Corvette - sárga csibe

Corvette C6-R

1:25, Revell
A Corvette (semmi "sevrolé"!!!) az autógyártás amerikai ikonja. Mindegyik generációja gyönyörű formákkal, és általában bivalyerős motorokkal rendelkezik. Ezt a tulajdonságát a versenypályán is kihasználja a gyár, valamint a magánszemélyek is, melynek köszönhetően szépszámú trófeát gyűjtött össze a típus a jellemzően hosszútávú versenyeken. Legújabb generációja a c6, melynek versenyverzíója a c6-r. Ezzel a tipussal is sikerült rögtön egy legendás versenyt megnyerni, a Le Mans-i 24 órásat (saját kategóriáján belül). Sajnos a gyár épp tavaly jelentette be, hogy ezután az amerikai ALMS szériára összpontosítanak csak, és hanyagolják az európai versenyeket. Persze privát csapatoknak továbbra is biztosítanak autókat, így lehetséges, hogy mégis lehet találkozni velük idén is a FIA GT futamokon. Ha valaki tavaly volt kint a Hungaroringen a GT versenyen, akkor tapasztalhatta, hogy kemény ellenfele a pályán a Maserati MC12-nek és a Saleen S7-nek is.

Ezt a versenygépet öntötte formába a Revell, folytatva a jó hagyományát, hogy nem átlagos autóknak készíti el a kicsinyitett mását. Sajnos azt kell mondjam,hogy a japán konkurensek nem igazán készítenek újabban versenyverziókat, vagy ha igen,akkor azok valamilyen hazai bajnokság gépei. A Revellen kívül csak méregdrága műgyanta készletben lehetne megszerezni a verseny Corvettet.

A doboztetőn a Le Mans Winner felirat áll, de kinyitva azt, és egy picit nyomozva megállapíthatjuk,hogy maradéktalanul nem lehet a győztes változatott megépíteni. Az egyik hiba a felnik formája. Le Mans-ban Y- alakú tízküllős felniken gördültek, míg a dobozba az ALMS széria felnijei vannak. Az oldalablakok hiányoznak, ez is az amerikai szériára utal, valamint a háló az ablak mellett szintén (az európai versenyeken oldalablakok vannak,így nem kell háló a pilóta védelmére).
A diffúzor alakja elég egyszerű, az európai versenyeken jóval sűrűbb a "fésű", bár ez versenyeken mindig más az adott pályának megfelelően. A fenti hiányosságok könnyen javíthatók, már persze ha van megfelelő formájú felnink. Nekem nem volt, így maradtam az ALMS verzíónál, azt építettem meg.

A makett:

A Revell újabb fejlesztései közül való, alaposan részletezett készlet. Teljes motortér, csőváz, és váltó-difi kidolgozással adják a vevőnek a Corvettet. A kasztni színe sárga, és szépen van részletezve. Az alkatrészeken van egy kis sorja,de beszívodást szemelőtt lévő helyen nem találtam. Végre az üvegalkatrészek is gyönyörűen átlátszóak, egyedül a világítás üvegét kell egy picit "körbeszegecselni",hogy olyan legyen,mint az igazi. Az illesztések jók, sehol nem tömítettem. Egyedül a festésre kell odafigyelni, de amúgy az összeállítás pofonegyszerű. Sajnos van krómozott keret is (ezt igazán elfelejthetnék már a gyártók), és ami rajta van,azt mind át kell festeni. Hogy nézne már ki egy vérbeli versenyautó "csicsa" króm kerekekkel? Amúgy a felnik nagyon szépek, de át kell őket aluminiumszínűre festeni. A gumik is inkább egy agyonszilikonozott bemutatógépre illenének, elég fényesek, de egy kis csiszolópapír segít ezen. A kerekek egy fémtengelyre vannak feltűzve.

Az összeállítási útmutató képén is látható volt, meg egy-két összerakott maketten is láttam,hogy az első keréktáv jóval szélesebb ,mint a kasztni. Ez nálam is jelentkezett, már- már ott tartottam hogy levágok a fémtengelyből, de előtte jó alaposan kifurkáltam a felnik fészkét, és ez végülis megoldotta a próblémát. Valószínüleg valamilyen öntési anyagmaradvány lehetett a lyukban.

A kasztnit Tamiya TS-16 fújtam le. Korábbi tapasztalataim alapján meg voltam győzödve róla, hogy a Tamiya spray-k Isten áldásai. Sajnos most arról is meggyőződtem,hogy ez nem így van, legalábbis ez a szín nagyon nehezen kezelhető. A sárga amúgy is egy gyengén fedő szín, de ez a festék kifejezetten szívatott engem. Először két rétegben lefújtam a testet, ezzel nem is volt különösebb probléma, pici megfolyást leszámítva. Ezt kicsiszoltam, kipolíroztam és már kész is volt. Na de az ajtók és a motorháztető!! Azonnal összegyűlt a hajlatokban a festék, és ráadásul a széleken elkezdett habzani, buborékosodni. Lehet hogy a hőmérséklettel volt a baj, mert elég hűvösben fújtam meg az alkatrészeket. A jobboldali ajtót legalább hatszor fújtam át.Próbálkoztam melegítéssel, távolságok változtatásával, de mindig előjött a buborékoskodás. A motorháztetőn meg a gyorszárak körül gyűlt össze a festék. Letakarítottam a felesleges festéket és megfestettem a gyorzárakat fémszínnel.

A matricázat megint csak gyönyörű munka a Revelltől. Nagyon puhák és vékonyak, azonnal tapadnak, nem árt a bő víz használata! Feltettem még a tetőre az antennákat (ez nincs a készletben!), és később még készítek előre és hátulra vonószemeket. A kasztnit és az alvázat még egyenlőre nem ragasztottam össze, majd később döntök róla.

Végül annyit szeretnék mondani hogy ez a készlet megérdemelné hogy egyéb privát csapatos festéssel is kiadja a Revell, tekintve azt hogy az autókon a dekoráción kvül nemigen van nagy változás.
100_0970
100_0970
100_0985
100_0985
100_0983
100_0983
100_0975
100_0975
100_1218
100_1218
100_1220
100_1220
100_1222
100_1222
100_1223
100_1223
100_1224
100_1224
100_1227
100_1227
100_1228
100_1228
100_1229
100_1229
100_1231
100_1231
100_1232
100_1232
100_1233
100_1233
100_0977
100_0977
100_0978
100_0978
chevrolet-corvette-c6r-03
chevrolet-corvette-…
chevrolet-corvette-c6r-05
chevrolet-corvette-…
2010.03.03.
Utolsó módosítás: 2010.05.11.
bobi77, Békés
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
vlevi
2010.05.20. 16:40:32
Szia!
Én most csinálom ezt az autót, de más dekorral. Luc Alphand autója lesz belőle.
[img]http://www.endurance-info.com/2007_LMS/00_HTTT/11.jpg[/img]
jabel
2010.05.20. 17:16:50
Szia!
Szép lett a gépezet! Annak ellenére amit leírtál a fényezés nagyon szépnek tűnik.
A revell felnijei meg háát igen, ez van.
Én a változatosság kedvéért egy C5-R-t reszelek, arra minimális faragással fel lehet majd rakni (legalább is egyelőre úgy tűnik) a Tamiya GT1es felnijeit, még méretben sem rosszak. Erről a fényes gumiról meg tényeg leszokhatnának...
Vlevi!
Vmi képi bizonyítékot is légysz! :D
bobi77
2010.05.20. 21:07:52
Szó sincs róla hogy csúnyák a felnik, sőt! Csak éppen nem a megfelelő versenyszéria felnijei vannak benne (legalábbis a doboztető szerinti széria)
vlevi
2010.05.25. 18:21:13
Szerintem meg jók a felnik. Legalábbis ránézésre. A C6R bemutatásakor ilyen volt rajta
http://www.corvetteracing.com/pictures/2005/c6r_intro/
És ez a jó felni a 2005-ös ALMS autóhoz is
http://www.corvetteracing.com/pictures/2005/lagunaseca/pages/lagunaseca021_jpg.shtml
De ahogy elnézem, a 2005-ös Lemanson is ez volt
http://www.corvetteracing.com/pictures/2005/lemans/pages/lemans005_jpg.shtml
De igazad van, 2006-ban nagyon nem ilyen felni volt, tehát a 2006-os Lemans autóhoz nem passzol.
http://www.corvetteracing.com/pictures/2006/lemans/pages/lemans033_jpg.shtml
Luc Alphand autójára viszont szerencsére jó ez a felni.

Még jó, hogy a corvetteracing.com oldalon évekre szét vannak válogatva a képek. Nem túl nagyon, de rendezetten van fennt.
vlevi
2010.05.25. 18:39:38
Egy dologba viszont belekötnék. A corvetteracing.com oldalára hivatkozom megint. Bármelyik 2005-ös képet nézem, a 3-as autón nem a fekete szélvédőcsík volt fennt, hanem a piros.
bobi77
2010.05.25. 19:29:49
Jók a meglátásaid ezért feltettem két képet a corvettracing.com-ról. Ez az az autó amit megépíthetsz a készletből. Tehát jól megnézve a készlet valóban pontos de a ALMS szériához, ami nem ugyan az mint a 24 órás Le Mans verseny amiből ugye csak egy van, míg az AMLS ahogy a neve is mutatja egy verseny sorozat. A revell viszont úgy hirdeti hogy ezzel a készlettel a 24 órás Le Mans-i gyöztes autó készíthető el. Más kérdés hogy a matricán szerepel ez a verzió amit én is csináltam, valamint még szerepel rajta a 2005 és 2006 24 órás Le Mans-i versenyen részt vevő két-két autó is, csakhogy az oldal ablak és főleg a felni eltérő formája miatt csak az ALMS verzió építhető meg pontosan. Persze ezzel a hiányosággal is megépíthető, semmi akadálya nincs ha valakinek így tetszik.
bobi77
2010.05.25. 19:35:14
Illetve még hozzáteném hogy a 2005 Le Mans-i verzióhoz jó a felni.
vlevi
2010.05.25. 22:49:29
Aha. Akkor a sajtóbemutatón volt fekete a corvette felirat a 3-as autón.
bobi77
2010.05.26. 18:53:30
Meggyőztél!
baumi94
2010.08.05. 13:00:45
Ász Corvette! nekem is van egy C5r-em.
Emil
2012.08.13. 09:04:07
Gratulálok hozzá nagyon szép lett!:) Olyan kérdésem lenne hogy a Revell milyen színt ír a festési útmutatóba a kasztni lefestéséhez?
Üdv!
bobi77
2012.08.15. 22:09:13
Egyszerű sima Revell 12 fényes sárga, legalábbis az útmutató szerint.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció