A10 Szkreccs. :) Sztirol lapból vágtam egy mintát, ami mindössze 1mm vastag, és a végei lekerekítettek. Körbe réz szalagot hajtottam rá, amit a találkozási ponton összeforrasztottam. Erősnek kell lennie, nehogy a becsiszolásnál megsérüljön. Az alját sztirol lappal lezártam.
Próbáltam sztirolból is elkészíteni, de a fél milliméteres hajlítási sugarat a legvékonyabb műanyag lapom sem bírta, és szétrepedtek, ezért lett rézből.

A10 Szkreccs. :) Sztirol lapból vágtam egy mintát, ami mindössze 1mm vastag, és a végei lekerekítettek. Körbe réz szalagot hajtottam rá, amit a találkozási ponton összeforrasztottam. Erősnek kell lennie, nehogy a becsiszolásnál megsérüljön. Az alját sztirol lappal lezártam.
Próbáltam sztirolból is elkészíteni, de a fél milliméteres hajlítási sugarat a legvékonyabb műanyag lapom sem bírta, és szétrepedtek, ezért lett rézből.

Vissza a kommenthez Előző kép Vissza Tovább Következő kép
A1 A kabin elkészülte után a két törzsfelet  oldószeres ragasztóval összeragasztottam, és egy éjszakát hagytam száradni. A műszerfal előtt lévő nagy lyukat kétkomponensű autógittel tömítettem. Ekkora lyukat nem érdemes az általános makettömítőanyagokkal foltozni, biztos a beszívódás. A pillanatragasztó sem volt járható út, esetleg egy sztirol lappal letakarni, de nem akartam a kabint összebarmolni, ez egyszerűbbnek tűnt. Annak ellenére, hogy a törzs eleje kifogástalanul illeszkedett, a függőleges vezérsíknál már másfél milliméterrel rövidebb az egyik törzsfél
A1 A kabin elkészü...
A2 Az alsó szárny felrakásánál látszott, hogy valami gond van, a jobb szárnyvég körülbelül fél centivel feljebb volt, mint a bal. A függőleges vezérsíkban is van némi rendellenesség, de ezt később javítom. A jobb szárnytő kapott egy kis sztirol éket, ezzel lejjebb feszítettem, és így ragasztottam meg pillanatragasztóval. Az orrfutóakna, amivel minden lehetséges irányban kibabrált a szerszámkészítő. Teljes felújítás lesz.
A2 Az alsó szárny...
A3 Miután az alsó szárnyfél ragasztása megkötött, egy maróval legyilkoltam az orrfutóakna túlnyúlásait, és Standard Milliput-tal tömítettem az összes illesztést. Ez egy kísérlet, hogy mennyire alkalmazható tömítőanyagként a Milliput, mert gyorsan szárad, jól csiszolható, és nem süllyed be, tehát ideális. A felhordhatósága kissé nehézkes, nedves kézzel, vagy szintén nedves, arra alkalmas szerszámmal lehet elsimítani.
A3 Miután az alsó...
A4 A felső szárnyfelek illesztése sem túl precíz, ha a szárnyvégeket pontosan összeillesztettem, a törzs mellett hiányzik néhány milliméter. Hab a tortán, hogy szintben is jelentősen eltér a törzsön lévő szárnytőtől. :(
A4 A felső szá...
A5 A főfutóakna, amin keresztül pompás belátás nyílik a törzsbe. Az egész belső részét lecsiszoltam, teljesen új fog készülni.
A5 A főfutóakna,...
A6 Hogy a szárnyak enyhe pozitív V beállítását megcsinálhassam, és a szárnyvégek szemből nézve szimmetrikusan álljanak, csak a félszárny végeit, és a kilépőél törzs felőli végét ragasztottam meg pillanatragasztóval. Mikor ez megkötött, kezdődhet az erőszak. :)
A6 Hogy a szárnyak...
A7 Rengeteg kis sztirol ékkel, amiket pillanatragasztóval rögzítettem, lépésenként a helyére igazítottam a rakoncátlan alkatrészt. Ezután a már említett Palma lemosóval, a be és kilépőéleket is összegyógyítottam.
A7 Rengeteg kis...
A8 A szárnytőben volt két levegőbeömlő, a gyártó ezt két odúval oldotta meg, úgy ahogyan a képen látjátok. Innen is belátni a törzsbe, ez illúzióromboló. Az, hogy az eredeti nem pont ilyen, szinte szóra sem érdemes.
A8 A szárnytőben...
A9 A rajzon jól látszik, hogy az ominózus beömlők négy függőleges lamellával osztott szerkezetek voltak.
A9 A rajzon jól lá...
A10 Szkreccs. :) Sztirol lapból vágtam egy mintát, ami mindössze 1mm vastag, és a végei lekerekítettek. Körbe réz szalagot hajtottam rá, amit a találkozási ponton összeforrasztottam. Erősnek kell lennie, nehogy a becsiszolásnál megsérüljön. Az alját sztirol lappal lezártam.
Próbáltam sztirolból is elkészíteni, de a fél milliméteres hajlítási sugarat a legvékonyabb műanyag lapom sem bírta, és szétrepedtek, ezért lett rézből.
A10 Szkreccs. :)...
A11 A terelőlemezek sztirol csíkok.
A11 A terelőlemezek...
A12  Készen vannak, jópár órámba telt, mire kialakult a végleges eljárás.
A12 Készen vannak...
A13 A helyükre próbáltam, hogy rendesen beállíthassam.
A13 A helyükre pró...
A14 A beömlőt pillanatragasztóval körbefolyattam, és az egész szárnyat Milliputtal tömítettem, feltöltve minden formahibát.
A14 A beömlőt...