Amikor jópár évvel ezelőtt megjelent a Dragon ezen kitje, igencsak igyekeznie kellett a magamfajta makettezőnek,hogy aközül a pár darab Avenger közül, melyet a kereskedők méltóztattak behozni az országba, sikerüljön nekem is egyet "lenyúlni". Bizony, nem bántam meg az utánajárást!
Már a doboztető is igen sokat ígér: Koike Shigeo ismét gyönyörű festményt alkotott, igazán vevőcsalogató. A belbecs csak hab a tortán: 204 világosszürke, finoman megmunkált alkatrész kilenc öntőkereten, plussz két kis maratott lemez került a dobozba. A vékony, vésett panelvonalakat és a lehelletfinom szegecselést szívből ajánlanám megtekintésre az Italeri "árokásóinak".
A kabinbelsőre érdemes a szokásosnál több figyelmet fordítani, mert a típus sajátosságaiból adódóan (hatalmas, buborék alakú, üvegezett orr-rész), valamint a maketthez mellékelt torzításmentes átlátszó alkatrészek miatt lényegében minden látszik. Az ülések oldalfalát érdemes elvékonyítani, hogy ne tűnjenek olyan bumfordinak. A hevedereket magunknak kell pótolnunk. A bordákat szépen kidolgozták az oldalfalakon, a nagy műszeregységeket beragasztva a helyükre, igazán élethűen hatnak. Érdemes pótolni húzott szálból a pilóta bal oldala melletti kezelőszerveket, valamint behúzni a műszerek kábeleit. Ezek viszonylag egyszerű feljavítások, ám nagyon sokat emelnek az összképen. Az alsó lövész géppuskája kissé elnagyolt, viszont nyitható a lövészállása (itt történt a ki-és beszállás) és mellékelik az ide tartozó létrát is.
A törzs, a szárnyak és a kabin illeszkedése példaértékű. A függőleges vezérsíkot ötletes módon rá kell húzni a törzsből kiálló foglalatára, így nem kell bajlódnunk a helyes beállítással. A fékszárny kivételével az összes mozgatószerv kitéríthető, kidolgozásuk átlagon felüli.
A farokfutót 5 darabból állíthatjuk össze, helyénél a törzsben kidolgozták a bordázatot is, így nem csak a nagy ürességet láthatjuk, ha belenézünk.
A futógondolák részletesek, a főfutó rugóstagján szépen kidolgozták a védőborítást, élethűen "ráncosodik". Az aknaajtók belső kidolgozása kissé elnagyolt, finom csiszolópapírral finomíthatunk rajta. A mellékelt maratásból itt használhatjuk fel az ajtók mozgatórudazatához való vékony kis pálcákat.
Választhatunk, hogy soros Jumo, vagy BMW csillagmotort építünk be a makettbe, kidolgozásuk szintén nagyon jó. A légcsavartollak szép vékonyak, és végre az alakjuk is jó.
A szárnyfelek alatti bombatartók is gyönyörű kivitelűek, egyetlen szépséghibájuk, hogy nem mellékelnek hozzájuk "ráakasztanivalót"!
A maratott lapokon megtalálhatjuk a géppuskák tartókonzoljait, célkeresztjeit, a csűrők mozgatórudazatát, az antennákat, valamint a törzs tetején lévő radar gyűrűjét.
Három festési séma közül választhatunk, mindegyik kukacmintás, igen látványos. A matricalap sajnos nagy csalódás. Csak a felségjelzéseket és a rádióhívójeleket tartalmazza, egy darab stencilfeliratot sem mellékelnek!
Még egy nagy hiányossága van a készletnek. Nem mellékelik a szárnyak alatti nagyméretű féklapokat. A hibát orvosolhatjuk az Eduard e maketthez kiadott készletével, mely tartalmazza ezeket a látványos darabokat, vagy magunk is pótolhatjuk vékony rézlemez és pontos rajzok segítségével.
Egy szó mint száz, gyönyörű makett, néhány apró hibával és néhány bosszantó hiányossággal. Egzotikus festésével és méreteivel gyűjteményünk igen impozáns darabja lehet, szívből ajánlom mindenkinek!
Keresztes László
|