Van mit pótolni a Hasegaván, de ha kitartó az ember.........sikerülhet.

Hasegawa "kézműves" módra................
Van mit pótolni a Hasegaván, de ha kitartó az ember.........sikerülhet.
Hasegawa "kézműves" módra................

Makettmustra - F-16 Fighting Falcon 1/72
Vissza a cikkhez Előző kép Vissza Tovább Következő kép
Hasegawa törzs+ Revell orrkúp házasítás. Méretre elmegy, de a Hase törzs alsó részének lekerekítettsége kissebb!! It kell a legtöbbet csiszolni.

Kép a Hasegawa kabin alatti törzsalsó-rész alakhibáját is mutatja A Revell pontos orrkúpjához viszonyítva.
Hasegawa törzs+...
Bal oldali futószár Hasegawa, jobb oldali előtt a Revell fehér gyantából. Gyári amortizátor sovány. Minimum a Revellé kell korai változatokhoz. A komplett futószár csere zsákutca, okát az építős cikkben leírom.

Aires aknához illesztve a gyári futószár (bal oldali). Jobb oldalt a szürke futószár szintén gyári, az elé helyezett fehér gyantából öntött pedig Revell. Jól megfigyelhető a nagyobb átmérőjű  Revell amortizátor. (azért választottam a Revellét, mert a még szebb kidolgozású Academy szóban forgó alkatrésze ennél is vastagabb az Block40 fölötti szériákhoz ideális. Jogosan adódik az ötlet, hogy egy az egyben kicseréljük a Revellére a komplett egységet, de ez sajnos újabb problémát generál, mivel más a szöge és kismértékben a hossza is. Kipróbáltam, de nagyon megváltoztatja a terpesztést, ezáltal a nyomtávot és meg is emeli az egész gép hátulját. Megoldás: fűrészelés után a Hasegawa szárhoz Revell Amortizátor csatlakozik.
Bal oldali futószá...
Majdnem gyári Hasegawa törzsalsórész. Koncentráljatok az akna mögötti részre.

A Hasegawa hajtóműburkolatának puritán kialakítása. Szinte semmi panelvonal sincs. Itt már bekerült a megnyújtott gyanta akna a "legrövidebb" aknanyílásba. Már ki van alakítva egy rácsos ajtóval záródó szerelőnyílás fedél helye.
Majdnem gyári...
Tamiya törzsalsórész előtt a Hase részére készített rácsozat. F110-GE hajtóműhöz ez a pontos kidolgozású alsó törzsfél.

És akkor a Tamiya megmutatja: hogyan kellett volna...................
Ennek alapján készültek a karcoló sablonok. Szinte tökéletes, pici hiány csak a veszély esetén használható "fékhorog" mellett van, de könnyen pótolható. Amit láttokk a képen az a General Electick hajtóműves gépek alja. (előtte csipeszben látható a mobiltelefon alkatrészből készült rács, ami a Hasegawába lesz ragasztva.)
Tamiya törzsalsór...
Tamiya első szekció. A lőszerdob fedeléig minden ok!

Tamiya első része: csupa öröm!!!
Tamiya első szekci...
Tamiya gerinc, ahol spóroltak.................. a csavarokkal

Tamiya hátsó része, nagyon szép, de nem csupa öröm.................
Tamiya gerinc, ahol...
Van mit pótolni a Hasegaván, de ha kitartó az ember.........sikerülhet.

Hasegawa "kézműves" módra................
Van mit pótolni a...
Tamiya törzs + Revell plasztikázott orrkúp

Tamiya-Revell viszony orrkúpilag...........
( a Revell orrkúpnak másolás előtt kialakítottam a csúcsát gyurmából, hogy az öntvények hegyesek legyenek. Túlságosan vissza van vágva a fém pitotcsövekhez. Egyrészt gyári állapotában sokat kellene tömíteni a kényes területet, másodsorban esetleges "etikai" akadálya is élhárul a reprodukálásának: már nem gyári- hanem"feljavított")
Tamiya törzs +...
Tamiya alakhűsége a Revell orrkúphoz alúlról........

Alulról sincs probléma.......
Jobb mint a gyári, nem kell ügyelni a bordákra ragasztás közben.
Tamiya alakhűsége...