Építés
Az építés előtt az illesztési teszteknél derült ki, hogy a kabintető szűkebb a kelleténél,
az alsó élénél egy csúnya lépcső alakult volna ki.
A törzsfelekből belül, a csatlakozás mentén lecsiszoltam, majd kívülről is lefaragtam egy kicsit,
így a kabin szélessége már ugyanakkora lett, mint a tetőé.
A makett legnagyobb hibája, hogy a futóaknák túlságosan távol kerültek egymástól.
Ez a hiba igen nehezen lett volna javítható, így inkább hagytam ahogyan volt.
A kabinban drótból pótoltam a sárga üzemanyagcsövet, amit majd kívülről is jól lehet látni.
A hátpáncélt levágtam, és műanyaglapokból az eredeti üvegezett páncélhoz hasonlót próbáltam kialakítani.
Eredetileg felraktam rá a két tartófület is amik a kabintetőhöz csatlakoztak belülről,
de a kabintető vastagsága miatt nagyon csúnyán néztek ki, ezért inkább leszedtem őket.
A célzókészüléket is lecseréltem saját építésűre, bár ebből a kész maketten szinte semmi sem látszik.
Úgy döntöttem, hogy a makettet nyitott radiátorokkal és fékszárnyakkal építem meg.
Ez a művelet a makett bontása miatt viszonylag egyszerű volt.
A szárnyfelekből kifűrészeltem az elemeket, a radiátoroknál csak felül használtam fel
az eredeti alkatrészt, alul újat készítettem sztirollapból, majd belül merevítőbordákat
ragasztottam rá.
A szárnyvégeken átlátszó műanyagtömbből elkészítettem a helyzetjelzőket, amiket aztán a szárny síkjába
csiszoltam, és Gunze Mr. Polishing Compound-al políroztam őket.
Felkerültek a gépre az antennák, a keretantennát vékony rézlapból hajlítottam meg.
A szálantenna is már a festés előtt a gépre került, hogy később ne kelljen a ragasztásnyomok eltüntetésén dolgozni.
Festés
Először az alsó szín alatt a panelvonalak mentén matt feketével vonalakat fújtam. A technika pre-shading néven
ismert, és az a lényege, hogy a fedőréteget a festékszóróval olyan rétegben visszül fel, hogy alatta
a fekete vonalak még épp csak áttűnjenek.
Ezután a gépre papírlappal, és Blu-Tac-al kitakarva felkerültek Gunze akrilfestékkel a zöld és barna álcázószínek.
Végül egy réteg fényes lakkot vittem fel a felületre, hogy megóvjam az eddigi munkámat.
Néhány nap "lelki rákészülés" után következett az apró zöld foltozás, amit úgy végeztem el, hogy
a festékszóró elé egy papírlapból készült kúpot tettem. A festékpermet csak a kúp
szűk végén tudott kijönni, így tetszőlegesen kicsi foltokat tudtam vele festeni.
A papírkúpot gyakran kellett cserélni, mert a festék egy idő után
felgyűlt benne, és nem szerettem volna, ha azt a pisztoly a készülő Messzerre köpi.
A trimmlapokat pirosra festettem, majd egy újabb réteg fényes lakkozás után felkerültek a matricák.
A légcsavarkúpra nekem sehogy sem akart felfeküdni a Revell matrica, így a spirált inkább festettem.
A szokásos híg befolyatás után egy réteg matt lakk következett, végül a festéklepattogzódásokat ezüst
ceruzával jelenítettem meg.
További képek:
Horváth András
|