Sci-Fi
Németh Gábor:   Az "Év Japán Autója"
Honda Accord Wagon
Fujimi 03578, 1:24

Az Accord Wagon (Tourer) 2002-2003-ban az "Év Japán Autója" díj nyertese volt. Ez az előkelő helyezés sajnos a kicsinyített Hondára semmilyen tekintetben nem vonatkozik...
A makettet egy régebben összeépített, és a "Hogyan építsünk versenyautót...?" című cikkben bemutatott Honda Civic "csapatvezetői- és szervizautójának" készítettem el.

A legkomolyabb feladatot a fekete műanyagból öntött karosszéria alapozása és fényezése okozta. Ahhoz képest, hogy egy új makettről beszélünk, elég sok munkát igényel az egyes karosszériaelemek előkészítése a fényezéshez, mivel minden részletük sorjás és "csúnyán" öntött, pedig ilyenkor még nem jellemző az öntőformák ilyen mértékű hibája. Mindezeken kívül minden olyan elem, amit külön kell a karosszériához ragasztanunk, nagyon pontatlan és sok helyen nem is illeszkedik megfelelően a helyére. Ilyen az első és a hátsó lökhárító, a küszöbök, a tükrök, a tető hátulján a légterelő és a hűtőmaszk.
A kaszni furcsasága az, hogy elöl "beleépítették" a hűtőt, amihez majd az alváz illeszkedik összerakáskor.

A készlet legnagyobb meglepetése a gyárilag sötétített oldalablak, ami olyan hatást kelt, mintha fóliázva lenne az utastér hátsó része és a csomagtér.
A jobbkormányos belső egyszerű, pontosnak mondható, de nem túl mutatós. Az elég komoly méretűnek mondható csomagteret pedig egy fekete sima lappal kell a rajz szerint lefedni, mivel úgyis teljesen üres... Ennek a lapnak a felhasználásával készítettem "utastér-leválasztó falat" a Wagon belsejébe, így imitálva a szervizautós jelleget, mintha alkatrészeket szállítana. A csomagtartó oldalablakait és a csomagtérajtó üvegét beragasztottam a kaszniba és ezzel együtt alapoztam, majd fényeztem fehérre a Hondát.

Az Accord futóműve sem túl bonyolult. Szinte minden fekete lesz az összeállítási rajz szerint az alvázon és a futóművekben, így egyben fényeztem le minden ilyen színű alkatrészt.
Az alvázzal egybeöntötték a futómű egyes elemeit és a kipufogó több részletét. Különös, hogy csak az egyik hátsó kipufogódob és csőrészlet van az alvázzal egybeöntve, a másikat nekünk kell a helyére ragasztanunk.
A motort már eredetileg egy takarólemez alá rejtették, így abból semmi sem látszik alulról.

A dobozban találhatunk még néhány krómozott alkatrészt is. Ezek közé tartoznak a tükörlapok, a lámpafoncsorok és a kerekek. A Honda karosszériájának pontatlanságai ellenére elég jól beragaszthatóak a lámpafoncsorok a gyári helyekre, amikhez jól illeszkednek a lámpaüvegek.


Civic és Accord

Az összeállítási útmutató 1., 2., 3., 4. oldalai

Makett, fotó, szöveg: Németh Gábor