767 UPS

Boeing 767-300ER UPS CARGO

1:144, Zvezda
Pintér György - Múzeumi krimik Igazából az utasgépek iránt rajongok, de talán egy teherszállító megépítésével nem követek el bűnt.
Még sehol nem láttam hasonló építést, mivel próbáltam modellezni a földet érés előtti pillanatokat, így nyitott fékszárnyakkal építettem meg.
Kicsit hiányos,mivel az antennákat és egyéb mütyüröket nem gyártottam le hozzá.
Az ablaksort betömítettem és ezzel megszüntettem az utasszállító mivoltát a gépnek. Nagyon különleges esemény nem történt az összeállítás és a festés során, talán a fékszárnyak okoztak gondot, megpróbáltam minél valósághűbbre csinálni, ez valamennyire sikerült.
A szárnyak tetejéről és aljáról levágtam a fékszárnyak "behúzott" részeit, elől az orrsegédszárnyakat szintén levágtam. Ezeket összeragasztottam, illetve a szárny fő elemeit is összeragasztottam, majd a hiányzó orrsegédszárnyaknál keletkezett űrt tömítettem, csiszoltam. A fékszárnyak elöl, hátuk farigcsálások, tömítések és helyükre próbálgatásuk után véglegesen fel lettek ragasztva.
Kerekei a 767-esre jellemzően kiengedett helyzetben előrebillennek,így egy kis állásszögű földet érésnél esetlegesen a főfutók első sor kerékpárja érintkezik a betonnal. (Tu-154-nél szintén). Bár lehet, hogy a kerekek bedöntése során túllőttem a célon.
Festése nem túlkomplikált. Sokan feketének nézik a festését, a valóságban, mint az UPS teherautók is, ez is sötétbarna, így fekete és piros színt használtam a festésénél.
A matricákat tintasugaras nyomtatóval nyomtattam, viszonylag jól sikerültek.

Egyetlenegy nagy hibája az asztali tartónak,hogy elég brutál szögben állna a gép rajta. Így annak ívét lecsökkentettem, a tartó szárából egy darabot kivágtam,majd pillanatragasztóval a megfelelő állásszöget elérve a leszállás ábrázolásához, összeragasztottam.

Nem nagy örömmel tölt el hogy alig-alig látni már csak itt utasszállító gépeket.
UPS
UPS
01

Tehergéppé alakítás
01
02

Tehergéppé alakítás
02
03

Fékszárnyak levágva.
03
04

Orrsegédszárnyak felragasztva
04
05
05
06

Szárnyak tömítve
06
07

Fékszárnyak is a helyükön
07
08

Festés
08
09

Matrica nélkül
09
10

Főfutó megdöntve
10
11
11
12
12
13
13
14

Landing
14
15

logo
15
16
16
2011.01.20.
Utolsó módosítás: 2011.04.06.
Sárközi Norbert (Martin), Budapest
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
viper
2011.02.10. 13:50:44
Szép!

Jó ötlet a kiengedett fékszárny és orrsegédszárny!
Kiváncsi vagyok a tartó neked meddig fogja bírni, az én 787-esem már kb 30 fokos bedöntést ért el, így már a szárnyon támaszkodik..
Egyedül a lajstrom hiányzik róla, bár tudom, hogy házilag nem lehet fehéret nyomtatni.
Grat

viper
salitomi
2011.02.10. 14:02:13
Nagyon szép lett a gép! A szárny szerintem kifejezetten jól sikerült!!!
Gratulálok!
Tomi
Tjoe
2011.02.10. 14:41:51
Szép, gratululálok! Én egy A380-at csináltam meg még tavaj leszálló konfigurációban, csak sajna a Singapore-s matrica nem akar megjönni hozzá lassan fél éve.
Martin
2011.02.10. 14:52:26
Sziasztok. Köszi szépen.
A tartója bírja, pillanatragasztóval ragasztottam össze, és nem sikerült elnyűnöm :)
Am A singapore-n én is gondolkodtam, szerintem házilag a matricázása megoldható. Mint az UPS nek, Bár ez sokkal egyszerűbb.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció