Óriás fóka és óriás Gusztáv
Megosztom

Fw-190F-8 és Me-109G

1:24, Airfix No.16001 és 12002
Horváth Sándor gépe - W-521 és Beregszászi Sándor gépe V-790

Fw-190:

Az eredeti gép 1945 telén-tavaszán a Dunántúlon állomásozott, pilótája egy okmány nélküli légigyőzelemmel rendelkezett a Magyar sasok c. könyv szerint.

A típusról két okból nem írok: elég ismert, valamint nem vagyok benne eléggé "otthon".

Előrebocsátva: magamat amatőr makettezőnek tartom, magamnak építek, ecsettel festek, és nem célom a mesterszint elérése, inkább gyűjtő vagyok. Ezért kérem a profi, mester makettezőket, hogy ne bosszankodjanak - ez a makett nem éri el az ő színvonalukat. Tulajdonképpen azért teszem fel az infora, mert egyéb okból végig lett fényképezve a folyamat.

A makett nem az enyém, hanem egy ismerősömé, ő kapta ajándékba évekkel ezelőtt. Nem makettezik, ez az egyetlen gépe. Összeállította évekkel ezelőtt, majd idén megkért rá, hogy fessem le a gépet.

Mivel nem kifejezetten járatos a hadirepülés dolgaiban, vegyesen építette a gépet, beépített a Fw-190A-hoz és a Fw-190F-hez tartozó alkatrészeket is. Mivel neki nem volt kívánsága, nekem nem volt vágyam, előfordulhat, hogy hibrid megoldások maradtak a ragasztásból. Egy pár dolgot korrigáltam, pl. a gépfegyvereket 6-ról 4-re redukáltam

Rövid leírás(nagyon rövid):
Tömítgettem kezdésként, mestertapasszal, mert amennyit én tömítek, ár-érték-arányban 110 forintos ára a legjobb. A pilóta és a kabinbelső festése után kívülről festettem, lakkoztam, matricáztam, lakkoztam, koptattam, lakkoztam, majd pótoltam a szélvédő hiányát. A kabintető már ki volt lyukasztva, valamikor ennél fogva volt felfüggesztve a gép, ezt nem tömítettem, mert nem próbáltam még soha, viszont itt is csaltam, mert ebbe a lyukba kötöttem be az antennát kényelmi megfontolásból, nem pedig a valós helyre.

Me-109G:

A Fóka tulajdonosának nagy álma volt egy Messer - mégpedig Beregszászi Sándor által repült gép makettje, ha lehetséges. Itt előfordulhat, hogy tévedtünk, de a rendelkezésünkre álló információk szerint a V-790-est repülhette Beregszászi Sándor.

Így hát nekiugrottam az info-nak, hogy árérzékenységünknek megfelelő makettet találjunk. Találtunk is egy Emilt, ami persze nekünk csak részben felelt meg. Így következett a konzultáció békésivel, aki segített az Emil átépítésében a megfelelő lakatrészek előállításával, matricákkal és nem utolsósorban (azaz főleg, mivel magam inkább a 4. generáció lekötelezettje vagyok) hozzáértésével.

Dudorok, légcsavarkúp, légcsavartoll - köszönet értük békésinek!

A megrendelő, a Fóka tulajdonosa itt csak mint izguló leendő gazda nézegette az emailon küldött képeket az építésről, festésről, stb. - bocsánat - egyik másik telefonos - olyan-amilyen lett.

Ezen felül az építésről (röviden, mint a Fókánál):
Úgy csináltam mindent, mint a Fókánál, bár itt a kipufogó füstnyomoknak jobban utánakérdeztem, remélem, sikerült. Bocsánat, itt egy hosszabb rész volt, de a fotók feltöltése után eltűnt a mai napon írt bővítés, másodjára gépelem. :)
Fotók mellékelve.

Úgy gondolom, hogy (idézet következik) az egyetlen igaz méretarány az 1/72, de így a második 1/24 után elgondolkodtam azon, hogy saját részre egyszer majd beszerzek egy P-51-et...

Végezetül természetesen:

70 év múltán is szép ez a két gép - azt gondolom.
Fw-190F-8 és Me-109G
Fw-190F-8 és Me-…
tömítés 1
tömítés 1
tömítés 2
tömítés 2
kabintető próba
kabintető próba
pilóta 1

Érdekes módon a fényképen éles az arc pirossága, de élőben nem látszik a határvonal. Túl okos a fényképezőgép.
pilóta 1
pilóta 2
pilóta 2
pilóta 3
pilóta 3
terep és foltok sötétben
terep és foltok sö…
terep és foltok világosban
terep és foltok vil…
rlm 74 75 76

Elcsalva: ral 7011 a sötétszürke
rlm 74 75 76
terep
terep
új színek
új színek
új színek 2
új színek 2
új színek 3
új színek 3
motor

Ehhez a művelethez szívesen kölcsönvettem volna egy autószerelő kezét, legalább olyan volt, mint izzót cserélni egy modern autóban - felhasználóbarát.
motor
motor 2
motor 2
matricák és koptatás

