Hobby Boss 1:72 Mi-2 Kukacbombázó- Heliforce színekben!

Mi-2

1:72, Hobby Boss No.87241
A bemutatott makett egy típus versenyre készült. Kikötés volt, hogy mindenki ugyanazt a típust kellett megépítse, gyári feljavítok használata nélkül, illetve csak magyar vonatkozású témát lehetett választani. Mivel azt gondoltam, hogy mindenki vagy katonai, vagy mentős változatott fogja preferálni, elkezdtem kutakodni a típus hazai felhasználásával kapcsolatban. Így akadtam rá a mezőgazdasági változatra. A kiszemelt variációt a Heliforce üzemelteti, tudtommal jelenleg is.
A makett maga nagyon jól építhető, pontosan illeszkedik, tömítő pasztára szinte nem is volt szükség. mivel gyakorlatilag dobozból történt az építés, és hatáirdős volt a feladat, nem nagyon méregettem az arányokat. Nálam típushoz jobban értők szerint a főrotor agya kicsit túlméretes, ami jobban megnézve valóban bumszlinak tűnik, de szerintem nem zavaró az összképet illetően.
A verseny kiírás a házi tuningot nem tiltotta, így kicsit feltöltöttem a pilóta munkahelyét. Kapott oldalkormány pedált, öveket az ülésbe, lehajtottam a jobb oldali botot, egy két dobozt a műszerfal oldalára, egy porral oltó készüléket, valami összeügyeskedtem az orosz helikopterekben elmaradhatatlan „légkondi” ventillátort a műszerfal tetejére. Az utastér kukacbombázó üzemmódban nélkülözi az utas üléseket. Helyette egy hat vagy nyolcszáz literes IBC tartály foglalja a helyet, a többi hozzá tartozó akármikkel együtt. Ezt habosított lemezből farigcsáltam ki, és húzott szálból imitáltam a csőkeretet. A belső tér ezzel el is készült.
A festés tekintetében sok variáción nem kellett gondolkozni. A gép egyszínű, fényes fekete festéssel repül, ehhez a Tamiya 69 NATO black színét használtam. A gondom ott kezdődött, hogy a kiszemelt példányon nagyon sok felirat, logo miegymás volt…ugye, matrica ehhez sehol nincs. Próbáltam csináltatni, de sajnos, akivel beszéltem, legutóbbi megkeresésre már nem reagált. Maradt a QR kódos változat. Maszkolás, festés stb.
Mikor minden elkészült, következett a permetező adapter. Nagy segítség volt ebben, hogy a Heliforce-tól kaptam egy kis videót, ahol tökéletesen látszott az egész szerkezet. Különböző vastagságú huzalokból és húzott szálból el is készült, mondhatnám, hogy várakozásomon felüli sikerrel!
Talapzat, és kész! Mehet a versenyre. Második helyet sikerült is megszereznem vele! A 2019. évi Pelinkán Kupán, Gödöllőn harmadik helyet ért a munkám.
Festés
Festés
20190227_161707
20190227_161707
20190227_161729
20190227_161729
20190227_161917
20190227_161917
20190307_193520
20190307_193520
20190307_193658
20190307_193658
20200228_080809
20200228_080809
20200228_080912
20200228_080912
20200228_080854
20200228_080854
2019.04.21.
Utolsó módosítás: 2020.03.01.
sajti, Polgárdi
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
PETI
2020.03.05. 19:07:25
Szia Laci!
Szuper a makett! Élőben is láttam (az eredetit is és repültem is vele) és a fotóját el is küldtem Lujónak, a gép gazdájának. :)
Egy kritika, főleg, ha versenyre készült: a túlméretes rotoragyakat mindenképpen jó lett volna lecserélni és a forgószárnyakkal is van némi gond. Ez házi megoldással orvosolható lett volna, ha egy Intech készlettel fúzionáltattad volna az érintett dolgokat.
Viszont a mezgazd cucc nagyon jó lett!
Végezetül gratulálok a 3. helyezéshez, bár én tuti elsőt adtam volna neki!!! :)
Üdv PETI
sajti
2020.03.05. 19:27:49
Üdv Peti!
Köszönöm a tanácsokat! Sokat filóztam a rotoragy cserén, javításon, e aztán az idő rövidsége miatt mát nem fogtam bele! A rotorlapátokkal nem is foglalkoztam, őszintén szólva fel sem tűnt, hogy nem tökéletesek!
Köszönöm az elismerő szavakat! Egy Ka-26 mellett jól mutatna..kár, hogy alig kapni !
Nagyzo
2020.03.12. 13:27:29
Ez nagyon tuti lett, külön gratz a festéshez!
sajti
2020.03.14. 12:29:18
Köszönöm!
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció