Me-110 G-2 magyar felségjellel

Messerschmitt Me-110 G-2

1:48, Revell
Pintér György - Múzeumi krimik Eredetileg egy 110 G4-est akartam készíteni magyar jelzéssel, ezért beszereztem a HAD matricalapot és az Aires kabinbelsőt.
Következett a lényeg, a makett megvásárlása. Legnagyobb meglepetésemre Mr. Revell már csak a G2-t forgalmazta. Nem baj, azért is magyar gépet építünk! Elkezdtem bújni meglévő irodalmamat és találtam közel két sort arról, hogy a magyar légierő használt G2-t, fotót viszont egy darabot sem. Kicsit le voltam lombozódva. Aztán csoda történt, pontosabban megkaptam Punka György-Sárhidai Gyula: Magya Sasok c. könyvét és találtam egy, azaz egy darab oldalnézeti rajzot. Innentől kezdve beindult a gépezet!

A makett a Monogram által gyártott Messer, szerintem hibátlan. Az építést a kabinnal kezdtem - megjegyzem, miután kibontottam a dobozt, felmerült a kétely, hogy felesleges volt megvenni az Aires kabint. Szerintem nem sokkal jobb a gyárinál, viszont drága és borzasztó nehezen megy be a helyére. A kabin alját és az oldalakat hártya vékonyságura kell csiszolni, hogy be lehessen rakni a törzsbe. Miután ezen túlvagyunk, a gép többi részét a leírás szerint viszonylag egyszerűen és pontosan össze lehet építeni.

A festést a sárga törzsgyűrűvel és a szárnyvégekkel kezdtem, utána a magyar trikolor a farokra. A törzs szinét az általam talált rajzból és német G2 képek alapján fújtam Gunze festékekkel. Matricázás után grafitporral koszoltam, illetve alu színnel koptattam. Végül felkerültek a légcsavarok és a futómű egy kis huzalozással. Az antennahuzalt nylonharisnya szálából és vékony damilból csináltam.
DSCF2913
DSCF2913
DSCF2768
DSCF2768
DSCF2737
DSCF2737
DSCF2762
DSCF2762
DSCF2763
DSCF2763
DSCF2915
DSCF2915
2009.01.25.
Utolsó módosítás: 2009.01.26.
Hubcsi
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Rag
2009.01.27. 15:59:00
Nagyon szép lett! Egyébként is egy szép gép, de a magyar festés méginkább szebbé teszi számomra :) Gratulálok hozzá!
Tibor
2009.01.27. 16:02:04
Az általad közölt rajz először az Aero Historia 1992. októberi számában jelent meg a Punka Gyuri által jegyzett "Éjszakai vadászok" c. íráshoz mellékelve. Sajnos azonkívül, hogy 3 me-110G-2 érkezett 1943 júniusában Ferihegyre, többet a magyar alkalmazásáról nem találtam. Ismerve Gyuri munkásságát, Ő a rajzait esetenként visszaemlékezések alapján is rajzolta. Kár, hogy fénykép erről a típusról ezidáig magyar felségjellel nem került elő.
A maketted nagyon mutatós lett. Gratulálok hozzá.
levta1
2009.01.27. 16:13:09
Szia!
Nagyon szepen megcsinaltad, gratulalok!
Helyenkent a pici matricak nemelyike mintha fenylene, de lehet hogy ez csak a fenykepen tunik igy. Ettol fuggetlenul nagyon jo lett. Mennyi ido alatt keszultel el vele? (Csak kivancsisagbol) :)
Udv!
Podva
2009.01.27. 17:25:07
Szia
Tényleg szép, bár ha egy kicsit vársz az építéssel, akkor már leírhattad volna, hogy létezik a gépről egy publikált fotó. Az Aero magazin tavaly decemberi vagy novemberi számában van egy kép erről a gépről. a törzs foltozása olyan mint a tied, bár a lövész ablaka korai tipusú, mint amilyen a rajzon is.
Üdv Podva
Mustang
2009.01.28. 11:12:50
Szia
A Stefánián is már megnéztem magamnak, mutatósra sikeredett a mű. Ha még mindig szeretnél magyar éjszakait épiteni akkor van egy felesleges promodeler G4 esem.
Egyébként egymás mellett voltak a gépeink a Stefánián, enyém volt a magyar G4 -es. További sikeres munkákat kivánok
Mustang
Hubcsi
2009.01.31. 13:35:01
Sziasztok!
Köszönöm a hozzászólásokat!
Mustang, érdekelne a G4, de kellene valami elérhetőség.Előre is kösz.
Üdv mindenkinek,további jó makettezést!
L33loo
2009.05.26. 14:36:10
Üdv
a makett nagyon durva!
ÉS a cikk is jó
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció