Mi-24P Hind Afganisztán 1979-89

Mi-24P

1:35, Trumpeter (2004)
Üdv.

Szeretném bemutatni legújabb építésem. Már régóta szerettem volna egy, az afgán-szovjet háborúban használt Mi-24 Hind helikoptert építeni.
A tíz évig tartó konfliktus során kezdetben a Mi-24V helikoptert, majd - az ott szerzett tapasztalatok alapján is - módosított változatát, a Mi-24P verziót használták jellemzően. A P típus fő jellegzetessége az eltérő fegyverzet (a JakB-12,7 12,7 mm-es négycsövő Gatling-rendszerű forgocsövű géppuskát cserélték a GS-30-2K 30 mm-es űrméretű Gast-elven működő gépágyúra). A hadszíntéren jellemzően használták a gépeken az EVU-t (kiömlő árnyékoló rendszert), amely a föld-levegő hőkereső rakéták elleni védelemre szolgáló passzív berendezés. A gépek festését tekintve legjellemzőbb az "amőba / lóhere" mintás álca volt. Fegyverzeti eszközöket tekintve a gépágyú használata mellett leginkább a nem irányított rakéták és bombák célbajuttatására használták a gépeket.

A Trumpeter 1:35-ös méretarányú Mi-24V Hind készletét építettem meg. A kit 2004-ben jelent meg, véleményem szerint nagyon jó minőségű, viszont feljavítók nélkül csak eléggé "fapados" verzióban építhető meg, valamint makettezésben jártasság ajánlott hozzá. Az alkatrészek jól illeszkednek, a legnagyobb kihívást a hosszában félbevágott felek összeragasztása utáni tömítés, újraszegecselés, valamint a plexi pilótafülke sérülésmentes illesztése jelenti. A rotor megépítése sem egyszerű, illetve nagyon sérülékeny és kiemelten vigyázni kell rá az építés után. Az építéshez a kiváló minősígű Part fotomaratást (exterior, interior), Eduard fotomaratást (exterior), a Lemkits műgyanta P verzió-átalakító szettjét és EVU készletét, a Profimodeller infravetőit, valamint a Reskit B8V20 rocket pod és BDZ-57KrV racks készletét használtam fel. A két pilóta figura a CMK terméke.
Több helyen végrehajtottam a P verzióhoz szükséges módosításokat:
- bal szárnyon található "laser designator pod" eltávolítása
- fegyver operátor műszerfalának átalakítása
- törzselsőrész és gépágyú lecserélése
- kétoldali besugárzásjelző szenzorok áthelyezése.
Az építés során sok "saját" átalakítást-faragást végeztem, kétkomponensú tömítő, sztirol és egyéb anyagok felhasználásával.
A rotorlapátok repülés közben kissé parabolás alakot vesznek fel, ezért a gyárilag egyenes rotorlapátokat hajszárítóval melegítettem és hajlítottam meg. A rotorszerkezet hidraulika csöveit és csatlakozóit is saját anyagokkal készítettem.
A kiváló minőségű stencil és matrica a Lindenn Hill terméke.
A festés alapvetően Mr. Hobby és Mr. Paint és Alcad fém festékekkel történt, a képek alapján próbáltam a megfelelő színkombinációt kikeverni több-kevesebb sikerrel. AK Real Color lakkot alkalmaztam, a weatheringhez Ammo és AK termékeket (bemosó, filter) használtam.
A sokszor nem élvezetként megélt építés során próbáltam a meglévő referencia fotók alapján minden részletre figyelni, amely a konfliktus során használt gépeket jellemezte.
00
00
01
01
01
01
02
02
04
04
05
05
06
06
07
07
08
08
09
09
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
16
16
17
17
19
19
21
21
07_2
07_2
i - 2019-04-30T201705.313
i - 2019-04-…
2020.04.29.
dioevil
Diós László
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
f2d
2020.04.30. 17:41:21
Kitűnő munka! Nagyon tetszik az egész megjelenítés kompletten.
Mostanában az in flight egyre jobban izgat, erről is írhatnál egy két sort, pár képpel illusztrálva, pl hogyan alakítottad ki a rögzítést, miket használtál fel hozzá, stb.
tégé
2020.04.30. 20:00:10
Gratulálok, nagyon szépet alkottál!Szeretem az ilyen életszagú maketteket!
atika
2020.04.30. 20:03:47
Minden ízében tetszik, leginkább a színe és a mintája ragad magával!
PETI
2020.04.30. 21:03:01
Nagyon szép lett! Gratulálok!
Alfio
2020.05.21. 18:16:13
Nagyon király lett. Gratula!
dioevil
2020.05.21. 21:13:59
Köszönöm. A rögzítést egy műagyag csavar-tipli segítségével oldottam meg, kifúrtam és beragasztottam. Ebbe megy bele az üvegbot.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció