|
Németh Gábor:
|
"Olajozott Celica"
| |
"Olajozott Celica"
A Tamiya Celica GT-Four érdekessége, hogy a cég versenyautót nem gyártott belőle. Ellenben van egy "egyszerű" megoldás: egy régebbi típusú Toyota versenyautó alkatrészei kis módosítással felhasználhatóak az újabb verzióhoz.
A fényezés előtt lámpasort "faragtam" a motorháztetőre és két pótlámpát a szintén külön alkatrészként elkészített első lökhárítóra. A tetőre levegőbeömlő került.
A gyárilag fekete műanyagból készült karosszériát nem kellett alapozni, mivel a sötét-zöld festék jól takarta a felületeket. Fényezés és hosszú szárítás után maszkoló szalagok segítségével kimaszkoltam az előzőleg megálmodott és lerajzolt csíkok körvonalait, majd TS-21 arany spray-vel két rétegben ráfényeztem a "dekorációt".
A motorteret kicsit "érdekesen" festettem, így elég színes lett, de a valóságnak nem felel meg, viszont látványosabban kiemelik a színek a motor részleteit. A motortértető is külön karosszériaelem, így akár nyitható, ezért a belső felületét is le kellett festeni. A főszponzor felirata itt is látható...
Az utastérbe az utcai belső helyett a rali Celica teljes belseje átkerült. Csak a bukócsövet kellett alakítani, mivel az új formájú Gt-Four alacsonyabb elődjénél, így körülbelül 5 mm-t levágtam a cső fő íveiből. A szűkös tér miatt "kimaradt" belőle a pótkeréktartó is, ezért a pótkerék a padlólemezen foglalta el új helyét.
A futóművet nem módosítottam, a saját féktárcsái is megmaradtak a makettnek, viszont az "ötküllős" OZ kerekeket és a slick gumikat örökölte a Toyota egy "idősebb" testvérétől.
A két kipufogó véget egy csőre módosítottam, aminek viszont nagyobb az átmérője.
A matrica elkészítésében Orbán Lívia és Illyés János segítettek, akik pontos méretre rajzolták, majd készítették el az általam megálmodott emblémákat és feliratokat vízzel áztatható matricalapra. Erről a műveletsorról egy későbbi cikkben részletesen is írni fogok...
Makett, fotó, szöveg: Németh Gábor
|
|
|
|