Légiháború Magyarország felett 2.rész

Messerschmitt Bf-110 G4

1:48, Promodeler
A Bf-110 -t megpróbálták a németek leváltani, de újabb és jobb gép hiányában szükségből ezt fejlesztették tovább. Igy született meg a G4 éjszakai vadász változat. A német éjszakai ászok több mint fele ilyen géppel aratta sikereit. Mi magyarok is kaptunk a tipusra átképzést, de már későn, 1944 őszén. 1944 decemberében kaptuk meg a G4-eseket, melyekkel Wienerneustadtban repültek először. Majd 1944 december végén átrepültek Magyarországra valahová a határ mellé ( egyes források szerint Csorna volt a célreptér, de vannak akik ezt nem tartják valósnak). A lényeg hogy a háboró végéig már ezzel a tipussal repülték azt a kevés bevetésüket, amelyet a benzinhelyzet engedélyezett. Egy ilyen gépet szerettem volna én is megépiteni, hiszen eléggé kedvelem az éjszakai vadászokat, pláne ha magyar..

A makett:
A Promodeler és Revell makett teljesen megegyeznek,csak az előbbit az USA-ban lehet kapni,az utóbbit Európában ( már hogyha akad). Ebből is látszik hogy az internetnek elég jelentős szerepe volt a gép beszerzésében. A dobozban található egy eléggé részletes pilótakabin, de elfér benne az Eduard maratása. Igényesebbek beszerezhetik az Aires kabinját, amely "megduplázza" a makett értékét. A kabin és törzs illeszkedése elég jó, ugyanez mondható el a szárnyfelekről is. Gyorsan épithető kit. Tömíteni sem sokat kellett. Mikor minden fontosabb elem a helyére került következett a festés. Itt ismét megoszlanak a vélemények, hogy a felső álcázószin RLM 74/75 vagy csak RLM 75 volt. Ilyen tisztázatlan esetekben mindig azt választom, amelyik esztétikusabb látványt nyújt a kész maketten. Ha valaki mégis szóvá teszi,csak annyit kell kérdezni ,ott volt és látta?". Ezek a dolgok örök rejtélyek maradnak az utókor számára. Tehát a gépet telibefújtam RLM 76 -al, majd felülre felkerült az RLM 74/75 páros. Felfestettem a fehér nélküli magyar szineket és a magyar kereszteket. Lakkozás után jöhettek a matricák. Közelibb képen láthatóak a törzsgyűrűk számozásai, úgyhogy fel is kerültek. Majd jött a Bagoly "embléma" kérdése. Mivel ez sem egyértelmű, hisz a képeken a gép orrát faágak takarják ezen a helyen, igy ott is lehetett meg nem is, mivel az összképet javitja, felkerült a gépre. Felkerültek a sárgarézből esztergált gépágyúlángrejtők , futók, kipufogó-lángrejtők, antennák, rádióhuzalok.

Nekem az egyik kedvenc gépen lett elkészülte után ,nem csak azért,mert éjszakai vadász és ráadásul magyar is, hanem mert csornai születésű révén megvan az esélye,hogy ez a gép is ott állomásozott pár hónapig.
BF110G4-vi
BF110G4-vi
alapanyagok
alapanyagok
pilótafülke
pilótafülke
törzs
törzs
Bf-110 G4_1
Bf-110 G4_1
Bf-110 G4_2
Bf-110 G4_2
Bf-110 G4_3
Bf-110 G4_3
2010.08.30.
Utolsó módosítás: 2010.08.31.
Mustang, Győr
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
denkmeyer
2010.10.20. 07:45:27
Szia Mustang!
Nagyon szép a maketted és külön dícséret azért, hogy magyar gépet építettél. Tegyél fel légyszíves képet az eredetiről is!
Köszönöm,
denkmeyer
Mustang
2010.11.06. 22:38:26
Köszönöm az elismerést.
Sajnos nem találom a képeket, az egyik Aero Historiában voltak. Valószinű kölcsönadtam valakinek. 2 db kép is volt róla. Egyik előről a másik a tőrzs része oldalról.
üdv.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció