|
Németh Gábor:
|
Subaru Impreza WRX Sports Wagon
| |
Subaru Impreza WRX Sports Wagon
Hasegawa CD-24, 1:24
Kettő az egyben...
A makett és az igazi autó karosszériája is sok részletben hasonlóságot mutat a WRX versenyautóval, azzal a különbséggel, hogy ez a WRX kombi... Ettől függetlenül sportosnak mondható.
Az makett utastér alapja a "lépcsős hátú" Impreza belseje, azzal a módosítással, hogy nagyobb kalaptartót kell a hátuljára ragasztanunk és változott a hátsó ülés is.
A Subaru jobb oldali kormánnyal készült, így ennek megfelelő ablaktörlők vannak a készletben.
Az alváz azonos, de a futóművet teljesen átalakították, így semmit sem örökölt a raliautótól az utcai verziójú makett. Részletesen és pontosan készítették el az alkatrészeket, amiket egyszerűen értelmezhető és használható rajz alapján illeszthetünk a helyükre.
Krómozott felniket tartalmaz a készlet.
Az ablakokhoz a Hasegawa-tól megszokott maszkoló matricát kapjuk, így egyszerűbb a keretek festése.
A karosszériára külön kell ráragasztanunk a küszöb és a spoiler toldásokat, a tükröket, a motorháztető levegőbeömlőjét, a tetőszárnyat és a csomagtartó spoilert.
Az első lökhárítóba opcióként ködlámpát, a tetőre pedig antennát tehetünk.
Jellemző még a gyártóra, hogy sok "fölösleges" alkatrészt is tartalmaz a kit, amiket nem kell felhasználnunk a gyári makett összeállításához.
Az összeállítási útmutató
1.,
2.,
3.,
4.,
5.,
6.,
7.,
8.,
9.
oldalai
ITT KÖVETKEZIK A LÉNYEG!
A makettet ebben a formájában nem készítettem el, így fénykép sem készülhetett róla... Rögtön átesett az Impreza jó néhány módosításon.
A legfontosabb változás, hogy versenyautót "építettem" belőle.
A kombi versenyautó alapötletével már több autógyártó is kísérletezett (pl.: Skoda, Volvo, Suzuki).
Az alkatrészek egy része Hasegawa Subaru WRX raliautóból származik. Ilyenek a tetőszellőzők és a felnik a gumikkal, valamint a maratások.
A futómű alkatrészei a gyáriak maradtak, de a színük a raliautó összeállítási rajza alapján lett festve. A motor alatt Celica kartervédő lemez van, kicsit átalakítva. A gyári két kipufogó vég helyett egy nagyobb átmérőjű csővéget tettem.
Az utastérből kivettem a hátsó ülést, amit felváltott egy sisaktartó.
A jobbkormányos műszerfalat WRC műszerfalra cseréltem, amire sportkormányt ragasztottam. Az ilyen módon balkormányossá alakult autóhoz új ablaktörlőket is kellett választani, amiket egyébként az eredeti készlet "Parts not for use" címen ad meg.
A bukócső egy DTM Alfa 155-ből maradt meg, de alaposan át kellet faragni ahhoz, hogy beleférjen a Subaru-ba. A padlólemezre poroltó került.
Az üléseket kagylóülésre cserétem, amibe Focus WRC-ből átigazolt figurákat ültettem.
Az emberek rugalmas gumiból vannak, a kezeiket külön ragasztottam fel a testre pillanatragasztó segítségével. A sisakok (a fejekkel együtt) is külön részként voltak a Tamiya készletben.
A festett testre és a sisakokra rákerültek a reklámfeliratok és az emblémák, majd végül a biztonsági öv matricákat ragasztottam a helyükre.
A navigátor itinert szorongat a kezében, míg a lába alatt fotómaratott lábtámaszt helyeztem el.
A karosszériát nem alakítottam át, de az alapszíne természetesen TS-50 lett. Ugyanezzel a festékkel belülről "beködöltem" a csomagtartó ablakokat, hogy ne lehessen belelátni. A dekoráció pedig a '99-es Tamiya WRC hagyatéka.
Végezetül méretre vágtam a sárfogókat, WRC tükröt ragasztottam a bal oldali ablakra, fotómaratott leszorító stiftek kerültek a motorház tetőre és két antennát tettem a Subaru tetejére...
Makett, fotó, szöveg: Németh Gábor
|
|
|
|