Sci-Fi
Merkert Ferenc   V-100 ARMORED PATROL CAR / US. VIETNAM, Verlinden No. 360

Már elég régóta szerettem volna megépíteni ezt az amerikai gumikerekű vápost, de az ára eléggé borsos. Hát most itt volt rá a lehetőségem, mert a Hollár Ernő utcai Játék- és Makettboltban (sajnos már bezárt) nagyon baráti áron megláttam ezt a járművet, nem is tétlenkedtem sokat a megvásárlását illetően.

A dobozt kibontva kiderült, hogy mitől is volt olyan bazi nehéz a táskám hazafelé menet. Minden alkatrészt levédtek az apróbb ütés általi sérüléstől. Magát a járműtörzsét egybe öntve kapjuk. Külön nejlonban vannak a torony, a négy kerék és a többi felragasztandó alkatrész, kb. 20 darab, a 20-30 cm rézdrót és külön nejlon csomagolást kapott a matricalap is /mely három változat megépítésére ad lehetőséget és nem kell áztatni, hanem rádörzsölve kell a felületre helyezni úgy, mint a ALFASZETet/.

ÉPÍTÉS:
Én minden nyílást bezártam, mert nagyon rossz a port kitörölgetni a lyukakból. Bár nagyon jól levédték a sérülésektől a készletet, de az egyik kerékfelni 1-2 cm-es ívelt darabkája ki volt törve, így ezt egy rézdrót darab megfelelő profilra igazításával pótoltam. Ahogy az öntőkeretről levágtam a kerekeket /ez nem kis meló, mert eléggé nagy felületen érintkezik az öntőkerettel/ a gumik mintázatát be kell vésni a vágás helyén. Lefújtam a kerékfelnit Field blue-ra /XF-50/, a gumit Black-re /X-1/ majd az egészet koszoltam Flat earth-tel /XF-52/. Az öntésnél keletkezett apró lyukakat tömítettem le ezután, majd a száradást követően lecsiszoltam, políroztam. Felragasztottam a két gépágyú csövet a toronyra és az emelőszemeknek is kifúrtam a helyét, meghajtottam azokat és beragasztottam. Ezután lefújtam Field blue-ra /XF-50/ és hagytam száradni. A gépágyú és a torony tövénél van egy vászontakaró, ezt Desert yellow-val /XF-59/ festettem le. A törzsre felragasztottam a vonószemet, a difiket, a lámpákat, az emelőszemeket és kifúrtam a lyukakat a kapaszkodóknak, a fellépőknek, a visszapillantóknak /ezeket én 0,8 mm-es hegesztődrótból készítettem el/ és a lámpavédőknek is /ezek is abból készültek/. Alul van négy darab vontatószem, ezek vagy gyárilag nincsenek benne a dobozban, vagy csak az enyémbe nem kerültek bele, ezért drótból kellett hajtogatnom. Hát nem lett a legtökéletesebb, de azért elmegy. Miután lehajtogattam az összes drótos "vicik-vacakot" és beragasztottam a helyükre, következett a fényezés Field blue-ra /XF-50/.

Száradás után a laprugók feketére lettek átfestve és a periszkópüvegeket lefestettem a megadott Deep green-re /XF-26/, a koszolást követően felragasztottam a tengelyre a kerekeket és a vékony citerahúrból levágott antennákat. A matricázás előtt egy réteg fényes lakkal átfújtam az egészet. Én a 2. verziót használtam fel /US ARMY 16th MP Group An Khe/. A végén két réteg matt lakkozás után jött az amcsi vápos seggre-ülése /mert hülye fejjel egy instabil gyufásdobozra helyezve fújtam/, ennél a jelenetnél sikeresen letört a vonószem alsó és felső íve. Ebből csak az alsó részét találtam meg, mert olyan kis darabokra törtek le. Egy kis idegeskedés után /akkora volt a fejem, hogy nem fértem ki a kétszárnyas nagy ajtón/ a Sas Military-ban az egyik fogtechnikus barátom segítségével mintát vettünk erről az alkatrészről és sikeresen megöntöttük. Ez úton is szeretném nekik megköszönni a segítségüket. Ezt felhelyezve, lefestve, bekoszolva és lelakkozva /most már óvatosan/ kész lett.

Merkert Ferenc
meriferi@mail.datanet.hu