|
Imre Géza:
|
Kenworth W-900 Australia
| |
Kenworth W-900 Australia
Revell 7549, 1:25
Régóta szemeztem a Revellnek e kitjével, azonban valahogy mindig másikra esett a választásom. Egyszer azonban egy 30%-os árleszállítás során mégiscsak beneveztem rá. Jó döntés volt. A kit maga nagyon szép, a kabint egyben adják, ami a festésnél nagyon megkönnyíti a dolgunkat. A motorblokk végre nem a szokásos, amit minden kamionhoz adnak, hanem valóban egy CAT motorblokkot kapunk. (Az 1:25-ös méretaránynak ez egy komoly előnye, nincsenek máshonnan átvett alkatrészek benne.) A motorblokk bal oldalárol sajnos hiányzott egy letört darab, ezt hasonló formájú műanyag alkatrészek, és tömítőanyag segítségével állítottam elő. A motorblokk és a váltóház is sárga színt kapott, míg a hűtő, a ventilátor és a csövek feketét. Az olajszűrő fehér lett. Ez az első kit, amiben megtalálható a motortérben a fülke és a hűtő között található merevítés.
Az alváz maga könnyen összeállítható, és kellően stabil is, azonban a mellső kerekek sajnos nem kitéríthetőek. A felnik jó minőségűek, a gumik picit furák, de szerintem jól mutatnak. Az alváz matt fekete színezést kapott, míg a csavarokat egyesével a Tamiya ezüst filcével kiemeltem. Szerintem nagyon jól néz így ki, igaz, nem egy átlag, sűrűn használt ausztrál kamion képét mutatja, hanem egy showra felkészített gépét. Az üzemanyagtartályok króm színét lemartam, majd miután tökéletesen összedolgoztam a két fél tartályt, pirosra színeztem (Revell-31), a tartói pedig króm fóliából készültek. Nagy munka volt, de szerintem sokat dob az összképen.
A fülke összeállítása a szokásosnál könnyebb, gyorsabb volt. A műszerfal elég élethű, ez plusz pont. A fülke belseje egy teljesen általános barna színezést kapott. A baloldali ülésen elhelyeztem egy méretarányos újságot, feldobandó a képet. :)
A fülke színezése nagyon időigényes volt. Először lefújtam a Tamiya titán-arany akriljával, azonban az eredmény nem olyan lett, amilyet elvártam. (Valószínűleg az én hibámból.) Ezután kimaszkoltam, és felfújtam a Model Master fényes fehér színét. Amikor ez megszáradt, döntöttem el, legyen még egy szín. Ez a Revell fényes középkékje lett. Újra maszkoltam és fújtam. Ezután következett a matricázás. A Revell matricái ennél a kitnél nem a legjobbak, volt ami szakadt, nyúlt, stb. Emiatt a motorház is megkapta a kék fehér kombinációt, csak itt a kék felületet fehér csillagokkal megtörtem. A hűtőrács nagyon szép, azonban a koszolódás feketés imitálását a fotó készültekor még nem kapta meg... A kengururács összeállítása nem a legegyértelműbb, nekem sikerült is fordítva összeraknom. Mire szétszedtem, a króm színek odalettek. Sebaj, a fehér ehhez a színkavalkádhoz úgyis jobban illik. Ráadásul a legtöbb fotón, amit láttam, valóban fehérre is van festve ez az alkatrész. Így én is lefestettem ezt fehérre. A lökhárító pedig piros színt kapott. Ennek az alkatrésznek a rögzítését szerintem elég jól oldották meg a tervezők, hiszen pontosan, stabilan rögzíthető (nem minden kitnél van ez így...) A légszűrők piros színt kaptak. A két félből álló króm alkatrészeket az illesztésnél picit megcsiszoltam és krómfóliával befedtem. Ez szerintem szintén sokat dob a látványon. Ezután jött a matricázás, a lakkozás, és az elégedett hátradőlés. Jó minőségű kit, nem hiába lett az év makettje 1993-ban.
Imre Géza
|
|
|
|