Bücker Bü-181 a Magyar Királyi Honvéd Légierőben (végnapok)

Bücker Bü-181

1:72, AZmodel
A makettet dobozból építettem, nem végeztem feljavítást.

Dobozbontás után az alkatrészek minőségét megfelelőnek találtam, beszívódás sehol sincs, sorjából is csak itt-ott van egy kicsi (főleg a futószárakon). A gép negatív panelezésű lenne, de alig pár helyen van csak.

A kabin összeállítása roppant egyszerű, a törzsfelek is szépen illeszkednek egymáshoz és a függőleges és vízszintes vezérsíkok ragasztása sem okozott gondot.

A motor végének átmérője viszont kisebb, mint a törzsé, így az utóbbiból finoman le kellett csiszolni. A légcsavart csak az építés utolsó lépéseként rögzítettem.

A szárnyaknál akadt némi probléma. Már az öntőkerethez is nagyon hosszú-vastag résszel csatlakoztak, nem csak egy-két kis füllel. Szárazpróba során derült ki, hogy a törzshöz (amin csak vékonyan bekarcolva jelzik az illesztési helyet, csapolásról szó sincs) nem passzolnak helyesen. Ha a megfelelő pozícióba állítjuk, a hasi oldalon komoly rés keletkezik mindkét oldalon. Az enyhe V állás eléréséhez vagy a szárnyból csiszolunk, vagy a hézagot tömítjük. Az utóbbit választottam, húzott szál beragasztását és tömítőanyagot alkalmazva. Természetesen a végén szépen lecsiszolva.

A motmor égéstermékeinek elvezetéséhez csak rajzot kapunk, alkatrészt nem. Műanyag pálcikadarabokat javasolnak. Én ezek helyett ismét a másik hobbim eszközéhez, a horgászúszók rögzítéséhez használatos szilikoncsövecskékhez nyúltam. Elsőnek pár hosszabb darabot lefestettem rozsdaszínre, majd csipesz és pillanatragasztó segítségével rögzítettem őket az általam előre berajzolt helyre, mivel az orr alsó részén semmi sem jelzi a kívánatos pozíciójukat. A biztos rögzülés után körömcsipesszel a kellő hosszra vágtam mindet.

A másik sarkalatos alkatrész a kabintető. Rettentő halványak a keretek, inkább sejteni lehet, mintsem látni. Egyesével, szabadkézzel kellett mindet megfesteni. Ezek tetejébe még rosszul is illeszkedik a törzshöz a szélvédő eleje, itt az előbbiből kellett kicsit eltávolítani.

Ecsettel festettem, egy interneten talált fekete-fehér képből kiindulva. Itt a fórumon is kértem és kaptam képeket (ezúton is köszönöm Horváth Balázsnak), de azokon másmilyen futójú gép van, ezért végül is ezt alkottam meg. Revell színeket használtam, a has R-49, a törzs R-66, a motorburkolat egyik lemeze és az üzemanyagtöltő fedele R-40. Ezek az eredeti képen is sötétebbek, feltehetően egy másik gépről származnak. A belépőéleket, a légcsavartollakat, járó felületet 2000-es csiszolópapírral koptattam és fémszínnel szárazecseteltem. Panelezni tulajdonképpen csak a csűrőknél, fékszárnyaknál, magassági- és oldalkormánynál tudtam. A motor égéstermékeinek nyomát fekete vízfestékkel imitáltam, bár egyik képemen sem látszik.

A készlethez kapott matricákat használtam, de ez sajnos csak a kereszteket, a lajstromszámokat és egy kis vöröskeresztes pöttyöt jelenti. Az üzemanyagot jelző háromszöget, a feliratokat és a horogkereszteket (ezek kicsit nagyobbak a képen láthatónál, de csak ilyenem volt. Szándékosan ráfestettem, majd visszamostam, hiszen az eredeti gépen is elég kopott. Talán egy régebbi német gépet festettünk át, csak a svasztika kimaradt?) maradékokból szedtem össze. Végül a makettet átkentem matt lakkal.

A talaj feketére festett gipsz, amire ragasztót kentem és erre szórtam a Busch műfüvet. A figurák a Revell Pilots & Ground crew dobozából származnak, a ládát pedig a cserebere rovaton vettem pár társával együtt.


A készlet összeállítása nem nehéz, aki már túlvan az első pár makettjén könnyedén megépítheti.
netre 1
netre 1
netre 2
netre 2
netre 3
netre 3
netre 4
netre 4
netre 5
netre 5
netre 6
netre 6
netre 7
netre 7
netre 8
netre 8
netre 9
netre 9
netre 10
netre 10
eredeti gép
eredeti gép
doboz
doboz
2014.07.24.
ecsetes, Karcag
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
cserbal
2014.11.26. 09:45:29
Kedves Ecsetes!

Gratulálok, nagyon szép lett. Meg külön öröm, hogy magyar gépet láthatunk, és nem is egy gyakori típust!
Már én is szeretnék lassan újra magyart építeni, utóbbi időben viszont jobbára amerikaiakkal babráltam....

A kabinbelső berendezése mit takart ebben a készletben?

Üdv

Balázs
ecsetes
2014.11.26. 16:09:34
Szia!

Köszönöm a hozzászólást. Nálam mindig két makett készül párhuzamosan, egy 2. vh-s magyar és egy modern gép bármely légierőtől.
Ennek a Bückernek a kabinja elég puritán: két ülés, két botkormány és egy műszerfal. Más semmi, nincsenek oldalpanelek, pedálok, hevederek se.

Üdv.:

ecsetes
cserbal
2014.11.27. 09:31:24
Szia!

És hogyhogy csak a II.vh-s gépet teszed fel az oldalra?
Vagy a modern gépeket egy másik oldalon publikálod?
Történt valami ezzel a közösséggel, hogy ekkora csend volt eddig? Se új cikk, se komment...
Rakom fel lelkesen a cikkeket, ahogy haladok az építéssel, de már ott tartok, hogy a kezdőlapon 5 cikk az enyém. Pedig vannak nálam termékenyebb sporttársak is...

Üdv

B
ecsetes
2014.11.27. 17:55:34
Szia!

A modern gépeket nem helyezem dióba, hanem behúzott futóművel építem meg és vékony damilról lógatom le vitrinekben. Nekem így jobban tetszenek, nem rontja le az áramvonalas testüket a futószár.
Ezt a cikkemet már hónapokkal ezelőtt beküldtem, csak most jelent meg. Azóta elkészült egy újabb magyar 2. vh-s gép diorámában, de nem küldtem be, mert tényleg leállt itt az élet. Szinte visszaminősültünk apróhirdetési oldallá sajnos. Remélem megint feléled az oldal és aktiválják az új cikkeket. Egyébként a HAD oldalára mentem át, ott jelennek meg gépeim.

Üdv.:

ecsetes
solyom
2014.11.29. 12:36:10
Szia!

Továbbra is tetszik a madár!
Ami a függőlegesen a horogkeresztet illeti, az szerintem is az átfestésből maradt ki.
A háború vége felé már csak német polgári festésű gépeken volt ilyen jelzés, úgyhogy a gép eredetileg polgári lehetett.
Jobban megnézve az eredeti fotót, szerintem az átfestés alól még a piros alap is átüt kicsit.

BB
ecsetes
2014.12.07. 20:11:51
Szia!

Igen, egyezik a véleményünk!
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció