A makett a 80-as évek technikájával készült, így kidolgozása sem eget rengető. Pozitív panelvonalak (néhány), egyszerű belső...stb.
Eldöntöttem, hogy alaposan feljavítom (házi tuninggal) a helikoptert.
Az építést a kabinnal kezdtem. A műszerfal matricás, de nem hasonlít az igazira, valamint lehetetlen felhelyezni. Az ülések is inkább hasonlítanak otthoni tévéfotelra, mint a Lynx-ben használtakra. Itt készítettem az első saját alkatrészeket. Többek között a műszerfalat, melyet egy joghurtos pohár darabjából és neoflexből eszkábáltam:
Méretre szabtam a műanyag darabot, s erre (képek alapján) a kapcsolókat, gombokat tömítőből alakítottam ki.
Az üléseket is kicsit élethűvé tettem, meg pótoltam a bekötő hevedereket és elkészítettem a két joystickot, meg a pedálokat.
A két törzsfél összeragasztása következett. Azt kell mondanom, hogy alig kellett tömíteni, egész jól illeszkedett. Itt ajánlja a Revell a farokrotor beragasztását is, de én ezt későbbre halasztottam. Eltüntettem a kiálló bordázatot, majd újrakarcoltam őket. A további építés gond nélkül ment. A futóműveken pótoltam a fékkábeleket. Minden alkatrészt felraktam, ami nem zavarta a festést.
Két ország gépéhez kapunk matricát (holland, német), de a festés (majdnem) megegyezik. A különbség csak annyi, hogy a holland gép farokrésze piros és a hátsó szárny alja fehér.
Én a holland Lynx-et választottam, mert német felségjelű gépem már több is volt, ellenben viszont holland egy sem.
Nálam a festést megelőző művelet mindig az alapos "mosdatás" mosogatószerrel. Két nap száradás után kezdtem az "ecseteléshez".
A festést matt fehérrel kezdtem (revell-5). Szerencsére a műanyag nagyon halvány szürke, ezért a fehér rendesen takart. Ezután jött a kékesszürke (revell-79). Miután rendesen megszáradt (2-3 nap), fehérrel világosítva (különböző mértékben) vittem fel a felületre. Ettől egy élethű kopást kapott. Másnap felfestettem a pirosat.
Kellő száradás után kapott a makett egy fényes lakott, aztán rápakoltam azt a néhány matricát, amit kapunk, végül matt lakkoztam.
Pár nap után - minden kellően megszáradt - felraktam a saját készítésű késantennákat és hajszálból elkészítettem a huzalt is.
Befejező lépésként híg feketével imitáltam a kormozódást, majd néhány helyen koszoltam a gépet és legvégül felkerült a főrotor és a farokrotor.
Összegezve a makett összeállítása nem okozhat gondot egy kezdőnek sem, de az alapos feljavítani valók miatt inkább a tapasztaltabbaknak ajánlom. Aki csak egyszerű makettet szeretne, az vegye meg az Airfix helikopterét.
Galambos Gergő (13)
|