|
Németh Gábor:
|
Nissan Micra
| |
Nissan Micra
Fujimi 03252, 1:24
A Fujimi cég NISMO K11 March néven készítette el az utcai Micra-tól nagy mértékben eltérő tuningolt verziót. A készlet olyan alkatrészeket is tartalmaz, amiket nem kell felhasználni, vagy több alkatrész közül választható ki a számunkra megfelelő. Ilyenek a kerekek (két garnitúra), a kormány (háromféle), a műszerfal (jobb- és balkormányos), az ablaktörlők, stb.
A karosszériától külön találjuk az első- és a hátsó lökhárítókat, amiket kiegészítő spoilerrel lehet ellátni. A dobozban van még küszöbszélesítő és tetőspoiler is, valamint az autó oldalára ragasztható díszcsíkok. Tetőablakot is gyártottak a maketthez, amihez nekünk kell(ene) kivágni a tetőt.
A futómű eredetileg elég egyszerű. Kevés, de pontosan illeszthető alkatrészből áll. Ezeket módosítottam, hogy az OZ kerekek és a szélesebb gumik elférjenek a Micra sárvédői alatt. Mindezt úgy értem el, hogy a lengéscsillapítókat nem a gyári helyükre, hanem azok mellé (kb. 3 mm-rel kijjebb) rögzítettem pillanatragasztó segítségével. Így nem csak szélesebb lett a nyomtáv, hanem a Nissan alvázmagassága is megnőtt.
Az alvázra még egy átfaragott kartervédő lemezt is ragasztottam. A sárfogó gumikat egy dosszié bőrborításából méretre vágással készítettem.
Az eredeti készletből csak a tetőszárnyat használtam fel, majd a tetőre egy Safari Celica tetőszellőzőjét illesztettem a fényezés előtt, valamint Escort lámpák kerültek az első spoilerre.
Az utastér egy egység, melyben sajnos benne maradt a hátsó ülés és a kalaptartó, amit kis "faragás" árán és sztirollap segítségével át lehetett volna alakítani... :o(
Egyszálas villamosvezetékből bukócsövet hajtogattam, majd kékre festett Lancia kagylóülések kerültek az utcai ülések helyére.
A biztonsági övek az üléssel egybe vannak öntve, így azokat festéssel kell kiemelni. A gyári kormányt leváltotta egy sportkormány és természetesen új pedálok, váltókar, kézifék és egy poroltó is került az autóba.
A kész versenyautó tetejére egy tűzoltó autóból "örökölt" piros lámpa került, amihez drótból "sodortam" vezetéket.
A nullás rajtszám és a villogó jelképezik, hogy egy "nyitóautóról" van szó.
A matrica grafikáját Bakki Zsolt rajzolta, majd nyomdában készült el szitázással az "olajos" felirat.
Az összeállítási útmutató
1.,
2.,
3.,
4.
oldalai
Makett, fotó, szöveg: Németh Gábor
|
|
|
|