kereszttartok_3

Köztes állapot. Kicsit egyszerűsítettem a szerkezeten, a valóságban egy kereszt-elem min. 6 alkatrész lenne, összecsavarozva. És 2-re redukáltam.
kereszttartok_3
Köztes állapot. Kicsit egyszerűsítettem a szerkezeten, a valóságban egy kereszt-elem min. 6 alkatrész lenne, összecsavarozva. És 2-re redukáltam.
Előző kép Vissza Tovább Következő kép
kerekek

Az "utángyártott" kerékagyakat sikerült elbarmolnom, ezért nekifutottam mégegyszer. Meg mégegyszer. Meg mégegyszer. Mondanom sem kell, az első próbálkozás volt a legjobb... de most már ilyen marad. A szelepeket áthelyeztem oda ahol lenniük kell.
kerekek
hidak

Ezt is előről kezdtem, előbb beragasztottam a "kupakot", összedolgoztam, aztán jöhettek a csavarok. Kapott egy "horpadást" meg egy
olajbetöltőt(?) A féktárcsákba reszeltem egy hornyot és nyomtam bele hűtőfuratokat. Ezeken még finomítok, mert néhol sz@r lett. Igaz, a festék majd ápol és eltakar, és amúgy sem fog sok látszódni belőle.
hidak
rugok

Ezen sokat agyaltam hogy hozzányúljak-e. Az Italeri rugóbekötései nagyon rosszak. Rossz a forma, rossz a méret. Így viszont egy kicsit valószínüleg el fog mászik a rugó helyzete... lehet hogy ezzel még  szívni fogok.
rugok
kardanok

Kaptak jó sok bigyót, lehet hogy oda is ahova 
nem kéne :) Érdekes hogy a hosszabik kardántengelyen a Tamiya szerint van 
mégegy csukló. Mivel az Italeri kitek alapja a korai Humvee, adok egy kicsi esélyt annak, hogy ez nem hiba, hanem a korai változatokon ilyen volt. Ha valakinek van erről infója, ne tartsa vissza!
kardanok
kereszttartok_1

A legnagyobb meló ezen az autón. Az Ita futómű-kereszttartói tömörek és vékonyak. A 
valóságban ez egy 2x2 lemezből álló szerkezet, oldalt + L lemezekkel. 0.5mm-es sztirolból készítettem el őket. Mivel képtelen (béna!) voltam 6+2 ugyanakkora darab lemezt kivágni, 2-2 csepp pillcsiragcsival tömbösítettem őket,
majd az eredetire szintén pill.rag-al ráragasztva, azt sablonnak használva 
vágtam őket méretre és formára. A pill.rag. előnye hogy később szét lehet őket pattintani. A középső alkatrészen 4 réteg van, a másik kettőn 2.
kereszttartok_1
kereszttartok_2

Lapok szétszedve, pillanatragasztó maradványok lecsiszolva
kereszttartok_2
kereszttartok_3

Köztes állapot. Kicsit egyszerűsítettem a szerkezeten, a valóságban egy kereszt-elem min. 6 alkatrész lenne, összecsavarozva. És 2-re redukáltam.
kereszttartok_3
kereszttartok_4

Készen vannak. Még némi sorjázás, finomítás és a csavarok. Festése és beépítése külön feladat lesz, egyfelől nyeklenek-nyaklanak, másfelől 
nagyon kell ügyelni a 2+2 lemez egymáshoz való helyzetére. Ehhez majd egy építósablont fogok készíteni.
kereszttartok_4
alvaz_hatul2

Eredeti vs. saját
alvaz_hatul2