|
Németh Gábor:
|
Toyota Supra Turbo Gr.A Racing
| |
Toyota Supra Turbo Gr.A Racing
Tamiya 24076, 1:24
Ez milyen pálya-autó?
A Supra "gyárilag" egy jobbkormányos, együléses pályaversenyzésre felkészített autó (volt). Az utastérben minden megtalálható, ami szükséges egy versenyautóba. Kagylóülés, bukócső, poroltó és sportkormány utalnak a Supra használatára, de ettől függetlenül a műszerfal eléggé utcai hatást áraszt magából...
A belső rész átalakítását az ülés cseréjével és megduplázásával kezdtem (ezek Xsara WRC ülések), mivel raliautót szerettem volna a makettből készíteni. Az új ülésekkel egybe vannak öntve a biztonsági övek a csatokkal együtt, így ezeket csak festeni kellett.
A folytatásban új poroltó, valamint lábtámasz is került a Toyota-ba és megmaradt a műszerfal gyári jellege. A csomagtartóban megtalálható a tank, amire egy pótkereket rögzítettem. Az első és az oldalsó ablak egy alkatrész, melyet belülről tehetünk a helyére összerakáskor, míg a csomagtartó üvegét kívülről kell beragasztanunk. Az autó üvegeit igazi autókhoz használatos ablakfóliával besötétítettem, így csak elölről lehet az utastérbe belenézni, ezért összeépítés után nem nagyon láthatóak a belső változások.
A versenyautó igazi szembetűnő különbségeit kívül figyelhetjük meg. Az eredetileg alacsony, pályaautós, széles futóművet magasra emeltem, hogy "alkalmas" legyen a Safari Rally-ra. Ezt úgy oldottam meg, hogy a kerekeket tartó tengelyeket pillanatragasztóval ragasztottam új helyükre. A széles, slick gumis kerekeket pedig egy Ford Escort Cosworth terepgumival felszerelt felnijeire cseréltem. Nem volt féktárcsa, így azokat pótoltam más autók maradék alkatrészeiből.
Az aszfaltos versenyzésre kialakított kipufogócsövet, ami a jobb oldali ajtó alatt végződött, egy Focus kipufogó módosított változatával alakítottam át, ami ráadásul a gyári helyén hátul végződik, a már megemelt makett alján. A külön alkatrészként felragasztandó pneumatikus emelőket (ezekkel lehet a pályaautókat felemelni sűrített levegő segítségével) pedig egyszerűen elhagytam a Supra alvázáról.
Az alváz kevésbé részletes, mint a mostanában megszokottak. Sok alkatrészt egybeöntöttek az alvázzal, így azok festése kevésbé egyszerű, mint a külön "csomagolt" alkatrészek esetében.
A karosszéria színe sem mondható hétköznapi Toyota színnek. Ehhez a Tamiya TS-47 (króm sárga) színét választottam. A dekoráció "olajos" részeit eredetileg egy itthon futó rallycross autóhoz csináltattam, de több felirat készült, mint amennyit felhasználtam, így lett ez a fő szponzor a Toyota-n is. A többi reklám különböző makettekből származik, viszont néhány Supra matricát is felragasztottam az autóra.
A külső átalakítások sora itt még nem fejeződött be.
A legtöbb felhasznált alkatrészt egy "bontott" Toyota Celica Safari Rally-s verziójából "kölcsönöztem"... Ebből az autóból származik a kis mértékben átfaragott rács (hálóval) a Supra elején, a tetőszellőző, az első sárvédő keresőlámpái, a sárfogók, a külső pótkerék bukócsőből kivágott tartója és a levegőszűrő csöve.
A tankbetöltő nyílásait a hátsó sárvédőkön találhatjuk, az eredeti helyükön.
A gyári lámpák (amiket nyitva és zárva is betehetünk a helyükre) közé végül egy Aoshima Mitsubishi mikrobusz pótlámpáit ragasztottam, majd végezetül Lancer antenna került a tetőre.
Az összeállítási útmutató
1.,
2.,
3.,
4.,
5.,
6.
oldalai
A cikk legvégére hagytam még egy matrica különlegességet a Modeler's cégtől, ami "egyszer" rákerül a bátyám azonos típusú autójára, amiről képet a Galériában láthattok majd... ;o)
Makett, fotó, szöveg: Németh Gábor
|
|
|
|