Peugeot 206 WRC 2000
Heller 80708, 1:24
A makett a "megszokott" Heller minőséget képviseli... Kevésbé részletes és ennek megfelelően nem annyira pontosan kidolgozott, mint a konkurens cég azonos típusú autói, azonban néhány pozitívummal ez az autó is "büszkélkedhet". Talán a legfontosabb jó hír a Peugeot ára és az, hogy egy "kezdő" makettező számára talán ez a megfelelőbb típus az egyszerűsége miatt.
A 206-os alja igen elnagyolt. Egy alváz van, amire a négy tengelycsonkot és a kerékdobokat (ezekkel egybe vannak öntve a lengéscsillapítók és a rugók), valamint a kipufogócső végét kell rögzítenünk.
A felnik két félből illesztendőek össze, közéjük pedig féktárcsát tehetünk. Ezek után rakhatjuk rá a felnikre a gumikat. A magasított futómű és a murva kerekek utalnak a Finn Rally útviszonyaira.
Az utastér szinte egy teljes egység, amire "ráöntötték" a lábtámaszokat, a poroltókat, a vezetékeket és a tankot. Nekünk csak a pótkereket, a váltókart, a kéziféket és az üléseket kell a helyükre tennünk. A műszerfal sem részletes, a bukócső pontatlannak mondható.
A karosszéria csak a hátsó szárnyat, a tetőszellőzőt és a tükröket nem tartalmazza.
A hátsó lámpákhoz matricát adnak, de ezt a megszokott lámpafestési módon (ezüst alapra átlátszó piros) látványosabbá lehet tenni.
A matricák elég jó minőségűek, bár néha meglepetést okozhat, hogy sokkal vékonyabbnak és lágyabbnak tűnik felragasztásnál, mint más cégek matricái. Ezért nem is szükséges feszítőt használnunk. A matricák között különlegesnek mondható, hogy nem a megszokott Peugeot rendszámokat tartalmazza a matricalap...
Az összeállítási útmutató
1.,
2.,
3.,
4.,
5.,
6.,
7.,
8.,
9.,
10.,
11.,
12.,
13.
oldalai
"Apró" érdekesség még, hogy a gyártó "kisebb" méretben is elkészítette ugyanennek a WRC-nek több változatát.
Peugeot 206 WRC 2001
Heller 80198, 1:43
Kevés (talán 20-25 db.) alkatrészből összeragaszthatunk magunknak egy kisebb 206-os versenyautót, ami jól mutathat a nagyobb mellett...
Meglepő, hogy kidolgozottabbnak és részletesebbnek néz ki az alváza, mint nagyobb testvérének. A kerekeket itt is két darabból illeszthetjük össze, de itt nincs féktárcsa, ez esetleg festéssel imitálható a felni belsejében.
Az utastérben benne vannak az ülések, csak egy műszerfalat és kormányt kell a helyére ragasztanunk (mást nem is tartalmaz a készlet).
A karosszérián rajta van a tetőszellőző, itt csak az első spoilert, a tükröket és a hátsó szárnyat kell fényezés után ráragasztanunk.
A matricák ugyanolyan minőségűnek mondhatóak, mint az 1:24-es makettnél. Viszonylag pontosak, de néhány helyen kicsit elnyomták a színeket egymáshoz képest (ilyen pl. a zászló). A lámpákat itt is célszerű a matricák helyett festeni.
Az összeállítási útmutató
1.,
2.,
3.,
4.
oldalai
Makett, fotó, szöveg: Németh Gábor
|