Takács Zoltán: Junkers Ju-390 |
Junkers Ju-390
A Ju-290 hatmotoros továbbfejlesztése hasonló sárkányszerkezettel. 1943-tól két példány repült, amiket a prágai Letovnál építettek. A Ju-390-nél a Ju-290 szárnyát két 4,00 m-es darabbal és két motorral 50,00 m-esre toldották meg, míg a törzs hosszát egy közbülső elemmel 28,20 m-ről 31,10 m-re növelték. A meghajtásról hat darab 2000 LE-s BMW 801 E gondoskodott. A főfutómű négy ikerkerekes egységből állt, amelyeket a négy belső motorgondolába lehetett behúzni.
Junkers Ju-390 A-sorozat
Akárcsak a Ju-290-et, a Ju-390-et is a légiközlekedésnek szánták eredetileg. A típust főleg a háború utáni hosszú távú útvonalakra építették.
Ju-390 A-0
Tervezett előszéria, mint nagyhatótávolságú utasszállító repülőgép őt fő személyzet és 48 utas számára.
Ju-390 A-1
Szállító változat a Luftwaffe részére a törzs alatti rakodóajtóval.
Ju-390 A-1
Junkers Ju-390 B-sorozat
Hasonlóan a Ju-290 gyakorlatához végül a Ju-390-et is távolsági felderítőként vették számításba. Mintaként itt a Ju-290 B-t választották hat MG 151/20-ból és nyolc MG 131-ből álló fegyverzettel. A törzsben hat kiegészítő üzemanyagtartályt helyeztek volna el.
Junkers Ju-390 C-sorozat
A Ju-390 B átalakítása távolsági bombázóvá. A törzs-póttartályok számát négyre csökkentették és a szárnyon Henschel-siklóbombák számára alakítottak ki függesztési helyeket.
fordította: Takács Zoltán
forrás: Kens-Nowarra: Die deutschen Flugzeuge
Vissza a listához |