MiG-3

MiG-3

1:48, Trumpeter
A nagysikerű StuG III group build után felvetődött az ötlet, hogy szervezzünk az Attilaproductions fórumon repülős csoportos építést is. Többfordulós szavazás után a MiG-3 lett a nyertes makett.
Alapmakettként az ICM és a Trumpeter makettje jöhetett számításba. A Trumpeter makettjét választottam, hozzá beszereztem az Eduard maratását. Először egy német festésváltozatot néztem ki magamnak, aztán megláttam ezt: http://mig3.sovietwarplanes.com/mig3/external.html
és eldöntöttem, hogy a fém-fa-vászon színű felületeket festés nélkül fogom bemutatni.

Vadász István, az orosz repülőgépek szakértője felhívta rá a figyelmem, hogy a valóságban egy MiG-3 sosem nézett ki így, idézem: „…az asztalosüzemi munkák végén az összes fa részt bevonták repülővászonnal, ami többnyire ezüst szinű (aerolakk) volt, késöbb szürke.” Tehát ez a makett már a fantázia kategóriába tartozik!

Mint már az elején írtam, a Trumpeter makettjét választottam, főleg azért, mert egy új szerszámos makettnél nagyobb részletgazdagságot és pontosságot vártam el, mint a viszonylag régi ICM makettnél. Sajnos ez csak részben igaz, mert a részletgazdagsággal nem volt gond, viszont az alkatrészek illeszkedése nem tökéletes. Ez sajnos visszatérő probléma a Trumpeter repülőgép-makettjeinél. Legnagyobb probléma a szárny-törzs csatlakozás. Az összeállítási útmutató szerint a felső szárnyfeleket az egybeöntött alsó szárnyrészre kell ragasztani, majd a kész törzset a szárnyfelek közé kell illeszteni. A csatlakozást viszont nem segítik pozícionáló részek, és csak egy keskeny ragasztható felület marad. Itt bőven volt tömítenivaló rés és szintbeni eltérés, ennek viszont a szépen részletezett és szegecselt felület látta kárát.

A kabinbelsőt szinte teljes egészében le lehet cserélni az Eduard maratásával. Ez a maratás már új generációs, tehát színezett műszerfal és öv tartozik hozzá. Aki tökéletes munkára törekszik, annak le kell cserélnie a kabin csővázát imitáló „kivasalt” vázat kör keresztmetszetű anyagra, mert csukott kabintetővel is jól látszik.

Az alumínium festék minden hibát kiemel, ezért a szokásos csiszolások után fénymásolópapírral dörzsöltem át a teljes külső felületet. Ez políroz, kiemeli a karcokat, és jól tapad rá az alumínium festék.
A festés első lépése a fa részek elkészítése volt. Ha nem sikerült volna, a sima műanyagról könnyen le lehetett volna takarítani, és a német festés készült volna el.

Alapszínnek a Humbrol 94-et választottam, némi fehérrel világosítva, erre jött egy fényes akril lakk réteg. Két nap száradás után sötétbarna festékbe mártott szivacsdarabbal festettem meg az erezetet, panelenként külön-külön. Egy kis szivacsdarabot egy nagyobb csipeszbe szorítottam, majd a csipesz két szárát szigetelőszalaggal tekertem körbe. Ahol nem tetszett a kapott minta, az akril lakkról nyomtalanul vissza lehetett törölni.
Utána a vászon kormány- és csűrólapok következtek, színüket Revell festékekből kevertem ki.

Következett az alumínium részek festése, de előtt minden lefesteni nem kívánt felületet Tamiya szalaggal maszkoltam ki. Az alumíniumhoz használt festék a Prisma Color Chrome Silver, festékboltban kapható spray festék, amit tégelybe fújtam ki, majd szórópisztolyból fújtam a makettre.

Fedő lakkrétegként a fa részekre Gunze akril félfényes, az alumínium részekre Gunze fényes akril lakkot használtam.
A panelvonalakat vízzel hígított műszaki tussal emeltem ki.
Kabin
Kabin
Félkész festés
Félkész festés
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
Készen
2009.01.30.
Szabó Ákos (Ákos), Uraiújfalu
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
sanyi
2009.02.01. 17:50:32
Szia!
Nagyon szép és öteletes! De! Egy vadiúj gépen is ennyire szutykosak a panelvonalak... Ja elfelejtettem! A messzi nyugaton úgy építenek, hogy nem látnak igazi gépet, csak pár rajzot... Ha pedig valaki nem követi a divatot akkor az senki.
Üdv
Sanyi
Muzzy
2009.02.02. 10:21:18
Szia Ákos!
Mond meg a Vadásznak, hogy még most fogják bevonni vászonnal, tehát még nem fejezték be a faipari munkát! :)
Mint mindíg, nagyon szép a géped!
Megnyugodtam, mert eddíg azt hittem csak én vagyok olyan béna, hogy a szárnytő csatlakozásánal akkora rések keletkeztek. De ezek szerint ez gyári hiba.
Valahol láttam a neten, hogyan rakták fel a falemezeket, ha érdekel megkeresem, mert ennek is meg volt a szabvány eljárása, az biztos, a falemezeket egymáshoz képest elforgatva ragasztották,(a szilárdság miatt - és e menetirányhoz képest 45 fokban - hogy minél kisebb legyen a légellenállás. De még egyszer ezt nem bántásnak, okoskodásnak szántam, nekem nagyon tetszenek a munkáid! (és irigylem az építési sebességed, meg a minőséged!)
Muzzy
Muzzy
2009.02.02. 15:00:23
Valami ilyesmere céloztam, igaz, ez Me 163-as.
http://www.network54.com/Forum/149674/message/1233403528/Here+you+go

Muzzy
Muzzy
2009.02.07. 01:06:11
Szia Ákos!
Találtam Neked egy fényképet, igaz ez restaurálás alatt áll, de pont olyan, mint a Te géped! Az asztalos munkák nincsenek befejezve, de a fém borítás már rajta van!
http://mig3.sovietwarplanes.com/mig3/novosibrestor.jpg
Muzzy
Ákos
2009.02.07. 17:31:42
Köszönöm, tényleg ugyanúgy néz ki:)
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció