Génmódosítás

1971 Dodge Charger GTS

1:24, AMT-ERTL
Pintér György - Múzeumi krimik A beszerzés:

Néhány éve az egyik internetes oldalon láttam, hogy valaki egy 1971-es Dodge Charger RT modellt készült átalakítani úgy, hogy egy Viper motorját illeszti bele. Úgy gondoltam ezt én is meg tudom csinálni. A keresgélés először a donorral kezdődött, vagyis kellett egy bármilyen kinézetű, olcsó 1/24-es Viper. Sikerült is ráakadnom, ráadásul egyből 2 db 1/24-es Bburago Viper-re. Egy R/T-re és egy GTS-re. Rögtön lecsaptam rá, és ezután jött a nehéz meló. Keresni kellett egy 1971-es Charger-t. Aztán kb. másfél hónappal később sikerült ráakadnom egy AMT-féle ’71-es R/T modellre. Mivel ebből a szériából már állt egy a polcomon, így tudtam, hogy ez elég részletes, úgyhogy rögtön lecsaptam erre is.

Az építés:

Ezután már csak a megfelelő festékeket kellett kiválasztanom a fényezéshez. Azt egyből tudtam, hogy csakis sötétkék-fehér csíkos lehet a Charger. Így a választásom a Revell-féle Lufthansa-kékre esett (R54) ami remek választásnak bizonyult. Több réteg alapozó (két réteg szürke, egy réteg matt fekete) után jött ez a ragyogó szín (két rétegben + egy réteg fehér a csíkoknak). Aztán ki kellett választani a megfelelő felniket. A gyári szóba sem jöhetett, úgyhogy a tartalékok között kezdtem turkálni, és rá is akadtam ezekre a nagyon jól passzoló peres felnikre. Összeállítottam az utasteret, melyet teljesen fehérre festettem (ez a színösszeállítás egyébként a valóságban is sokszor feltűnt – az 1983-as Chargeren például a fehér csíkok is). Ekkor következett a munka keményebb része. Kioperálni a Viper tízhengeres motorját és beilleszteni a V8-as MAGNUM motor igencsak szűkös helyére. Kis farigcsálás után sikerült a váltóval, hatalmas olajteknővel, kipufogócsonkokkal rendelkező tízhengerest ráillesztenem a Charger motortartójára. Ám az elejéről hiányoztak a szíjak, a ventilátor és a hűtő. Mivel igencsak lecsökkent a motortér mérete, ezért a Bburago féle szíjakat nem tudtam beilleszteni, így a gyári AMT-féle megoldást „faragtam” be a szűk helyre. Miután összeillesztettem a karosszériát az alvázzal, lassan kezdtem beépíteni a motorteret is. Beraktam a hűtőt, majd a motor tetejére felraktam a szívócsonkokat. Felpróbáltam a motorháztetőt és ekkor derült ki, hogy egy kicsit kilóg. Újabb faragás és alakítás kezdődött, de végül sikerült megoldanom a problémát és felkerülhetett a motorháztető is…
1971 Dodge Charger GTS 004
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 004
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 005
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 008
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 010
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 013
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 020
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 021
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 026
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 029
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 031

Előttem a "nagypapa"
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 034
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 042

V10 vs V10
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 045
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 046
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 052
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 057
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 059
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 061

Középen a donor
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 065

GTS vs donor
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 066
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 067

GTS vs. R/T
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 077

V10 vs V8
1971 Dodge Charger…
1971 Dodge Charger GTS 100
1971 Dodge Charger…
2009.12.14.
Utolsó módosítás: 2010.10.11.
Lacus85, Érd
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció