Első szárnyalás

Mikojan-Gurjevics MiG-29 Fulcrum

1:72, Italeri No.184
Pintér György - Múzeumi krimik Ismételtem jelentkezem annyi különbséggel,hogy most életem első repülő makettjének építését osztanám meg veletek.

Igazából nem az első építés,mert ez a harmadik,illetve volt két helikopter is de azokat még anno 10-13 éves fejjel tettem,és hát az eredmények nem az igaziak.
Maga a készlet csak úgy az ölembe pottyant,tehát nem én választottam a típust,hanem épp ez volt kéznél.Ezért aztán úgy döntöttem,hogy megfelelő lesz,hogy kipróbáljam magam a repülőgépek terén is, természetesen most már úgy,hogy több tapasztalattal,illetve megfelelő szerszámokkal felvértezve vágok neki.
Mivel ismét csak a saját szórakoztatásomra építek,így nem nagyon fogok feljavítást végezni,illetve panelvonalakat karcolgatni,szegecselni,stb.Csak is arra szorítkozom,ami a dobozban és ahogyan van.Természetesen sorjázni,tömíteni azért fogok,amennyire tőlem telik.Majd a festés terén is olyan színű lesz a gép,ami tetszik,persze azért igyekszem valamilyen valósághű színre törekedni.De igazából itt nekem az lesz a lényeg,hogy gyakoroljak a szórópisztolyommal,illetve szerezzek némi tapasztalatot a maszkolás terén.

Magában a dobozban mindössze két keretet találunk,pontosabban van egy harmadik is,amin a kabintető van.Ennek örültem,mivel nem ígérkezik nagyon bonyolult építésnek.

ÉPÍTÉS és FESTÉS

Elsőként a pilótafülkével kezdtem,amit majd csak festés után ragasztok be.Ezután a géptest felső részével folytattam.Miután azt lesorjáztam, láttam,hogy az egyik panelvonal pozitív,míg minden más negatív.Illetve egy panel be sincs karcolva.A cikk elején azt írtam,hogy nem fogok karcolgatni stb.,de úgy gondoltam,előbb-utóbb mindennek eljön az ideje, és mivel ez gyakorlómakett,így megpróbálkoztam a pozitív vonalak lecsiszolásával és újrakarcolásával.Nem egészen lettek egyenesek és, szerintem az alakjuk és a mélységük sem egyforma és jó,de messziről szódával elmegy.Ezért aztán a lemaradt panel bekarcolását nem is erőltettem.
Itt következett a hátsó függőleges \"szárnyak\" (nem tudom mi a pontos megnevezés,és hülyeséget meg nem akarok írni) felragasztása sok gondot nem okozott,de majd némi tömítésre szükség lesz a töveinél,bár vigyáznom kell majd,mert ha elfedem a panelvonalakat,akkor karcolhatok és az nem jó!
A gép felső része után az alsó részt vettem kezelésbe,és felkerült rá a hajtómű,illetve a kerekek.A rakéták majd a a törzs festése után kerülnek fel.
Időközben befejezetem a kabin és a pilótaülés festését is,nem nagyon néztem utána a hivatalos festésnek,így olyan színű lett,amilyen kedvem volt!Majd miután ez megvolt,beragasztottam a helyére,illetve lemaszkoltam a kabintetőt.Ez szerintem elég jó lett,főleg,hogy most használtam először maszkolószalagot.
Jöhetett a két fél összeragasztása.Nem igazán voltam elragadtatva,mert tömíteni és reszelni majd kell bőven.

Végül egész jól sikerült összepasszintani a gép alsó és felső részét, így már csak a festés volt hátra.
A festésnél nem igazán követtem semmiféle színsémát,hanem fogtam és kapott a gép egy középszürke alapréteget.A spray-t egy sima festékboltban vettem,a célra tökéletesen megfelelt,ezután pedig szórópisztollyal szabadkézzel fújva világosszürke és fekete foltokat kapott felülre,az alját pedig a világosszürkével fújtam le.
Ezzel lényegében nagyjából befejezettnek tekintettem a gépet,és egy időre félretettem,majd ha lesz türelmem és kedvem vele foglalkozni, akkor még a panelvonalak befolyatása hátra van,illetve a rakéták festése és felragasztása is várat magára.

Összességében egy kellemes hétvégi makettezést tudhatok magam mögött.Kísérleti darabnak tökéletesen megfelelt,hogy kipróbáljam magam a repülők terén,de annyira nem fogott meg,hogy átálljak a repülőkre,de valószínűleg lesz még egy-két röppencs,amit megcsinálok majd idővel.
Doboz grafika
Doboz grafika
Ülés
Ülés
Karcolás
Karcolás
Maszkolás
Maszkolás
Ülés festve
Ülés festve
Ülés festve 2
Ülés festve 2
Kabin kész
Kabin kész
DSC04868
DSC04868
DSC04869
DSC04869
DSC04870
DSC04870
DSC04871
DSC04871
DSC04872
DSC04872
2011.07.14.
Utolsó módosítás: 2012.03.17.
EdE the Brain
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Tibcsi
2012.07.19. 06:30:22
Szia Erik,

A \"hátsó függőleges szárny\" rendes neve függőleges vezérsík, repülősnyelven: svanc. :) Egy észrevétel: az ülés félfényes fekete színű, olivzöld üléspárnával.

Nézegettem a többi makettedet, azok sokkal jobban mutatnak, mint ez a szegény 29-es... sajnos nagyon látszik, hogy ezt nem teljes szívből építetted, amolyan mostohagyerek. Ha csak fele annyit foglalkoztál volna ezzel a szegény repcsivel, mint a Jeep-pel, vagy a szörnyekkel, szerintem sokkal többet tudtál volna kihozni belőle.

Ne értsd félre, nem rossz szándékból mondom. De ha már kitetted közszemlére, nekem (mint repülősnek) ez a véleményem róla.

Üdv: Tibcsi
ecsetes
2012.07.19. 20:50:33
Szia!
Az ominózus függőleges vezérsík sajna ezen a maketten nem sikerült függőlegesre. Az F-22-esen ilyen kifelé dőlő, de a mi általunk is repült 29-esen nem... Jó tanácsként: a futómű aknát, a futószárat és a futóművet még beragasztás előtt fesd le. Gondolom, matricát azért majd teszel még fel. Ha már beruháztál egy szórópisztolyra és kompresszorra, akkor gyakorlásként bonyolultabb mintát is rajzolhattál volna. A neten több érdekes \"kamut\" találsz, azokon lehet gyakorolni. Egy hétvégénél több időt szánj egy gépre, ha tényleg fejlődni akarsz majd. Kitartást és jó makettezést!
Weizi
2012.07.19. 21:10:11
De bizony a magyar,sőt az összes MiG-29-en is kifele dőlnek a függőleges vezérsíkok!!!:)
Természetesen nem ennyire mint a fent lévő képeken!
ecsetes
2012.07.19. 21:21:59
Egyről beszélünk :)
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció