|
Kelemen Attila:
|
International Paystar 5000 billencs
| |
International Paystar 5000 billencs
AMT, 1:24
A csomagolás
Egy itthon nemannyira.. de az Egyesült Államokban igen népszerű platós teherautót kapunk az AMT-től. A dobozon egy összeállított modell látható és végigforgatva kölünböző szines fotók segítenek majd a helyes festésben. A dobozban szépen becsomagolt öntőkeretek mellett egy lapozós összállítási útmutatót is találunk az Italeritől és Revelltől jól megszokott "térképhajtógatós" helyett. További szemlélődés során két dologra figyelünk fel. Az egyik, hogy kapunk a készlethez egy vékony, tömör gumikötelet (billencshidraulika tartozék), a másik, hogy magát a pilotafülkét egyben(!) szépen becsomagolva és kartonnal kibélelve tartalmazza a készlet.
Az elkészítés
Én - mert egyik kedvencem a billencs - naná, hogy a plató összerakásával kezdtem. A leírás utolsó felében részletesen mutatott ábrákon szinte gyerekjáték összerakni. A majdnem kész billencs belső területére ezután Neoflex javitótapaszt kentem fel. Nem a nagy hézagok eltüntetésére, hanem a raktérben odaragadt föld imitálása végett. Az illeszkedések jók, bár van, ahol kicsit reszelni kell. Ezután motorvédő krómfestékkel fújtam le. Száradás alatt a "kézikönyv" első útmutatója alapján nekiálltam a motor összerakásának. Különösebb gond nélkül eme feladat is sikerült és a dobozon látható színre fújtam. Következhetett a hütő összerakása. A komplett hűtőt Tamiya TS-6-tal fújtam le, majd nekiálltam az alváznak.
Érdekesség, hogy a két alvázvason már eleve elhelyezték az első lengéscsillapítót és a motortartót, így a késsőbbiek folyamán megkíméltek ezen mozzanat elvégzésétől. A gumikerék egyetlen szépséghibája, hogy két részből kell összeilleszteni, és ez nagyon sok hibaforráshoz vezethet. Szívtam is rendesen vele, mikor felhelyeztem a felnire. A leírást követve összeállítottam az alvázat, felragasztottam a két tankot, a lépcsőket, beépítettem a differenciálműveket, a motort és a kardántengelyt. A fülke különösebb gond nélkül összerakható, persze csak miután mindent külön-külön lefestettem. Belülre egy kis koszt is kreáltam, mivelhogy nem egy futószalagról legördült példányt készítettem. Az alsó és a baloldali terelőüveget összetörtem, a szélvédőt és a többi ablakot összekarcoltam. Ezután az alvázra helyezve ráraktam a lámpákat, a kürtöket és a fogantyúkat. Ráraktam az első sárvédőt, a gallyrácsot, a motorháztetőt. Fölragasztottam a kipufogót és az építés ezennel a végéhez is ért.
A koszolás
A pilótafülkébe csak egy pár sárrögöcskét raktam, meg kicsit a grafitceruza elkenéséhez hasonlóan koszoltam a kárpítokat. Az igazi munka az alvázra maradt. Első lépésként fáradt olajjal (!) pacsmagoltam be a motort és az alváz nagyobb részeit, a futóműveket, a felniket, a tankokat és az emelőszerkezetet. Ezután egy kis agyagos sáros lét fröcsköltem rá fogkefe segítségével. Ezután ecsettel felhordtam egy vastagabb réteg agyagot és száradás után ugyanazon fogkefével átdörzsölve eltávolítottam a felesleget.
Kelemen Attila
|
|
|
|