A nemnémet Emil

Messerschmitt Bf 109E-3 / E-7

1:48, Airfix No.A82012 (2012)
Miután a típus az egyik kedvencemmé vált, nagyon erős késztetést éreztem, hogy lássam ezt a formás gépet nem német ruhában is. A makettet az Airfix adja ki, és kétféle módon lehet hozzájutni. Vagy az ember belép az Airfix klubba, vagy megveszi az Ebay-en egy olyan klubtagtól, aki nem akarja összerakni. Bevallom,az elsőt választottam...

A dobozból tehát két különböző Emilt lehet összerakni, az egyik egy Franciaországban lefoglalt, majd később Angliába szállított gép, amit a repülési tulajdonságok megismerése végett röptettek Angliában. A másik pedig egyike annak a négy Japánnak adott gépnek, amit kipróbálásra adtak, de aztán nem jött be a távol-keleten (nem volt olyan jól manőverezhető, mint a Zéró, állítólag).

Az alkatrészek két világosszürke öntőkereten foglalnak helyet, illetve egy átlátszón a kabintető-változatok. Nagyon kevés a sorja, de sajnos annál több az öntési nyom, többször elég nehezen javítható helyen. A műanyag öntvények nagyon-nagyon vastagok, remélem azért ez nem megy majd a pontosság rovására. A negatív panelvonalak szépen kidolgozottak, bár néhol inkább már panelárok mint vonal, kicsit bánhattak volna finomabban is a \"vésővel\". A szegecsek szintén néhol el vannak túlozva, nem hiszem, hogy arányosan ekkora gödrök voltak a szárny és a törzs érintkezésénél.

Azért a részletek elég jól kidolgozottak, a pilóta is egész jól néz ki szerintem, nem igazán tudom megállapítani, hogy az arcai inkább angolos vagy japános. A fülke azért hagy némi kívánnivalót maga után, a már korábban említett öntési nyomok mellett, pl nincs matrica a műszerfalra,az öntvény meg kicsit elnagyolt, és hát nem tudom mit akartak azzal az ülésre \"öntött\" biztonsági övvel. Azért talán egy kis saját hozzájárulással szép fülkét tudok majd keríteni belőle.

A motor a testtel egybe van öntve, és mivel nem nyitott gépet tervezek, szerintem ki sem lesz festve. A kerék viszont lapított.

Az útmutató elég részletes, bár ahogy láttam, azt nekem kell majd kitalálnom, hogy az E-7-esnek melyik a kabinteteje, meg orrkúpja, meg ilyenek. Az utolsó oldal egyébként, amelyik a festési sémákat tartalmazza, az színes.

Összességében már nagyon várom, hogy nekikezdjek, bár van még előtte tervben még vagy 3 másik gép, de persze amint kész van, felteszem ide.
A doboz

Limited edisön :)
A doboz
Útmutató
Útmutat
Matricák
Matricák
Keret 1
Keret 1
Keret 2
Keret 2
Műszerfal

Lesz mit dolgozni rajta matrica nélkül...
Műszerfal
Pilóta

Japán anyától és Angol apától...
Pilóta
Felület kidolgozás 1
Felület kidolgozás…
Felület kidolgozás 2.
Felület kidolgozás…
A \"motor\"
A \"motor
Öntési nyomok 1.
Öntési nyomok 1
Öntési nyomok 2.
Öntési nyomok 2
Ülés

Talán ha a pilóta beleül, akkor nem látszik majd ez a nemtommi :)
Ülés
Kerekek

lapítottak...
Kerekek
Panel \"árkok\"
Panel \"árkok
Szegecs \"gödrök\"
Szegecs \"gödrök
Kabintetők

Hát ezek sem vékonyak, viszont választék az van...
Kabintetők
2012.09.07.
lkalmar, Etyek
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Kalóz
2012.10.18. 18:39:56
Én is várom az elkészült művet. Addig nem igazán lehet értékelni
Kaloz
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció