
Miggyuri 245544 2007. december 22. 06:55
Válasz erre
aha, nekem is onnan, megvmi tvműsorből lehet ismerős a dolog
harold 245543 2007. december 21. 22:57
Válasz erre
Igen! Egyébként én az AERO magazinban olvastam róla hogy debrecenben van, ahol két fiatalember szépítgeti. Majd megkeresem hogy melyik számban írtak róla, hátha találok több infót!
Miggyuri 245542 2007. december 21. 20:10
Válasz erre
harold! ez vol beszorítva egypár fa közé?
harold 245541 2007. december 21. 19:36
Válasz erre
Egyébként a gép MIG-17PF és Nyíregyházán volt kíállítva a vadasparkba, szóval gondolhatjátok hogy nézett ki. Sajnáltam mikor elvitték, de szépen rendbehozták grat. hozzá!
Miggyuri 245540 2007. december 21. 16:09
Válasz erre
Xabit 245539 2007. december 21. 12:20
Válasz erre
Sikerült kiderítenem a tulajdonosokat. Érdekel valakit?
Xabit 245538 2007. december 18. 15:24
Válasz erre
Nem is gondoltam, hogy ekkora érdeklődést kivált a hozzászólásom. :)

Ma reggel is a reptér melletti úton jöttem munkába, de nem láttam a gépet. Az a fránya köd. :)
Amúgy hallottam olyat, hogy a lebontandó hangárok közül hármat meghagynak skanzennek, s oda kerülne a 17-es is, de nem hiszem, hogy ez valós hír volna.
Stefan 245537 2007. december 18. 14:50
Válasz erre
De tényleg mekkora lenne már, ha simán restaurálva lenne mindkét hadsereg és újra lehetne játszani a légicsatákat :D
zsury 245536 2007. december 18. 14:18
Válasz erre
Talán meg kellene mutatni Gold timer-es társaságnak. Mig-15, Mig-17...etc. Lepipálhatnák a RedBullos fickókat. :)

Zsury.
Kalóz 245534 2007. december 17. 19:34
Válasz erre
A nyár végén itt az oldalon én is írtam erről a gépről, hoyg a debreceni reptéren van egy MiG-17 Pf, csak amikor arrafelé jártam, nem volt nálam fényképészeti eszköz, azóta meg nem voltam arrafelé. A gép külsőre elég jó állapotban van, közelebbről enm tudtam megnézni, gondolom, ahhoz valami ismeretség kellene, hogy bejuthassak a reptér belső területére. Egyébként amennyire kivettem, mintha a radarburkolata nem zöld színű lenne rajta, így valószínűsíthető, hogy nemrég átfesthették, azért néz ki annyira újszerűnek.
Kalóz
Miggyuri 245533 2007. december 17. 18:32
Válasz erre
Nagy öröm. Végre valami biztató. Vajon kié?
Miggyuri
Rumcájsz 245532 2007. december 17. 16:25
Válasz erre
Egész pontosan MiG-17PF, a korabeli MN Légierő első lokátoros elfogóvadász-tipusa, külsőleg ugy tünik, egész jó állapotban'
Xabit 245531 2007. december 17. 13:40
Válasz erre
MiG-17-838-3

Mig-17 a debreceni reptéren
MiG-17-838-3
mig17

Mig-17 a debreceni reptéren
mig17

Közben utánanéztem, hogy milyen gép lehet ez, s arra jutottam, hogy ez nem 15-ös, hanem Mig-17-es, mégpedig a valaha 838-as oldalszámot viselő.
Xabit 245530 2007. december 17. 12:59
Válasz erre
Sziasztok!

Úgy hallottam, hogy a debreceni reptéren van egy Mig-15-ös. A mellette elhaladó útról lehet is látni egy fémszínű, jellegzetes svancú gépet, amit én is 15-ösnek látok. Sőt, van olyan emberke (aki nem kifejezetten repülősért rajongó), aki szerint hallotta működés közben a hajtóművét!
Ez utóbbiban ugyan nem hiszek, de nem tudtok valamit erről a gépről?
Miggyuri 245529 2007. szeptember 25. 20:05
Válasz erre
Mit segíthetek?
Miggyuri
Tommy 245528 2007. szeptember 24. 23:44
Válasz erre
Sziasztok!

Biztos emlékeztek még rám. Én vagyok az a "Tommy", akivel Miggyuri "összebeszélt" a Migmentés kapcsán. Elég régen jártam itt, de megtudtam valamit, ami szerintem érdekel titeket. Az egész elkezdődött a Mig-15-össel, aztán folytatódott egy lehetséges haditechnikai kiállítással a börgöndi reptér egyik kis zugában. a probléma csak az, hogy rajtunk kívül ez senkit se érdekel. Legalábbis azokat nem, akik érdemben tudnának segíteni. Csak szóbeli ígérgetések vannak a mai napig. És a szó ugyebár elszáll, és senki nem emlékszik rá, legfőképpen az, aki ígérgetett. Úgyhogy úgy néz ki süllyedünk, mint a titanic. (csak hogy stílusos legyek) Ja, arra biztos emlékeztek, hogy az Albatros Repülőegyesület átvette ennek az egésznek a szervezését. Na, szóval nekik ígérgetnek mindenfélét. Már ők is ott tartanak, hogy feladják az egészet, legalábbis részben. De a remény hal meg utoljára... Egyenlőre ennyi információval tudok szolgálni, remélem titeket még érdekel a téma.

Üdv
Tommy
Miggyuri 245527 2006. augusztus 9. 07:23
Válasz erre
Ilyen jó képeket még, még még... ennyi nem elég! :)
Miggyuri
Bundesign 245526 2006. augusztus 8. 19:21
Válasz erre
a világ leg ormotlanabb sugaras gépe a 15 uti, de épp ezért az egyik kedvencem :)
Miggyuri 245525 2006. augusztus 8. 18:54
Válasz erre
aha az, abisz kétüléses változata
Miggyuri
Kalóz 245524 2006. augusztus 7. 07:38
Válasz erre
Tophatters 245522 2006. augusztus 6. 21:55
Válasz erre
Miggyuri 245521 2006. augusztus 5. 14:44
Válasz erre
Köszi!
Ha így állítják helyre, ahogy a képen a 035-ös látszik örülni fogok! Végre valami szép!!
Életem első makettje is MiG-15 volt, de akkor még repültek itthon az igaziak is.
:)
Miggyuri
Fodi 245520 2006. augusztus 5. 11:01
Válasz erre
Bundesign 245519 2006. augusztus 5. 10:33
Válasz erre
a közemberek 90% ának mindegy hogy hajtómű vagy motor, sót szerintem egy átlag magyar embernek(amiből ebbe a kis országban saja nagyon sok él) elég lett volna azt mondani, szereztek egy régi ezüstszínű repcsit, és majd kipofozzák...és a 10millió emberből az is csak párunkat érdekelte volna, sajna. ehez képest elég jól elmondták a dolgokat.
boriszjelszint 245518 2006. augusztus 5. 09:56
Válasz erre
hát volt szegény fagott-ban motor, meg "az Old tájmer" egyesület, szal hozták a szokásos bulvár színvonalat valamit tudtak, valamit gondoltak, de meglepő módon volt benne valós dolog is, szal lehet, hogy egyszer még nézhető lesz az ő csatornájuk is...
Miggyuri 245517 2006. augusztus 5. 08:05
Válasz erre
A Miggyuri kereszteapja Miggyuri.
M!
Ja?
Sajna(?) nem néztem az RTL híradóját. Mit hoztak megint össze a szakértők?
Miggyuri
boriszjelszint 245516 2006. augusztus 4. 20:46
Válasz erre
ha meglesz miggyuri keresztapja, kezdeni kellene valamit a budaörsi unokatesójával is, nem?
Tomcat 245515 2006. augusztus 4. 20:37
Válasz erre
Én nem láttam a híradót, de anyukám mondta, hogy mennyire meghatódott volt a pilóta, látszott rajta, hogy a meghatódottságtól majdnem sírni kezdett. És meg is értem. Istenem, de szép érzés lehetett öreg korában újra a fülkéjében ülni az egykori neves vasmadárnak. Én pedig együtt érzek vele...
Bendeguz 245514 2006. augusztus 4. 19:55
Válasz erre
Nekem leginkább az egykori pilótának a meghatódott arckifejezése tetszett, tényleg olyan volt, mint mikor az ember egy régi szerelmével újra találkozik
Bundesign 245513 2006. augusztus 4. 19:04
Válasz erre
azám! :) jó volt a régi felvétela gépekről remélem a focusba még előjön a téma
boriszjelszint 245511 2006. augusztus 4. 19:03
Válasz erre
húú, az RTL híradóban jól megaszondták a MiG-15öst:)
búlvárszemét...
Miggyuri 245510 2006. augusztus 4. 18:12
Válasz erre
Ja most átmentél valami nem kívánatosba?
Gratu! Részvétem!
Miggyuri
boriszjelszint 245509 2006. augusztus 4. 16:13
Válasz erre
jóvanna migyguri, de attól még érted, hogy mi van leírva, nem??
Miggyuri 245508 2006. augusztus 4. 13:38
Válasz erre
Akkor ez még nem volt divat. Viszont nem nagyon látták értelmét a múltidézésnek, pedig...
Ja a fejesek nem ly! :)
Miggyuri
boriszjelszint 245507 2006. augusztus 4. 10:27
Válasz erre
szerintem egyszerűen attól retegtek, hogy valami terror dologhoz fogják használni a gépet! Lehet, hogy begyülladt a vezetőség hogy esetleg a maffiának, vagy valamien drogos szervezetnek akarnak ily módon támogatni, és ezek a rendkívül tehetséges, és inteligens felyesek meg akarták akadáhyozni, hogy aféle magánhadsereg alakuljon ki az országban.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.
1., 2., 3., 4., 5., 6.