Junkers 87 D-5

Junkers Ju-87 D-5 Stuka

1:72, Revell
A típust,gondolom,senkinek sem kell bemutatni, a valaha volt egyik legsikeresebb levegő-föld feladatú repülőgép, a közvetlen légi támogatás fogalmának megteremtője.

A makett a Revell terméke, a dobozt felbontva egy régi ismerős köszönt vissza. Ezzel a kittel már találkoztam ugyanettől a gyártótól kb. 10 évvel ezelőtt, de szerintem a szerszámot, amivel készítették, azóta sem cserélték le. Ennek megfelelően egy vastagon sorjás, kemény, zöld műanyagból készült, pozitív panelezésű, rendkívül részletszegény makettről van szó, aki versenyre szeretné vinni, érdemes másik készlet után nézni, vagy ne sajnáljon időt és pénzt a feljavításra.

Az építés a szokásos sorrendben történt (kabin, törzs, szárnyak, vezérsíkok, futóművek). Mivel én csak a saját szórakozásomra makettezek, semmilyen feljavítót nem építettem be, a panelvonalakat se karcoltam át (ez a festés miatt felesleges is szerintem), csupán a rések, illeszkedési problémák eltüntetésével foglalkoztam. A makett egyetlen pozitívuma, hogy legalább mérethelyes, így a gép - szerintem - gyönyörű formája romlatlanul megjelenik a kész maketten. Hogy ezt a formát ne törjem meg, bombákat sem raktam föl.

A gépet a gyártó által javasolt színekkel (alja: Revell 49, teteje: Revell 39 és 40) festettem le. Mivel ezek a színek a korai Stukák színei, én pedig egy háború második felében harcoló gépet szerettem volna elkészíteni, ezért úgy döntöttem, hogy téli álcázófestéssel látom el. Eredetileg egyszerű oltott mésszel álcázták. A csapadékos idő és az iszonyatos leterheltség miatt (nem volt ritka a napi 4-5 bevetés) a mész lekopott és a műszakiaknak kisebb bajuk is nagyobb volt annál, hogy a gépek festésével bajlódjanak, épp elég gondjuk volt az üzemképesség fenntartásával. Mivel a gép egy 1944 tavaszinak ez eredetije, ezért az álcázó festést már elég kopottan ábrázoltam, a műszakiak jól láthatóan nem is foglalkoztak a mész lemosásával, hanem csak a fontosabb azonosítójelekről ill. stencilekről távolították el a meszet vagy festették újra azokat. Ezt próbáltam megjeleníteni a matricázással is. A gépen még a kipufogó kormozását festettem meg matt feketével, majd az egészet matt lakkal fejeztem be.

Összességében nagyon élveztem, bár aki versenyre szeretne vinni egy Stukát, mindenképpen egy jobb készletet keressen. Várom megtisztelő hozzászólásaitokat, észrevételeiteket.
DSCF0756
DSCF0756
DSCF0758
DSCF0758
DSCF0760
DSCF0760
DSCF0763
DSCF0763
DSCF0765
DSCF0765
DSCF0766
DSCF0766
2014.05.11.
Utolsó módosítás: 2014.05.16.
Márky, Debrecen-Józsa
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
VerAndras
2014.05.13. 22:51:27
Nekem kifejezetten tetszik! :)
denkmeyer
2014.05.14. 08:15:52
Nekem is tetszik! Ez véletlenül nem egy régi MATCHBOX makett, amit a Revell átvett?

Denk
Márky
2014.05.14. 09:48:58
Örülök, hogy tetszik nektek. Denkmeyer, szerintem bármilyen sötét, aljas trükk előfordulhatott a makett minőségéből kiindulva. :D
vrauko
2014.05.16. 07:30:58
Üdv!
Nem, ez nem Matchbox. Nagyjából kortársak, mer' evvel nemcsak tíz, hanem akár húsz vagy huszonöt évvel ezelőtt is lehetett találkozni. A Matchbox a brit zsákmánygépen alapul, amely Hendonban látható, így a Matchbox - hibásan - egy db hátsó géppuskát ad hozzá. A Revell anno a B/R-t is kiadta nyitható motorházzal, akárcsak ezt és a Ju-88-at. Még mindhárom elérhető, a B/R-t He-111-el és másokkal nagy készletben, a Ju-88 még külön is kapható, noha az új szerszámos 88-as is megjelent már jó ideje.
De nem lehet, hogy ez D-5 változat? Elég hegyes a szárnya neki.
Márky
2014.05.16. 10:58:02
Na akkor mostmár tudom, hogy ki fia, borja ez a makett. Jaj de igen D-5, nem tudom, hogy miért D-3-ast írtam, köszönm az észrevételt, ki is javítom.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció