|
Németh Gábor:
|
Ford Focus RS WRC 2002 (Performance Blue)
| |
Ford Focus RS WRC 2002 (Performance Blue)
Tamiya 24261, 1:24
WRC, de milyen is?
A doboz felirata alapján arra számíthatunk, hogy a makett egy 2002-es WRC, azonban ez nem így van, ami rögtön ki is derülhet, ha alaposabban megnézzük a Ford fényképét...
A fotón látható autó ugyanis 2001-es, ami "fél gyári" színekben indult 2002-ben Franciaországban és Németországban. További "átverés" az is, hogy a képen 15 küllős felnik vannak a versenyautón, ám a készletben a "megszokott" 5 küllős Focus kerekeket találhatjuk...
A legszembetűnőbb változás a két egymást követő évben indított gyári autók között a motortértető és a tetőszellőző volt, amit több gyártó is elkészített kiegészítő készletként.
Transkit kép
A bemutatásra kerülő "transkit" RJ 065 katalógusszámon található meg a REJI termékei között. A műgyanta "átalakító" az eddiginél nagyobb tetőszellőzőből, új első (dupla kör alakú) lámpákból és egy motortértetőből áll, amihez fotómaratott alkatrészeket is kapunk.
Alkatrészek egymás mellett
A Focus átalakítását a motortérfedél kivágásával kezdtem.
Ehhez szikét használtam, amit kissé ferdén tartottam és így haladtam milliméterről-milliméterre előre. Sikerült elérnem azt, hogy egy kis perem maradt az első sárvédők belső oldalán, így könnyebb volt hozzáilleszteni a másik motortértetőt, amit pillanatragasztó segítségével rögzítettem az új helyére.
A tetőre felkerült a "tátika", valamint a gyári készlet külső tükrét és a hátsó szárnyat is felragasztottam az autóra.
Új Focus
A következő lépésben (a ragasztó teljes száradása után) alaposan megtisztítottam a műgyanta alkatrészeket, majd fehérre alapoztam több rétegben a karosszériát. Az utastérben található egy fekete alkatrész, amit az összeállítási útmutató utasítása szerint fehérre kell festeni, így ezt is lealapoztam, majd beragasztottam az utastérbe.
A kasznit, az utasteret (bukócsővel együtt) és az alvázat is TS-45 (Pearl White) színre fényeztem 3 vékony rétegben.
Fényezett kaszni lámpával
A műgyanta lámpák peremén is megtalálhatóak ugyanazok a bemarások, mint a Tamiya lámpákon, mert ezek "csatlakoznak" a motortértető belsején gyárilag kialakított rögzítési pontokhoz, amiket szintén az eredeti autó alapján "másolt" le a transkit gyártója.
Végezetül a motortérfedélre fém stifteket ragaszthatunk, a levegőbeömlők alá pedig fotómaratott rácsok kerülnek.
Kész autó alapon
A műgyanta kiegészítő alkatrészei szinte olyan pontosnak mondhatóak, mintha a japán cég készítette volna, csak kis mértékű "faragást" és alakítást igényel a beépítésük.
A készlet egyetlen hibája az, hogy a leegyszerűsített összeállítási rajzból nem derül ki egy lényeges lépés... A lámpák hátuljából le kell vágni egy jókora darabot (a Tamiya lámpákéhoz hasonlóan), mivel nem fér el ebben a formájában az első kerékdobok fölött.
Sajnos figyelmetlenségem miatt előbb beragasztottam ezeket a műgyanta lámpákat a helyükre és csak később derült ki ez a "hiba", így két megoldás közül választhattam: megpróbálom lereszelni a fölösleges részeket a lámpák hátuljáról, vagy kivágom a kerékdob első peremét az alvázból...
A második verzió mellett döntöttem, mert a fényezett és szinte kész kasznin már nem mertem csiszolgatást végezni (egyébként hozzá sem fértem rendesen). A lámpák alját és hátulját pedig lefestettem fehérre, így teljesen "beleolvad" a környezetébe és kívülről semmi sem látszik az egész procedúrából... :o)
Makett, fotó, szöveg: Németh Gábor
|
|
|
|