1960 Pontiac Bonneville

Pontiac Bonneville Sport Coupe 1960

1:25, Trumpeter No.02502 (2003)
A makett gyártója, a Trumpeter kevés autót dobott eddig piacra, de minősége miatt annál fontosabb hogy bemutathassam.

Először is tények

A hivatalos honlap szerint 219 alkatrészből áll a készlet, bár én 244-et számoltam össze - amiből mindösszesen tíz opcionális alkatrész van 4-4 darab gumi és dísztárcsa meg a két fender skirt, a többi mind beépítendő! A 219 talán az alkatrész fajtákat mutatja, mert amiből több van (például dísztárcsa) azt egynek veszi.

A kész autón nyílik a motorháztető, a csomagtértető, valamint működő kormánymechanizmust tartalmaz. A nyíló tetők alatt pedig páratlan kidolgozottságú, részletgazdag tereket kapunk. Néhány dologra felhívtam a figyelmet a képeknél is, de az összeállítási útmutatót éppen ezért tettem fel, mert az igazán magáért beszél.

Amint látszik, a részletesen ábrázolt alkatrészek mellett festési útmutató is van, amit a hátoldalon még tovább részleteznek tippekkel, gyári kódokkal. A fotómaratás összeállítását is mindkét oldalra lerajzolták, nehogy valakit ez fosszon meg a sikerélménytől.

Mondanom sem kell azt hiszem, hogy az alkatrészek nagyon szépek, részletgazdagok, logikusan bontottak és sorjamentesek.
Illeszkedésekről, építésről később szándékozok egy külön leírást adni, addig szerintem aki tudja szerezze be!

További információ, az összeállított autó képei a hivatalos honlapon, itt:
http://www.trumpeter-china.com/war513/products/en_message.asp?id=4#

Jó makettezést!


Frissítés az építésről
2009.06.18.
----------------------

Lassan elkészül az autó, gondoltam teszek fel pár képet, sokat írni szerintem nem kell hozzá, látszik rajta minden amit eddig írtam.
Amiket viszont megemlítenék:
A fotomaratás nagyon ötletesen megoldja a motorháztető nyitási lehetőségét, teljes mértékben működőképes mechanika. Mellé tettem a műanyag verziót is, nagyon hasonlít, csak hát merev. Ami egyedül aggaszt a réz verzióval, az hogy mivel kellene odaragasztani, hogy ne törjön le ha nyitogatom...
A műszerfallal volt némi gondom, a matrica amit bele kell helyezni rettentő merev, törik, nagyon megszenvedtem vele, illetve az elé szánt üveg nem esik egybe a mögötte lévő mintázattal, így azt hanyagoltam.
Az ülések tökéletesek, a padlólemez és a tűzfal illeszkedésénél volt némi hézag, de a putty mindent begyógyít.
Az alváz és a motor az maga a csoda. Nagyon szépen kidolgozott alkatrészekből áll, feljavítást a légszűrő csövén, a radiátor túlfolyóján és a gyújtásrendszeren végeztem, valamint a kompresszor sapkáját cseréltem maratásra.

Hamarosan további képek, köszönöm a figyelmet!
1960 Pontiac B 01

A doboz. Szokásosnál nagyobb méretű, merev karton, jól védi az alkatrészeket.
Benne az öntőkeretek lezárt, szellőző és egyéb lyukaktól mentes zacskókban vannak, így a keretről letört alkatrész sem szökik meg!
1960 Pontiac B 01
1960 Pontiac B A1

Érdemes megfigyelni középen felül a ventillátor öntését hogyan oldották meg. Így vékony is, védve is van.
1960 Pontiac B A1
1960 Pontiac B A2

"A" öntőkeret hátoldala
1960 Pontiac B A2
1960 Pontiac B B1
1960 Pontiac B B1
1960 Pontiac B B2

A "B" öntőkeret hátulja
1960 Pontiac B B2
1960 Pontiac B D1

Két darabból álló műszerfal, és 4-5 darabból az ülések !
1960 Pontiac B D1
1960 Pontiac B E1

A krómkereten a díszcsíkokat, lámpakereteket stb mind külön kapjuk
1960 Pontiac B E1
1960 Pontiac B F2-3-4

Az átlátszó keretek "F2", "F3", "F4"
Azóta a ablakokat bepróbáltam a helyére, mondanom se kell, pontosan illeszkedik!
1960 Pontiac B F2-3-…
1960 Pontiac B T

A gumik.
Kétféle készletet kapunk, amik lényegében mintázatukban különböznek, de mindegyik nagyon szép, magukban öntöttek, tehát nincs kilökőtüske vagy betöltő nyílás nyom rajta!
1960 Pontiac B T
1960 Pontiac B Body1

A kaszni felülnézete
1960 Pontiac B Body1
1960 Pontiac B Body2

A kaszni másik nézete.
Épp csak az ajtó nem nyílik rajta.
Ez elgondolkodtató, de azt hiszem nem ezen fogok elsőre ilyet csinálni...túl tökéletes így is :)
1960 Pontiac B Body2
1960 Pontiac B PE

A végén a kis kedvenceim.
Fotómaratás a motorháztető mechanikához és hozzá illő drót az összeállításához, műszerfalmatrica, valamint feketített rugók a futóművekbe.
1960 Pontiac B PE
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06
07
07
08
08
09
09
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
16
16
17
17
Assmebly 01

Az elkészült működő fotomaratás és a műanyag fix nyitott motorháztető mechanika
Assmebly 01
Assmebly 02

Műszerfal, kormány, oldalpanelek
Assmebly 02
Assmebly 03

A padlólemez és az ülések
Assmebly 03
Assmebly 04

A padló alulról
Assmebly 04
Assmebly 05

A padlólemez és a tűzfal találkozásának tömítése
Assmebly 05
Assmebly 06

Az elkészült önjáró alváz 1.
Assmebly 06
Assmebly 07

Az elkészült önjáró alváz 2.
Assmebly 07
Assmebly 08

Az elkészült önjáró alváz 3.
Assmebly 08
Assmebly 09

Az elkészült önjáró alváz 4.
Assmebly 09
Assmebly 10

Az elkészült önjáró alváz 5.
Assmebly 10
Assmebly 10

Az elkészült önjáró alváz 5.
Assmebly 10
2009.01.12.
Utolsó módosítás: 2009.06.18.
Novák Gábor (novakgabor), Budapest
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
ChevyG
2009.01.13. 10:12:46
Helló Drusza!
Én ezt a cikket miért nem vettem észre? (mert az évjáratot a kocsi neve mőgé írtad?:D)
A motortérben kb a GM blue-t találták el egyedül:) (nem tudom mire gondolnak, de az matt/satin világos kék!) Ha a metal black-et elírásnak nézzük, és flat v satin black akart lenni, akkor nagyjából Ok!
A készletről, írtelen ez a három dolog jutott eszmbe: 1. mintha olvastam volna valahol, hogy rossz a kaszni formája (teteje?). 2. az első példányok króm alkatrészei inkább alumíniumnak néznek ki, mint krómnak. 3. meg akarom majd venni a készletet, de eddig egyedül Szegeden, a Brüsszeli krt-on láttam cirka 8-9E ft-ért:S (alapból extrém drága bót!)
üdv!
novakgabor
2009.01.13. 10:36:02
Helló !

Azért nem vetted észre, mert most publikáltam, még nem került fel hivatalosan az oldalra.
A metallic balck helyett a semigloss vagy satin, kinek hogy tetszik szerintem is helyesebb.
A krómok nálam rendben vannak, de én úgyis átfestem.
A kaszni szerintem rendben van, a kittet meg a Replica-ból hozta Jézuska nekem, kb 7500 forintért :)
Skrach
2009.01.26. 14:09:39
Hali! Én tavaly év végén vettem ezt a modellt a Móricz-on 6500 pénzért.....

Szerintem teljesen korrekt, jó az anyaga, nem gyenge, jól formázható ha átakarsz valamit alakítani és szépen mutat ha összevan rakva. Talán a rézmaratás egy kicsit érzékeny. Amikor a motorháztető zsanért kellett hajtogatni nekem az egyik megadta magát....
PüsiLaci
2009.01.26. 18:57:15
Gábor,
Engem nagyon megfogott a fotómaratott zsanérozás. Amíg nem használod fel, jólenne másolatokat készíteni róla, hiszen szerintem sok, akár 1/24-es kocsihoz fel lehetne használni. Én már az összeállítási a zon oldalát el is mentettem, ahól ennek az összeállítása van.
Laci
novakgabor
2009.01.26. 19:33:51
Skrach!
Közben kiderült hogy az én Jézuskám is annyiért szerezte be, elnézést a Replicától a negatív reklámért!

PüsiLaci!
Igen, erre én is gondoltam, írtam is a fotómaratós fórumba, hogy mit tudnak ajánlani a másolásra, de érdemi válasz nem jött. Ha van ötleted, ide, vagy privátban keress meg, van az adatlapomon cím.
A maratás épp ezért még mindíg szűz, várom rá az ötleteket !
Freddy
2009.01.26. 22:22:12
Én a tető nélküli verziót raktam össze. Az illeszkedés is olyan, mint az alkatrészek kidolgozása: remek.
Az a maratott zsanér tényleg nagyon szép, de elég macerás az összerakása oldalanként öt darabból.
A készlet egyetlen hibája egyébként, hogy nem adnak hozzá rendszámtáblát:)
novakgabor
2009.06.18. 10:16:20
Frissítettem a cikket némi építési tapasztalatokkal és képekkel !
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció