Pintér György - Múzeumi krimik
Gyönyörű szögletes, erőt sugárzó külső, tekintélyt parancsoló teljesítmény...
Az első Camaro 1967-ben gördült ki a GM gyárából, mégpedig azzal a céllal, hogy megtörje a Mustang egyeduralmát az utakon. Ennek a karakteres autónak a megszületése tehát a Chevrolet és a Ford rivalizálásának az eredménye. Az akár 375 lóerős motorral rendelhető izomautó rövid időn belül közkedvelté vált az amerikai fiatalok körében. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően mind esztétikai, mind műszaki szempontból változatos típusnak tekinthető.
1970-ben mutatkozott be a 2. generáció, amit aztán 12 évig gyártottak szintén nagy sikerrel. És ezzel el is érkeztünk az általam vásárolt maketthez, ami nem más, mint egy '79-es évjáratú (műanyag lökős) Camaro Z28. Türelmetlenül vártam a postást, mert ez az autó az egyik nagy kedvencem. Szerencsére nem kellett csalódnom a Revell minőségben. A képek magukért beszélnek, de előre bocsájtom, hogy még nem kezdtem el az építést, így csak szemrevételezés alapján tudok véleményt alkotni. Sorja elvétve akad, nem hiszem, hogy gondot fog okozni. Talán az egyetlen negatívuma a makettnek, hogy nincs a gumikon felirat. Persze ez nem tragédia. Ja, és a matricák sem túl jók.
A 95 darabból álló készletből háromfajta járgány építhető meg: gyári, utcai verseny, dragster. Én személy szerint maradok a gyári alapmodellnél.