Sci-Fi
Kürti Gábor:   1963 Corvette "Stingray"

Chevrolet Corvette 1953-
"A történet a II. világháború után kezdődik, mikor az Amerikai Egyesült Államok az ipari termelés csúcsán foglalt helyet, és egy nemzet sem gyártott annyi autót, mint amennyi az USA-ban készült. Ennek ellenére nem volt egy igazi amerikai sportautó, a sportautó rajongók európai autókkal jártak." /forrás: www.vette.hu/
A következőkben bemutatott Vette már a második generációt képviseli a márka fejlődéstörténetében. Ezt a formát 1963-67 között hozta a Chevy és a szerintem szuper klasszikus osztott hátsó ablak, csak a 63-as sorozat jellegzetessége volt.
"1963-ban megjelent a Corvette második generációs kiadása, a Sting Ray (mérges rája). Ez a típus a mai napig meghatározta a Corvette megjelenését. A négy hátsó kerek lámpa, a bukólámpák, a jellegzetesen ívelt forma, és a nagyteljesítményű V8-as motor ugyanúgy jellegzetessége a napjainkban látható Corvette-eknek is. Megjelenik az autó kupé változata is az addig kizárólagosnak számító kabrió mellett. Ennek a típusnak a befecskendezéses 5360 köbcentiméteres V8-as motorja (L84) már 360 lóerőt teljesített, a többi motor 250 (alap), 300 (L75), 340 (L76) lóerős karburátoros volt. A négy sebességes kézi váltó segítségével 5.9 másodperc alatt érte el a 60 mph-es tempót, a végsebessége pedig 142 mph volt." /forrás: www.vette.hu/

Split Window

A doboz verzió: Ami tulajdonképpen most maradt is csak kisebb feljavítások történtek és természetesen nem ebben az ocsmány színben készült el.

Ez a kocsi olyan szép, hogy semmilyen átalakítást nem igényelt. Az egyetlen komoly problémát az üvegezés jelentette, mivel olyan pontatlanságok voltak, hogy a kész makettet teljesen elrontotta volna, ha egy az egyben beszerelem.


néhány kép az utastérről

A gumik festése a fehér csíkkal is egy kisebb kihívás volt. Végül is én úgy oldottam meg, hogy folyékony maszkolót használtam a Humbroltól és azzal takartam ki a fekete részeket, majd a csíkot fújtam. Segített a maszkolásban, hogy a gumin volt öntve egy vékony kis perem.

Az orr rész. Sajnos a képen nem nagyon látszik, de komoly kűzdelem volt a Corvette logó festése ami két aprócska zászló, amiből az egyik ráadásul kockás, így a 4nm-nyi felületet még apró kockákra kellett osztanom.


az osztott ablak

Ezen a képen láthatóak a gyújtás kábelek, amik damilból készültek és amiről már írtam a másik Corvette-nél.


a blokk

A hátsó üveg eredetileg egyetlen darabból volt kiöntve ami ráadásul otrombán illeszkedett. Ezt én szétvágtam és jó 3 órás munkával bereszelgettem a helyére.

Kürti Gábor
A szerző további művei megtekintehőek a v8cowboy.atw.hu címen.