|
Csizmadia Tamás:
|
Mercedes-Benz Actros 1857
| |
Mercedes-Benz Actros 1857
Italeri 715, 1:24
Sziasztok, ez a kamion az első, mellyel foglalkoztam. A kiválasztást hosszas tervezés követte, ami után megszületett az itt látható makett. Az alapverziótól igazán nem tértem el, csak a festésen változtattam, amelyhez a Model Master és a Humbrol festékeit választottam. A kamion elkészítése nagy odafigyelést igényel, mert a kit egyes elemei sorjásak és nem teljesen illeszkednek. Már az alváz összeállításánál akadtak problémák, de az alkatrészek letakarítása után szépen lehet haladni a munkával.
Az alváz megépítése után én is felraktam a hozzá tartozó kiegészítőket és kellékeket. Az alkatrészek itt is elég sok munkát igényeltek, főleg az illesztéseknél. Az üzemanyag tartálynál elég sok tennivaló volt (a gyári kit alapján felhelyezendő két tengely közti takarólemez eltakarja a tartály illesztési hibáit). A tartályt tömíteni és csiszolni kellett festés előtt, ugyanis a takarólemez nem került fel a makettre. Ezek után következett a többi alkatrész elkészítése és felhelyezése. A hátsó hídnál és a légtartályoknál ugyanígy illeszkedési problémák voltak, melyek tömítéssel és csiszolással megoldhatók voltak. A motornál és tartozékainál nem volt nagy probléma, mert elég szépen passzoltak egymáshoz. A motor és az alváz bekábelezésével kicsi késés miatt nem foglalkoztam, de ígérem a következőnél ezt is megoldom.
A motor berakása kicsit nehéz feladatnak tűnt, mert a tartóbakjai nem voltak pontosak az alvázhoz képest. Hőszigetelő burkolatot helyeztem a fülke alsó részére, majd azt is lefestettem, melyet szalvétából készítettem el. A következő lépésben a hátsó sárvédők, a pótkerék és az akkumulátortartó elhelyezése került sorra.
Az első hídon kisebb átalakítást végeztem, ugyanis túl magasnak bizonyult, így kissé meg lett süllyesztve, ezáltal kisebb lett a rés a kerék és a sárvédő között. Az első híd elkészítése után ezt is felhelyeztem és már csak a felnik festése maradt hátra. A felniket a Model Master krómszínű festékével festettem, míg a kerék anyacsavarjait feketére festettem, ami nagy meglepetésemre nagyon jól sikerült.
A fülke belsejének elkészítésénél a már jól ismert kiegészítők kerültek be (újság, CB-rádió, ágynemű, függönyök). A fülkén belül az ülések kartámláját hajtottam le némi munkával és elhelyeztem egy a kamionosok közt megszokott hívótáblát is. A fülke belsejével nem volt sok gond, nagyon szépen kidolgozott alkatrészek vannak a kitben.
Maga a fülke sok munkával járt, mert az illeszkedés itt sem volt tökéletes, így itt is a megszokott módszerrel kellett kijavítani a hibákat. Az ültetés miatt keletkezett magasságcsökkenés észrevehető volt, amit a tetőn lévő légterelő kiemelésével oldottam meg.
Elkészítése után elhelyeztem néhány sajátosan készített kiegészítőt a maketten. Ezek közt található egy kisebb méretű létra a légszűrő tartály előtt, illetve egy CB-rádióantenna az oldalsó légterelőn, egy hagyományos antenna a tetőn és több sárvédő gumit a kerekek környékén. A kamionon megtalálható a pótkocsi vontatásához szükséges levegő- és elektromos vezeték is. A makett elején található még két díszes Actros feliratú sárvédő gumi is.
A fényszóróknál az irányjelző lámpaburát nem festettem ki, hanem úgy oldottam meg, mintha csak az izzó lenne benne borostyán színű.
A makett maga nagyon szépen elkészíthető. A nyerges vontató elengedhetetlen tartozéka egy pótkocsi, amivel remélem hamarosan újra bemutathatom magát a vontatót.
Csizmadia Tamás
|
|
|
|