Harrier GR.5

Harrier GR.5

1:72, Revell No.4349 (1997)
Ez is egy régi makettem, amit még egy versenyen nyertem 2002-ben.
Nagyjából akkor is készült el a gép. A fotók minőségéért elnézést kérek, az akkori fotomasinával (és rutinommal) ilyenek lettek...

Kezdő makettezőnek szerintem pont jó a kit. Mai szemmel már zavarnak a domború panelvonalak, és a tény, hogy az orr- és főfutó aknái nincsenek meg. Akkor nem is próbálkoztam, hogy ezeket reprodukáljam, illetve akkoriban forrást is nehezen találtam volna hozzá. Így plexi talapzatra került, ami mögé egy fotót ragasztottam.

A pilóta nem része a készletnek, ő papírzsebkendőből és pillantragasztóból készült. Amilyen hihetetlen, annyira jól működik a módszer.
A makett elkészítése nem problémás, nincsenek tátongó szakadékok az elemek között. Ami zavaró az a két beömlőnyilás belső fele. Iletve ezek hiánya. A peremtől befelé kb 5mm megvan, aztán utána már csak a kompresszorlapátok. Ezt műszaki rajzlapból szobrászkodtam be. Sablonként a meglévő műanyag peremet, és a kompresszorlapát elemét használtam. Ehhez ki kellett faragni a Revelles elemből a lapátkoszorút, hogy előálljon a torok. Ez azonban nem sült el valami jól a lapátkoszorúra nézve, így azt egy korábbi roncs Harrieremből kellett átkannibalizálni. Szegény kétüléses Harrier még kiskoromból volt való, amikor még pillanatragasztóval dolgoztam, festésrõl pedig szó sem volt. Azóta kipofozni nem sikerült, így próbapálya szerepét tölti be, ameddig van még hely rajta kísérletezni. Illetve néhány darabja az arra alkalmas makettekben él tovább. ( R.I.P. TAV-8B Harrier - Italeri no 172)

Ma már sok mindent másként csinálnék ezen a maketten, de szerintem azért mutatós. Ajánlani tudom, nagyon jó makett. Lehet hogy meg fogom egyszer építeni újra...
DSCF3774
DSCF3774
DSCF3769
DSCF3769
DSCF3770
DSCF3770
DSCF3773
DSCF3773
DSCF3775
DSCF3775
DSCF3776
DSCF3776
DSCF3777
DSCF3777
DSCF3778
DSCF3778
DSCF3779
DSCF3779
rev04349
rev04349
DSCF5861
DSCF5861
DSCF5862
DSCF5862
DSCF5863
DSCF5863
DSCF5864
DSCF5864
DSCF5865
DSCF5865
DSCF5866
DSCF5866
2012.01.18.
Utolsó módosítás: 2015.05.08.
cserbal, Budapest
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció