A magyar cég most a repülők területére kalandozott. Hagyományosan most is egy nem túl ismert típust választott. A Messzer magassági változatát a "Fritz" és "Gusztáv" változatokból fejlesztették ki. A legszembetűnőbb külső változást egy 93 cm-es szárnyközéprész betoldásból adódó fesztávnövekedés, valamint a vízszintes vezérsík nagyobb méretei és merevítése jelentette. A repülők erőforrását az eredeti változatok DB 601, illetve DB 605 típusú motorjai jelentették. Az ebből a típusból megépült kb 15 db gép 1941-ben a franciaországi Guayancourtba került, ahol egy kisérleti csoportnál főként felderítő feladatkörben alkalmazták őket. A típus fejlesztését és gyártását a Ta-152 javára hagyták abba.
A kit alapját az Italeri cég "F" változata képezi a maga hibáival és pozitívumaival. Az eredeti makett fesztáv- és hosszproblémáit a gyártó igyekezett az új alkatrészekkel kiküszöbölni. Ez elég jól sikerült. Az alapot jelentő három öntőkeret mellé tíz szépen öntött és kidolgozott műgyanta alkatrészt kapunk. Ezek között megtaláljuk a teljes szárnyat szép futóaknákkal, az új függőleges vezérsíkot, a szárny alatti hűtőket, javított (lapított!) kerekeket, a szárnyközép betoldását, és két gépágyúgondolát a szárnyak alá. Az új alkatrészek vonalai vésettek. A mutatós grafikával díszített dobozban korrekt öszszeállítási és festési útmutatót, egy RLM átváltó-táblázatot, és az Italeri matricáit találjuk még. A műgyanta alkatrészek ellenére a kit árfekvése kedvező.
Lippai Péter, Bolyai Makett Klub
lippaiszte@axelero.hu
|