Mig-23UB

Mikojan-Gurjevics Mig-23UB

1:48, Esci/saját No.4022 (1993)
Sziasztok újra ebben a témában!

Miután becsődöltem a New Castle-i Mig-23-mal, egy ideig csak porosodott a polcon. Aztán egyszer rászántam magam és bedobtam a maró löttybe! Kivétel után megint évek teltek el, míg műanyagtisztán, néhány helyen szétesve várta a sorsát.
A FORDULAT
2016-ban elköltöztünk, ekkor sok más bontott társával a Mig-23UB is költözött, s új helyére való bekerülésével elgondolkoztam szegény mostoha sorsán. Nemsokkal előtte még néhány együléses dobozos társa és kettő megépített magyar MF is volt, s a több dobozból az volt a célom, hogy őt újra civilnek építem, de csinálni szeretnék majd több másikat is. Időközben kaptam 1/48-as kétüléses Mig-23 kabintető másolatot egy makettező jóbarátomtól, ezzel is még közelebb került a típus is hozzám. Eleve a 23-as vetekedik nálam a 29-essel, de a kétüléses nagyon bejön a púpos hátával. Aztán egy döntés útján egy épített 23 elment és az összes dobozos is. Így ő maradt, és mivel mindenképpen akartam egy magyart, február elején nekiláttam, hogy szétszedjem és újra összerakjam. Így négy év után készülhetett el újra.
ÉPÍTÉS
Maga a szétbontás sem volt egyszerű, bár a régi kabintető egyből lejött, viszont a törzzsel volt gondom. Mivel gyanta futóaknát akartam bele tenni, annak ki kellett vágni a helyét, viszont csak egyéb helyeken repedve jött csak szét a két törzsfél. Illetve utólag az orraknát bele sem tudtam tenni, az előző kétülésessé való átoperálás miatt, hát ez van. A kabin viszont gazdagabb lett, gyanta műszerfalak kerültek a régi üresség helyére. Mivel a maróanyag szépen megette az előző tömítéseket, így azokat teljesen el kellett távolítani mindenhonnan és újakat tenni. Kicseréltem a régi orrot is gyantára. Összeállítottam újra a törzset és az orrot, a szárnyakat, más kisebb alkatrészek is időközben leszédültek, azokat többször is a helyükre ragasztottam időközben, mert néha én vertem le őket. A futók is hamar betaláltak gyantásított helyükre, az orrfutót pedig kicsit megemeltem, mint minden 23-asomnál. A kabintető belövése volt a legnehezebb feladat. Mert a hézagoknál a tömítőkence is befolyt a kabinba, így azt hiába festettem előre ki szépre, most éktelenkedik benne a fehér tömítő. Ááá, bosszús, de nem tudok utólag mit kezdeni vele. Hacsak nincs valakinek ötlete. A kabin és a hajtóműbeömlő között kellene lennie egy résnek, sajnos ez az én gépemen betömődött a tömítésektől, sajnos utólag nem sikerült kitisztítani. Azon kívül amit mindig képes vagyok elrontani: kifújtam a kabint belülről a szennyeződéseket illetően, de mégis maradt benn valami és az most felkenődött a plexire. Próbáltam gyanta hajtóművet is tenni bele, de olyan erősen ragaszkodott a sajátja hozzá, hogy ráhagytam, s inkább kicsit felreszeltem kívülről, úgy jobban is néz ki!
FESTÉS
Még nem ruháztam be kompresszorra, így folyamatosan kutatok a nagykerekben flakonos festékek után, és sikeresen találtam is egyet, teljesen megfelel. Már első fújásra is nagyon tetszett, majd még kettő átfújás jött. Ezek után a matrica és a koszolás következett. Majd a futóaknák és a más szürke színű megkülönböztetett felületek, lakkozás és lassan íme, elkészült. Nekem személy szerint nagyon bejön, bár nem mondom rá egyáltalán, hogy hibátlan, sőt...messziről, úgy 3 méterről jól néz ki ☺
Viszont rengeteg tanulságot hozott a makettezésembe, és nagyon sok tanulnivalót, amit másoktól is, tőletek hallok, látok, s sokszor csak ámulok, meg persze mondogatom, ááá én olyanokat mint ti, sosem fogok tudni építeni! Ennél a makettnél jött egy ilyen gondolatom is, mint Bárdi Lacinak: majd kiadja a Trumpeter 1/48-ban...és akkor beruháznék én is, úgy könnyebb egyet megépíteni...
Egy biztos: maradt egy gyanta garnitúra orr, futóakna és hajtómű 1/48 Mig-23-hoz, ez pedig csak egyet jelent... ☺
Még a New Castle-i festés visszaköszönése
Még a New Castle-i…
Szétbombázás
Szétbombázás
A visszaépítés
A visszaépítés
Az első fújás után
Az első fújás ut…
Itt már alakul a részleteket illetően
Itt már alakul a r…
A kabintető is festve...
A kabintető is…
Készen-1
Készen-1
Készen-2
Készen-2
Készen-3
Készen-3
2013.10.19.
Utolsó módosítás: 2017.04.02.
Bozsik József (Szu-22), Algyő
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
kiskulics
2014.01.13. 21:37:52
Szia!
Nagyon tetszik ez a "kis"Mig! Ügyesen megépíteted!
Csak íg tovább kolléga! ;)
Szu-22
2014.01.31. 15:12:14
ÓÓÓ!
Köszönöm, azóta aztán már többször átgondoltam újra meg újra a dolgot és lehet bedobom a vödörbe, s a kabintetőnél módosítok. Aztán lehet megfestem belőle inkább a magyar 15-öst! Ennek a festésével ugyanis azthiszem tényleg megbuktam!
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció