|
Gyurkovits Norbert:
|
Toyota Celica
| |
Toyota Celica
Tamiya 24215, 1:24
A makett összeépítése a szokásos sorrendben zajlott.
Az alvázat fekete műanyagból öntötték! Ezt "könnyű" volt szép sárgára festeni. A többi alkatrész lefújásával nem volt gond, majd, amit kellett ecsettel kijavítottam, kiegészítettem. Végül a helyére ragasztottam mindent alkatrészt. Felkerültek a szépen krómozott felnik is.
Mivel az alváz ezzel el is készült, következett az utastér. Itt döntenünk kell, jobb- vagy balkormányos autót szeretnénk készíteni. Én a jobbkormányos mellett döntöttem.
Ez a munkafázis is természetesen festéssel indul. Először nagy vonalakban, majd a részletekben elmerülve. A versenyautókhoz képest sokkal több mindent kellet megjeleníteni az utastérben, így ez a művelet a megszokottnál tovább tartott. Többféle színt kellet kikeverni. Az ülés, a kárpit, az ajtóborítás mind, mind más színű, amiket hosszadalmas maszkolással lehet megjeleníteni.
Néhány olyan színt is kellett használni az építéskor, amit nem lehetett kapni, amikor a makett megjelent...
A karosszéria fényezése problémamentes. Ezüstszínű műanyagból van öntve és gyakorlatilag sorjamentes. Még a sárga festék is betakarja egy rétegben. Az autó színe egyébként Tamiya TS-16.
Az ablakokhoz maszkoló fóliát kapunk, így könnyebb dolgunk van.
A fődarabok összeillesztése után felragasztottam az összes kiegészítőt, és ami szerintem nagyon feldobja a makettet, az a krómozott Toyota embléma az autó elején.
Az ajtóhézagokat 0,1 mm-es alkoholos filccel emeltem ki, de az a módszer nem a legtökéletesebb és ezt már nem is használom. Ezt a műveletet sokkal szebben meg lehet oldani, amiről a következő cikkben írók...
Az összeállítási útmutató
1.,
2.,
3.,
4.,
5.,
6.,
7.,
8.,
9.,
10.
oldalai
Gyurkovits Norbert
|
|
|
|