Mil Mi-2 csapatszállító helikopter

Mil Mi-2T "Comandos Transport"

1:72, Mastercraft
Pintér György - Múzeumi krimik A lengyel Mastercraft cég által forgalmazott készlet egy, a Magyar Honvédségnél is valaha hadrendben álló csapatszállító helikoptert tartalmaz 1:72 méretarányban. Az öntőkeret elemei sajnos nem a legjobb minőségűek, és az útmutató is hagy kívánni valót maga után - gondolok itt pl. arra, hogy egyes elemek nincsenek jelölve, vagy egyszerűen hiányzik az elem a keretről... -, mégis gyermeki izgalommal álltam neki a megépítésének.

Először az üvegeket illesztettem be, amik kellemes csalódást okoztak a kis segédfülekkel az oldalukon.

Ezt követően a belső tér kialakítása következett, ahol némi átalakítást kellett eszközölnöm: a műszerfal ugyanis nem illeszkedett a géptest megfelelő helyére, így azt közvetlenül az orrészbe ragasztottam, nem pedig az alapra az ülések elé. Le kellett vágnom a padló elejét, hogy az átalakítás után beférjen a helyére, de sikerükt megoldanom e kényes problémát.

A gép testének összeillesztése után a has fegyverhordozó sínjei is felkerültek, valamint a hajtómű nyílásai is beépültek (ezekkel is volt némi harc, mert nem néztem meg előre a rajzokat, így az egyben lévő testbe macerásabb volt bejutni a belülről illeszkedő elemekkel...)

A farok részt is két fél elemből kell összerakni, amire felkerültek a szárnyak és a hátsó rotor tartója, valamint a billenést gátló rúd. A kerekek, üzemanyagtartályok és hajtómű felhelyezése után még néhány apróság - fellépő, antenna, hátsó légcsavar -, és a gép készen állt a festésre.

A festésnél segítséget nyújtott egy kép a ma is használt Mi-8-asaink egyikéről. Az autófényezésnél használt "maszkolás" technikát alkalmazva az egész gépet telibe fújtam a Model Master "euro dark green flat" színével, majd ragasztó szalaggal leragasztottam azokat a részeket, amik zöldek maradttak. A másik szín a Rewell 17 kódszámú homokbarna színe - ami szerintem megegyezik a Model Master "wood flat" színével. Ezzel is lefújtam az egész gépet, majd száradás után eltávolítottam a ragasztócsíkokat. Az így kapott mintázat hasonlít legjobban a képen látott festéshez.

A matricák között magyar felségjelzés is található, régi és új egyaránt. Én a régit tettem fel a szolnoki alakulat címerével együtt. A gépszám és a figyelmeztető felhívás felhelyezése után már csak a hátsó rotor lapátjainak végén látható piros-fehér-piros színezés volt hátra.
Ezzel elkészült a Mil Mi-2-es csapatszállító, melyre egyetlen okból nem kerültek fel a forgószárnyak: a gép egy szállító járműre lesz helyezve...

Az építés és a festés nem tökéletes, sajátmagam örömére tettem fel a netre, de a negatív kritikát éppúgy elfogadom, mint a pozitívat! :)
1. A doboz
1. A doboz
2. Az egyik keret
2. Az egyik keret
3. A másik két keret a matricákkal
3. A másik két…
4. kész a törzs és a farok
4. kész a törzs é…
5. Már kerekeken
5. Már kerekeken
6. Festés előtt
6. Festés előtt
7. Megkapta az első színt
7. Megkapta az els…
8. A második színt is megkapta
8. A második színt…
9. Felmatricázva
9. Felmatricázva
10. A 86. Harcihelikopter Ezred Csapatcímerével
10. A 86.…
11. És a régi rendszer felségjelzésével
11. És a régi…
12. Járőr Salgótarján fölött :))))
12. Járőr Salgó…
2009.03.04.
Utolsó módosítás: 2009.03.05.
Thor
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
CrazyCharlie
2009.03.26. 09:43:19
Egyáltalán nem rossz, szép munkát végeztél! A felségjelek inkább a faroktartóra
szokott kerülni (az ék biztosan!).
Tibor
2009.03.26. 16:26:54
Engedj meg néhány észrevételt: A Mi-2-esek csillag felségjellel még a lengyel festést viselték, a maketteden az oldalszám ferde, a csillagos időszakban még nem voltak ezred jelvények.
Tibor
juge75
2009.03.27. 10:13:06
Pár apróság: az orosz gépek keréktárcsái zöld színűek, ez nagy általánosságban igaz.
Háromszínű festéssel rendelkeztek ebben az időszakban, a kétszínű festést nagy javított gépek kapták, egészen a kivonásukig, a farkon lévő két antenna V-állású.
Az oldalsó ÜZA-tartályok mindig be voltak horpadva, mert arra másztak fel, a tartályon két dolog hiányzik: a töltőnyílás és a túlfolyó.
Ha jó a megérzésem akkor fordítva forog a forgószárny, erre figyelj.
juge75
2009.03.27. 13:58:23
A farokvégen alul levő fémkeret hátrafelé áll, nem előre.
Feladata hogy ne ütközzön a földnek leszálláskor a farokrotor (légcsavar).
A turbinák kiömlői túl rövidek lettek.
Tanulmányozd a fényképeket és észre fogod venni.
Dani69
2009.03.28. 15:11:27
A 10. képnél azt írtad hogy a "86. Harcihelikopter Ezred Csapatcímerével". A Mi-2-sek sose voltak a 86. Ezredben csak az MH.89 Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezredben de az is rég volt már. Mellékesen 86. Harcihelikopter Ezred sose volt, 2 évig volt MH.86 Szolnok Helikopter Ezred és 2006 óta meg már csak MH.86 Szolnok Helikopter Bázis van.
Thor
2009.03.29. 18:20:45
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat, és mindenkitől elnézést kérek a hibákért. Sajnos még nagyon kezdő vagyok a makettezés tudományában, ezért nem tudom, mi a valódi menete egy makett elkészítésének. De minden kritika építő számomra, mely a tökéletességre sarkall!

Köszönöm!
Balázs286
2009.03.30. 17:58:54
Hali! Azt szeretném megkérdezni hogy hol sikerült szert tenned a makettre és mennyiért?
Balázs
Thor
2009.04.04. 20:18:16
A Bécsi úton a Tímár utca, Vidor utca környékén van egy makettbolt, ott vettem.
Balázs286
2009.04.22. 16:16:20
Köszönöm!
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció