A Csendes-Óceán boszorkánya

Grumman F6F3 Hellcat

1:48, Hobby Boss
Pintér György - Múzeumi krimik A Grumman F6F vadászgépet 1941 tavaszán kezdték el tervezni az F4F leváltására.

Mind méretben, mind motor teljesítményben nagyobb volt mint elődje. Az amerikai haditengerészet kezdetben elutasította a Hellcatet, de végül a csendes-óceáni háború legsikeresebb vadászgépe vált belőle. Összesen 5156 japán repülőt lőttek le vele, miközben a légi harcokban 270 Hellcat veszett oda.

A típus mindig is a kedvenceim közé tartozott. Tetszett a robusztus felépítése mellett a kiváló manőverező képessége. Nem utolsó sorban pedig ezt a gépet tartom a Tomcat nagypapájának és mivel Tomcatem van, ezért a Hellcatnek is ott a helye a polcomon. Végül sikerült beszereznem meglehetősen olcsón a Hobby Boss makettjét, ráadásul a kedvenc vicsorgó pofájú matricával.

A makettet szigorúan dobozból akartam elkészíteni, csak házilagos feljavítást alkalmaztam. Az építést a szegecsek hiányának pótlásával kezdtem. Ennél a gépnél jött meg a bátorságom, hogy kipróbáljam az évekkel ezelőtt vásárolt rádlizót. Először is az internetről letöltött rajzok alapján alkoholos filccel felrajzoltam a szegecsek helyét, utána szabad kézzel végig toltam a rádlizót a vonalakon.

A motor összeragasztása után elkészítettem a szemből látható vezetékeket 0,2-es ón huzalból, a kipufogó csöveket kifúrtam 0,2-es fúróval. Ezután lefestettem a motort matt feketére és különböző fém színekkel száraz ecseteltem. a kipufogót sötétbarnára festettem és száradás előtt ecsettel beporoztam különböző világos barna pasztell porokkal.

A kabin összeállítását a műszerpanel elkészítésével kezdtem. Először lecsiszoltam a gyári panelt, majd írásvetítő fóliából újat készítettem. Mintának a matrica lapon lévő műszert használtam. Ez után a gyári műszer panelre felhelyeztem a matricát és felragasztottam festés után az általam gyártott műszer panelt. A biztonsági övet maradék maratásból pótoltam. Mi előtt a törzset összeillesztettem, elkészítettem a kabin mögött az antenna csatlakozót injekciós tűből.

A futóműnél csak a hidraulika csöveket pótoltam 0,2 és 0,3 ón huzal segítségével. A motor burkolaton elkészítettem a jellegzetes vigyorgó beömlő nyíláson lévő szellőző rácsot réz hálóból.

Miután a feljavításokkal végeztem, összeragasztottam a törzset, szárnyakat és vezérsíkokat. a tartalék üzemanyag tartály felhelyezése után elkészítettem a tartó pántokat rézlemezből és műanyag szálból. A géppuska csöveket injekciós tűkből készítettem.

Festés előtt maszkoltam a kabintetőt, majd lefújtam a kereteket a kabin zöldjével. A festést a panel vonalak feketére fújásával kezdtem, utána következett az aljára a fehér, ill. felül egy két panelt is fehérre festettem, hogy ne legyen egységes a felső szín. A következő a sötétkék(Testors 1718) volt, majd maszkolás után a világoskék(Humbrol 109). A levegő beömlőbe a fogakat ecsettel festettem.

Matricázás elött kapott egy réteg fényes lakkot. A matricákat Gunze matricalágyító segítségével helyeztem fel, utána kapott még egy réteg fényes lakkot.

A koszolást sötétbarna és fekete pasztell por keverékével végeztem, a panel vonalakba 0/3-as ecsettel kentem be, a kipufogóknál és a hüvely kivetőknél 2-4-es ecsettel. Végül lefújtam matt lakkal.
Befejezés képen felragasztottam a kerekeket és az antenna huzalt fekete nylon harisnya szálból, a rádió csatlakozását pedig hangszóró vezeték szálból.

A makett ára kimondottan kedvező, az építés gyorsan és könnyen ment, bátran ajánlom mindenkinek aki kedveli a típust, vagy a csendes-óceáni légi csaták szereplőit.
2014-01-26 15.55.50
2014-01-26 15.55.50
2014-02-02 22.45.19
2014-02-02 22.45.19
2014-02-04 12.39.14
2014-02-04 12.39.14
2014-02-07 10.33.25
2014-02-07 10.33.25
2014-02-07 10.33.47
2014-02-07 10.33.47
2014-02-04 12.16.55
2014-02-04 12.16.55
2014-02-07 10.44.11
2014-02-07 10.44.11
2014-02-07 10.44.34
2014-02-07 10.44.34
2014-02-28 21.43.06
2014-02-28 21.43.06
2014-03-08 21.52.58
2014-03-08 21.52.58
2014-03-08 21.53.23
2014-03-08 21.53.23
2014-03-14 16.09.25
2014-03-14 16.09.25
2014-03-17 10.47.24
2014-03-17 10.47.24
2014-03-23 22.02.02
2014-03-23 22.02.02
2014-03-23 22.02.47
2014-03-23 22.02.47
2014-03-31 21.05.53
2014-03-31 21.05.53
2014-04-04 21.45.59
2014-04-04 21.45.59
2014-04-04 21.46.31
2014-04-04 21.46.31
2014-04-04 21.46.48
2014-04-04 21.46.48
2014-04-04 21.47.16
2014-04-04 21.47.16
2014-04-04 21.47.46
2014-04-04 21.47.46
2015.02.28.
Hubcsi
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
badboy
2015.04.19. 19:30:29
Egyik kedvencem nekem is a Hellcat. Nagyon tetszik a végeredmény, a részletek is meggyőzőek. Én a 72-es academy makettet raktam össze, azért ahogy elnézem a 48-ban sokkal jobban kijönnek a részletek.
solyom
2015.04.21. 18:59:26
Helló!

Gratulálok a Hellcat-hez!

Két észrevételt engedj meg!
Az egyik a légcsavaragy kékre festése. Azt én ezidáig csak fém színűben láttam.
A másik a matricák.
Írod, hogy kapott fényes lakkot matricázás előtt, és lágyítót is használtál,
mégis beezüstöződött a matrica alatt a felület.
Legalábbis a fotókon úgy látszik!
Ettől függetlenül tetszik a végeredmény!

BB
Hubcsi
2015.04.21. 19:34:41
Sziasztok!
Köszönöm a dicséreteket!
Solyom, a matricákról annyit, hogy a HobbyBoss matrica nem lesz a barátom.
A neten talál fotókon volt fémszínű, sötétzöld, sötétkék, világoskék és szürke orr kúppal szerelt változat.
Üdv!
Hubcsi
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció