Sci-Fi
Vékony Sándor:   Citroen Xsara WRC 2003
Citroen Xsara WRC 2003
Heller 80751, 1:24

Én a Xsara 2003-as HELLER verzióját csináltam meg elég sok átalakítással, amit az alábbiakban részletezni fogok. Az autóra - mint már ahogy Németh Gábor is írta - az jellemző, hogy elég rosszul kidolgozott, kevés és pontatlan alkatrészből áll össze. A 2003-as verzió csak a festésben és a matricázásban változott. Az eredeti matrica a török rally Sainz verzióját tartalmazza. Én ezt McRae-Ringer párosra cseréltem ki, ami annyit jelent, hogy a rajtszámokat kicseréltem 19-ről 17-esre és a két hátsó oldalsó ablakra kellett a McRae-Ringer matricát felhelyezni. A matricákat én csináltam meg. Ellentétben a 2001-es verzióval a 2003-asban a matrica már elég jó minőségű, így már nem ütnek át sem a piros, sem a sötétkék festéken, nem lesz rózsaszín és lila. A matricázáshoz nem kellett csak, egy-két helyen használni lágyítót.

Az utastér egy egység, amiben már gyárilag benne vannak a taposólemezek, a vezetékek, a poroltók. Én ragasztottam még a padlólemezre plusz egy poroltót és minden poroltóra ragasztottam matricákat (ezek még Tamiya makettekből maradtak meg). Az üléseket, a pótkereket, a kézifékkart és a padlóváltót kell a helyére ragasztanunk. Az üléseket kicseréltem, mivel azok nem egyeztek meg az eredeti autóban lévővel. Az egyik ülés az Tamiya (McRae), a másik pedig egy műgyanta (Ringer). Az ülésekre biztonsági övnek nem a készletben található matricákat használtam (színe sem megfelelő, mivel kék), hanem fotómaratott övcsatokat és piros szalagot. A pótkereket szintén rögzítettem övcsattal és piros szalaggal. A bukócső nagyon rosszul kidolgozott, pontatlan, az ajtókárpitot pedig a karosszéria belső oldalára kell festeni, mivel nincs. A műszerfal nagyon igénytelenül elkészített, mert minden műszert és kapcsolót matricából kell felragasztanunk, de sajnos nem adtak hozzá eleget, így ezt is pótoltam megmaradt anyagokból. Ráadásul 2003-ban a Xsara az már kormányváltós, ez pedig hiányzott a készletből. Én ezt a HELLER Subaru 2003-as verziójából vettem el és ezt ragasztottam kis átalakítással át Xsara-ba. Az ablakot sikerült egyben beragasztani a helyére, mivel nekem elég pontosan illeszkedett a karosszériába. A motorháztetőn lévő szellőzőnyílásokat kivágtam és belülre hálót ragasztottam, amit lefestettem szintén pirosra.

Az első lámpákat és az emblémákat, feliratokat króm alkatrészként találjuk a készletben. A hátsó lámpákhoz matricát kapunk, de ezt természetesen én is a megszokott festéssel oldottam meg.
Az autó többi része megegyezik Németh Gabi régebbi Xsara-ról szóló írásával, így azokat már nem részletezem.

Vékony Sándor