Sci-Fi
Németh Gábor:   Ford Focus RS WRC 03 "2003 Finland Rally Winner"
Ford Focus RS WRC 03 "2003 Finland Rally Winner"
Hasegawa CR-34, 1:24

Régebbi Hasegawa Focusokhoz nem volt szerencsém, de elmondások szerint az utastér és a futómű jellege azokhoz képest nem sokat változott. Így a gyártó hű maradt önmagához, mint több más makettje esetében is, amikor "újrahasznosította" a már meglévő alkatrészeket...
A készletből kimaradt a "megszokott" fotómaratás, és így a "fűzhető biztonsági öv" is, viszont tovább javult a gyári matrica minősége.

Kicsit furcsának tartottam az összeállítási útmutatót, miszerint előbb össze kell rakni az alvázra épített utasteret a "beüvegezett" karosszériával, majd csak ezután kell összeszerelni a futóműveket!?! Itt kicsit felülbíráltam a rajzot, és saját elképzelés szerint haladtam egyik lépésről a másikra...

Az összeállítási útmutató 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7. oldalai

Az utastér viszonylag kevés, "hazegavás" alkatrészből áll, amiben elég illúzióromboló hatást kelt a teljesen műanyag pótkerék (gumi-felni egyben) és az ajtókárpittal egybeöntött fél bukócső rendszer...
Érdekesség viszont a navigátor taposólemezére rögzített kerékkulcs.

Az autó aljával egybeöntve megtalálhatjuk a kipufogó rendszert és a meghajtás egyes részeit, de a motornak nyoma sincs. Igaz viszont az is, hogy egy hatalmas kartervédő lemez fogja a kész makett elejét alulról elfedni.
Furcsa az is, hogy miért kellett két részből készíteni a kipufogó végcsövét?
Több olyan alkatrészt is találhatunk, amiket egyszerűen két egyforma öntőkeret segítségével ad a gyártó. Ilyenek például az első "gólyalábak", amiket a kormányösszekötő csatlakozásának egyik vagy másik oldalra történő ragasztásával döntjük majd el, hogy bal- vagy jobboldali futómű lesz belőle... A négy féktárcsa is teljesen azonos.

A Ford dekorációja két részből áll össze a kész maketten. A fehér karosszéria hátulját fekete (mondjuk TS-14) színre kell maszkolás után fényezni, majd ezután ragaszthatjuk fel a csíkokat és a feliratokat.
Fontos megjegyezni a matricával kapcsolatban azt, hogy ezzel a Cartograf minőséggel komolyan "feladta a leckét" a Hasegawa a konkurenciának...
A "legnehezebb" feladat a tetőszellőzőn átfutó "olajos" felirat, valamint a hátsó szárny kis zöld csíkjainak felragasztása volt. Meglepően jól illeszkedtek a csíkok a karosszéria íveihez, törésvonalaihoz. Minden méret pontos!

A karosszéria szépnek, jól kidolgozottnak mondható és valószínűleg mérethelyes is. A makett legnagyobb pozitívumának azt tartottam, amikor "összemértem" a kasznit egy Tamiya Focus aljával és utasterével... "Apróbb" módosítások árán ugyanis a két autó összeépíthető egy maketté!!! A feladat adott... :o) Ezt azért tartom jó lehetőségnek, mert a Hasegawa alulról nézve néhány helyen üresnek tűnik és a kidolgozása sem túl részletes.

Apró hiba, hogy a hátsó kerekek negatívan dőlnek a kész Focuson, de az összeépítés végére maradt még meglepetés...
Adnak ugyanis egy fém antennát, amiből nekünk kellene három másikat "készítenünk". Ezt félre is tettem és más maradék antennák segítségével oldottam meg a feladatot.
Végezetül a stifteket ragasztottam a helyükre, amiket maratás hiányában műanyagból készítettek el.

2005-ben kiadta a gyártó a Focus WRC 04 Japán Ralis verzióját, amiben a legszembetűnőbb változás a dekoráció, de maradt a murvás kerék és a magas futómű, viszont az öntőkereteken található "maradék" alkatrészek alapján talán bizakodhatunk később egy aszfaltos makett megjelenésében is...

Makett, fotó, szöveg: Németh Gábor