A matricákért köszönet békésinek!
matricák és koptat…
hasa totál
hasa totál
matricák és koptatás 2
matricák és koptat…
már csak a kabintető hiányzik
már csak a kabintet…
már csak a kabintető hiányzik 2
már csak a kabintet…
már csak a kabintető hiányzik 3
már csak a kabintet…
Nekem ebből a szögből tetszik a legjobban a gép alakja
Nekem ebből a szö…
már csak a kabintető hiányzik 4
már csak a kabintet…
már csak a kabintető hiányzik 5
már csak a kabintet…
spirál
spirál
már csak a kabintető hiányzik 6
már csak a kabintet…
mission completed
mission completed
mission completed 2
mission completed 2
Az  átoperálás  nulladik szakasza - Emilből Gusztáv 0. rész 2
Az átoperálás…
Az  átoperálás  nulladik szakasza - Emilből Gusztáv 0. rész
Az átoperálás…
Az  átoperálás első szakasza - Emilből Gusztáv 1. rész
Az átoperálás…
Az  átoperálás első szakasza - Emilből Gusztáv 1. rész közelről
Az átoperálás…
Az  átoperálás első szakasza - Emilből Gusztáv 1. rész közelről 2
Az átoperálás…
Az  átoperálás második szakasza - Emilből Gusztáv 2. rész
Az átoperálás m…
Az  átoperálás második szakasza - Emilből Gusztáv 2. rész 2
Az átoperálás m…
Az  átoperálás második szakasza - Emilből Gusztáv 2. rész 3
Az átoperálás m…
Kamuflázs RLM 74 elcsalva RAL 7011-el - diszkont megoldás  - támogatva a hazai kisvárosok háztartási boltjait - 800 FT-os akril spray vásárlásával és kifújásával
Kamuflázs RLM 74…
Kamuflázzsal 1
Kamuflázzsal 1
Kamuflázzsal 2
Kamuflázzsal 2
Kamuflázzsal 3
Kamuflázzsal 3
Kamuflázzsal 4
Kamuflázzsal 4
Kamuflázzsal 5
Kamuflázzsal 5
V-790 1
V-790 1
V-790 2
V-790 2
V-790 3
V-790 3
V-790 4
V-790 4
V-790 5
V-790 5
V-790 6
V-790 6
V-790 7
V-790 7
V-790 8 na itt látszik mekkora
V-790 8 na itt lá…
V-790 9
V-790 9
Végre együtt!
Végre együtt
2015.03.31.
Utolsó módosítás: 2016.08.17.
p-51
békési - nagyon sok köszönet mindenért, amit a szövegben felsoroltam!
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
denkmeyer
2015.04.24. 07:20:55
Jól néz ki. Mellé tehettél volna valamit, a méreteit érzékeltetve...

D
futár
2015.04.26. 20:45:32
Sokat kihoztál a makettből, jól sikerült a festés is. A koptatás kifejezetten jó, bár én a belépőéleken kívül még a gépen mászó csizmák koptatását is imitálnám a szárnytő és kabin környékén. A géppuskák kormozása erősen túlzó, illetve a kipufogóé ha már ilyen erős, akkor nyúlhatna tovább a kilépőél mögé, az áramlás ívét követve. Még egy észrevétel, hogy a motorburkolatból a gép alján egy kis olajfolyást lehetett volna imitálni, a motorburkolat illesztéseitől illetve a tűzfaltól kiindulva, ahogy a légcsavarszél fújja hátra. Az F8-asra jellemző a szárnyak alatti 2-2 bombatartó, ezek hiánya feltűnő. A farokkerék behúzott, repülés közbeni helyzetben van. A szárnyaknak külső géppuskái ugyan nincsenek, de ha jól tudom, az ezeket borító domború lemez az F8-asokon is ott volt.
p-51
2015.04.30. 10:42:00
Köszönöm a véleményeket, hozzászólásokat. Hát igen, ez nem jutott eszembe, hogy jó képet is tegyek fel róla, valóban borzasztó nagy gép egy 1/24-es, de sajnos már a gazdájánál van, nem tudom újból fotózni. A füstnyomoknak nagyon utánanéztem, de ezek szerint sajnos nem eléggé. A farokkerékkel nem volt kedvem küzdeni, szétszedni nem akartam a törzset. A lábnyomok megvannak a szárnyon, meg a kabintető környékét is koptattam, csak szerintem fotózni nem tudok túl jól, és nem látszik eléggé. Az szépen meg volt a Magyar sasok c. könyvben, azért is volt könnyebb dolgom vele, mint a füstnyomokkal. Sajnos az olajfolyásnak nem néztem utána, és az F-8-ra jellemző egyedi alkatrészeknek sem. Gondolkodóba estem az építés során, hogy bővítsem-e a saját gyűjteményemet 1/24-el, de inkább maradok a 72-nél, és ez egy kaland marad a makettező pályafutásomban...
pmheros
2016.08.23. 08:55:28
Elismerés a belefektetett munkának!
Az Emil Gustav átalakítás komoly feladat volt! Persze csodát nem lehet tenni a jelentős különbségek miatt, de egy "nem kifejezetten járatos a hadirepülés dolgaiban" emberkének a polcára kitéve, biztosan kellemes merengős-, fantáziálós időtöltést okoz majd a nézegetése. (Valójában a makett sosem lesz olyan mint az igazi, mindig kell hogy belelássuk azt, hogy a polcunkon lévő apró műanyag, az ugyanaz a fantasztikus bestia, ami a szívünket megdobogtatja. Szóval repcsi építése elérte a célját.)
p-51
2016.08.23. 14:38:38
pmheros!
Köszönöm szépen!
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció