I (7)

7 Készül a hajtóműkiömlő, rutinosan két fél ívből adták, hadd erőlködjön aki megvette. A maratott lapátsor mögé egy sztirol lapot raktam, különben a pilótafülkébe lehetne látni.
I (7)
7 Készül a hajtóműkiömlő, rutinosan két fél ívből adták, hadd erőlködjön aki megvette. A maratott lapátsor mögé egy sztirol lapot raktam, különben a pilótafülkébe lehetne látni.
Előző kép Vissza Tovább Következő kép
I (0)

0 A panelvonalak és szegecsek után ismét ragasztgatás jött, a két pilon kicsit tuningolva lett.
Ha nincs megfelelően vékony marófej, a fúrószárral is lehet vonalat mélyíteni, csak barbárságunkon múlik. Szögben megdöntve, nagy fordulaton vágni fogja az anyagot, az iránytartása ilyenkor természetesen rossz, és könnyen eltörhető.
I (0
I (1)

1 Az orron is így készült a kis beömlőnyílás. Sztirol lapból pótoltam a farok alatti koptatót, amit még az építés elején levágtam, mert útban volt a csiszolásnál.
I (1
I (2)

2 A szárnyak mozgatómechanikáját is pótoltam, folyékony oldószeres ragasztót ecsetelve lettek rögzítve. (Palma lemosó, a vegyület neve most nem jut az eszembe, talán triklóretán, ami alkalmassá teszi ilyen felhasználásra).
I (2
I (3)

3 A törzs kis piros lámpái műgyantából vannak,  csak így tudtam alulra és felülre is egyformát készíteni, a végén lesznek színezve. Ami olyan kicsi, hogy már csipesszel sem lehet megfogni, azt nedves (nyálas… FÚÚÚJ) fogpiszkálóval, aminek a hegyét levágtam, mozgatni lehet. Felkerültek a maszkolások.
I (3
I (4)

4 Az első réteg 1200-as –surfacer. Kiemeli a hibákat, egységes felületet képez. Hosszabb szórás közben, (10-15 perc) hajlamos szálat húzni, és azt a felületre köpni, ezért egy nitro, vagy észterhígítós, a lényeg, hogy valami brutális oldószerrel átitatott ecsettel néha megtörlöm a pisztoly elejét.
I (4
I (5)

5 Kipattogott tömítőanyag, rosszul eldolgozott illesztés, girbegurba panelvonalak, csámpás szegecssorok. Ezeket surfacerrel eltömítem, és javítom. Néha alkoholos filccel megjelölöm a kevésbé feltűnő hibákat, nehogy kimaradjanak.
I (5
I (6)

6 A nagyobb hibákat 500-as surfacerrel ecsetelem be, a szemcsemérete miatt ez erre alkalmas, szórni nehéz, nem is nagyon érdemes.
I (6
I (7)

7 Készül a hajtóműkiömlő, rutinosan két fél ívből adták, hadd erőlködjön aki megvette. A maratott lapátsor mögé egy sztirol lapot raktam, különben a pilótafülkébe lehetne látni.
I (7
I (8)

8. Talán kevésbé elterjedt anyagok: A Lifecolor Tensocrom sorozatából a koszolós színek, (olaj, kerozin, benzin, égett kék, égett barna, égett arany). Sajnos csak együtt lehet a hatot megvenni. A fémhatásúak nagy szemcseméretük miatt 0,3-as dűzni alatt nehezen szórhatóak.
Egy speciális hatásmechanizmus révén (a leírásuk szerint) a sima felületen kevésbé tapadnak meg, a réseket, repedéseket, érdes alapokat emelik ki. A valóságban is mutatnak ilyen tulajdonságokat, az olajat kifejezetten kedvelem, a benzin, kerozin teljesen feleslegesnek tűnik. A másik a Gunze metal primer,  ez egy fémalapozó, a maratásokon jelentősen növeli a festék tapadóképességét, valamint fém festék alatt is hatásos. Ecsetelhető, szórható, Nitróval, Észterrel kimosható. A festéket feloldja, festett felületen már nem érdemes ecseteléssel próbálkozni.
I (8