A superjumbo

Airbus A 380-800

1:144, Revell No.04218 (2005)
Egyszer a Discovery Channelen láttam egy műsort az A380-ról, és akkor elhatároztam, hogy ezt a gépet megépítem. Először a Heller 1/125-ös Airbusában gondolkodtam, de inkább a Revell kitjét szereztem be elég jó áron. A mostanában készített repülőim mind behúzott futóművel készültek, ezért az Airbusal se tettem kivételt.

Az építést a két törzsfél összeragasztásával kezdtem, majd következett a futóműaknák befedése, és a szárnyak összeragasztása. Ezek után jöhetett a tömítés: Vallejo Puttyval a nagyobb hézagok, 500 Surfacerrel több rétegben a kisebb mélyedések, és végül 1200 Surfacerrel már csak a finom részek.

Már csak a hajtóművek maradtak, amiket pillanatragasztóval rögzítettem a szárnyakhoz. A sok kis pitot-csövet csak a festés után tettem fel, mert akarva-akaratlanul mindig letörtek. A festés előtt az egész gépet vízzel átmostam, hogy tiszta legyen. A festést a szárnyak világosszürke részével kezdtem, ami Revell 5 fehér és 76 világosszürke festékek keverékével lett felfújva. Valamiért akkor a gépet eltettem és más munkába kezdtem bele, de egy-két hónap után ismét elővettem.

Ekkor fotók alapján kimaszkoltam a szárny azon felületét, amin lehet tartózkodni, és lefújtam Revell 47 egérszürke és 76 világosszürke festékekkel. Majd jöttek az alumíniumos részek, amiket Revell 90-nel fújtam fel. Már csak a törzs maradt hátra, amit Revell 5 fehérrel fújtam fel.

De száradás után valamiért, amit fehérrel fújtam, nem is fehér volt hanem inkább sárgás. Ezért az egész törzsről és a hajtóművekről lemostam a festéket. Revell helyet inkább Vallejo fehérrel fújtam át a fehér részeket, ami száradás után már fehér volt.

Egy pár apróságot, a hajtóművek fúvókáit és a beömlőnyílásokat befestettem különböző vas-acél-alumínium színű Revell festékekkel. A matricázás előtt még egy réteg félfényes lakkrétegel lefújtam a gépet.

A matricázást a függőleges vezérsíkon lévő Airbus emblémával és felirattal kezdtem. Először mikor ráhelyeztem a helyére, nagyon gyűrött volt és még el is szakadt. Azért sikerült kijavítani és a gyűrődés oka (később rájöttem) a forró és nem meleg víz miatt volt. A matricákat végül átkentem Agama Hypersollal, ami egy matricalágyító folyadék. Hogy megvédjem a matricákat, egy réteg Vallejo fényes lakott kapott. A panelezést Mig sötét washal végeztem.
Matricázás előtt
Matricázás előtt
Panelezés közben
Panelezés közben
Még az elején
Még az elején
2010.05.07.
Utolsó módosítás: 2013.12.20.
Cilling Ádám (cilus), Szőgyén
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
p-51
2012.11.11. 14:07:39
Szia!
Nagyon szép a makett, és a cikk is, de hadd kötekedjek. Ezt írtad:

Egy pár apróságot, a hajtóművek utánégetőit és a beömlőnyílásokat befestettem különböző vas-acél-alumínium színű Revell festékekkel.

Befestetted a hajtóművek utánégetőit? Egy A-380-ason? Ennek talán nézz utána egy kicsit.

De egyébként a makett nagyon szép, gratulálok.
Üdv:
p-51
dudola124
2012.11.11. 18:38:09
Hali!

Tehetnél fel olyan képet is majd amin már kész van a gép.Kíváncsi vagyok a végeredményre.

Köszi
cilus
2012.11.11. 19:01:33
Igazad van p-51, elég nagy hülyeséget írtam!
dudola124 sajna még nincs kész teljesen a gép, majd ha lesz időm befejezem!
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció