Pintér György - Múzeumi krimik
Az elsőszámú kedvencemről szeretnék egy pár sort írni. Ez a TU-154-es.
Ahogy látom,már többen elkészítették ezt a makettet,de úgy gondoltam én sem maradok ki a "sorból".
Pár éve kezdtem maketteket építgetni újra. Az egész 8-10 éves koromban kezdődött,amikor a sokak "fertőzését" okozó NDK-s maketteket építgettem abszolút kezdő módon(összeragasztás,matrica,állvány,polc). Később az Italeri egy-két vadászgépét készítettem el hasonló módon. Sok-sok év szünet után az egyik multi játékrészlegén beleszerettem egy 737-800-asba,amit Air Berlin-es kifestéssel-már jobban odafigyelve a részletekre-összeraktam. Ekkor már használtam szórópisztolyt,maszkoltam, és próbáltam az internet segítségével a számomra és amatőr tudásomhoz képest legszebben megépíteni a gépet. Ezt követte még egy Lufthansá-s Airbus A321-100 és egy szintén Lufthansa-s B 747-400-as,mind 1:144-es arányban. Majd jött egy KLM-es DC 10-es is. Ezekről a szárnypróbálgatós gépekről később töltök fel egy-két képet.
A legutolsó gépem a legnagyobb kedvencem a TU-154-es.Szerintem nem kell a típust bemutatnom. A Zvezda sokak által ismert makettjét "hozta a Mikulás". Már kezdetektől tudtam,hogy a Malév színeiben fogom elkészíteni(itt szeretném megköszönni SZEGEDI FERENC segítségét és türelmét!!). A gépet(az eddígiekkel ellentétben) már tömítettem,alapoztam,és próbáltam a tőlem telhető maximumot hozni.
Tudom,hogy M-es verzió sohasem repült Malév színekben,de így hagytam ,mert így is elég impozáns látványt nyújt.A HA-LCR lajstromjelű gépre esett a választásom,mert szerettem volna,ha van a gépnek egy kis története,nevezetesen ez a gép Salonikiben behúzott futókkal ért földet 2000. július 4-én.
Akkor jöjjön egy-két kép az építésről és az elkészült gépről. Remélem többek tetszését elnyeri majd még azzal az egy-két hibájával is.